Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Florida via New York

  1. Top | #1

    Standaard Florida via New York

    Wij zijn (4 personen) van plan om een rondreis door Florida te doen met een huurwagen. Wij zouden over New York (04/07/2017) vliegen en daar 2 nachten verblijven en vervolgens naar Miami vliegen om aldaar onze rondreis te beginnen. Vervolgens naar Fort Lauderdale rijden (1 nacht) , Cocoa Beach - Kennedy Space Center (1 nacht), St. Augustine via Daytona Beach (1 nacht), Orlando - pretparken (3 nachten), Sarasota (1 nacht), Naples (1 nacht) - Everglades, Key Largo (1 nacht), Key West (1 nacht) en vervolgens terug naar Miami (2 nachten) en vervolgens vlucht naar Brussel (18/07).

    Daar wij enkele jaren geleden reeds in New York zijn geweest nemen we hiervoor slechts 2 dagen daar we enkel het One World Trade Center willen bezoeken en 1 dag shoppen. Weet er iemand of er op 04/07 de winkels aldaar open zijn?

    Voor de tour in Florida heb ik meerdere vragen.
    1. Heeft er iemand goede tips om een aantal bezienswaardigheden te bezoeken, eventueel een uitgewerkt programma?
    2. Zijn er andere plaatsen die we zeker niet mogen missen dan de reeds opgesomde plaatsen?
    3. Is 1 dag voldoende om de Everglades te bezoeken? Zo ja, wat mogen we zeker niet missen?
    4. Alle andere tips zijn welkom




  2. Top | #2
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Fiorida via New York

    Nou de reacties blijven een beetje uit...

    Wij hebben meermalen de reis naar Florida gecombineerd met een paar dagen Big Apple. Altijd leuk en daarna verlang je hevig naar de rust.

    Jullie hebben een ambitieus programma waar ik even de Everglades wil uit pikken, omdat dat mijn favoriete natuurgebied is. Je vraagt of 1 dag genoeg is... als je eigenlijk niet zo'n natuurliefhebber bent zeg ik oke, maar je doet dit geweldige gebied te kort door er even vanaf een aanbieder van airboats aan US 41 doorheen te scheuren. Zie het topic over de Everglades - het beste kun je van achter naar voor lezen.

    Van de andere kant geldt dat een beetje voor alle plekken waar jullie maar één dag verblijven. 1 dag St. Augustine is ook wel erg kort. Maar je hebt maar een beperkt aantal dagen en dan moet je keuzes maken. Meer van een plek zien betekent minder plaatsen aandoen. Zie je ook meer Florida en minder van de (snel)weg...

  3. Top | #3

    Standaard Re: Fiorida via New York

    Ondertussen hebben een rondreis geboekt door Florida met een huurwagen. Wij vliegen via New York (04/07/2017) om aldaar 2 nachten te verblijven en om vervolgens naar Miami te vliegen om aldaar onze rondreis te beginnen. Vervolgens naar Fort Lauderdale rijden (1 nacht) , Cocoa Beach - Kennedy Space Center (1 nacht), St. Augustine via Daytona Beach (1 nacht), Orlando - pretparken (3 nachten), Sarasota (1 nacht), Naples (1 nacht) - Everglades, Key Largo (1 nacht), Key West (1 nacht) en vervolgens terug naar Miami (2 nachten) en vervolgens vlucht naar Brussel (18/07).

    Heeft er toevallig iemand deze route al gedaan? Heeft er iemand een volledig uitgewerkte reisroute i.v.m. de bezienswaardigheden die ik zeker niet mag missen?
    Laatst gewijzigd door Njit; 20-04-17 om 09:53.

  4. Top | #4
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Fiorida via New York

    Wat ik niet goed snap is de 1 nachts verblijven dan ben je er dus geen dag, de ene dag kom je aan, de andere dag vertrek je? En 3 nachten Orlando ivm parken bezoek? Hoe zie je dat voor je? Met al die reisdagen blijft er mi niet zoveel tijd over om bezienswaardigheden te zien.. of het is maar heel even..
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  5. Top | #5
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Fiorida via New York

    Begrijp ik goed dat het schema er dus zo uitziet:
    4/7-reis
    5/7-NY
    6/7-reis naar Miami
    7/7-rijden naar Fort Lauderdale
    8/7-rijden via Cocoa Beach naar KSC
    9/7-rijden via Daytona naar St. Augustine
    10/7-rijden naar Orlando
    11/7-Orlando
    12/7-Orlando
    13/7-rijden naar Sarasota
    14/7-rijden naar Naples
    15/7-rijden via Everglades naar Key Largo
    16/7-rijden via Key West naar Miami
    17/7-Miami
    18/7-terugreis naar Brussel

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    159

    Standaard Re: Fiorida via New York

    Volgens mij gaan ze op 6/7 naar Fort Lauderdale waardoor alles 1 dag opschuift naar boven. Dan wordt 15/7 rijden naar Key West en 16/7 wordt rijden naar Miami

  7. Top | #7
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Fiorida via New York

    4/7-reis
    5/7-NY
    6/7-reis naar Miami & rijden naar Fort Lauderdale
    7/7-rijden via Cocoa Beach naar KSC
    8/7-rijden via Daytona naar St. Augustine
    9/7-rijden naar Orlando
    10/7-Orlando
    11/7-Orlando
    12/7-rijden naar Sarasota
    13/7-rijden naar Naples
    14/7-rijden via Everglades naar Key Largo
    15/7-rijden naar Key West
    16/7-rijden naar Miami
    17/7-Miami
    18/7-terugreis naar Brussel

  8. Top | #8
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    457

    Standaard Re: Florida via New York

    Dat is wel een heel druk schema en heb je volgens mij nog niet echt wat gezien. Alleen er maar doorheen gereden en dat is wel heel jammer.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Florida via New York

    Het is een programma waarbij je waarschijnlijk vroeg gaat rijden en of in 1x doorgaat naar de plaats van bestemming en daar dan wat gaat doen de rest van de dag of je gaat op je gemak en bezoekt onderweg wat bezienswaardigheden. Is te doen maar persoonlijk zou ik af en toe een extra nachtje ergens inlassen als dat nog gaat.
    De dag dat je naar Key Largo gaat en door de Everglades rijdt zou je een airboattour ergens onderweg kunnen doen en uitstappen bij Shark Valley. Dan heb je de Everglades ip in 1 dag gedaan.
    Onderweg van Orlando naar Sarasota kom je langs Lakeland, daar vind je Circle B Bar reserve. Als je van natuur houdt en wat wildlife wil zien is dat een aanrader! Er is daar ook een mall maar geen idee of er wat aan is.
    In Miami hebben wij dit in 1 dag gedaan: http://cruisingthecanal.blogspot.nl/...iami-vice.html. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld Vizcaya, Fairchild botanica gardens of shoppen.
    The Tim Tracker was laast in St Augustine: https://www.youtube.com/watch?v=_fQ7K1dz9bE
    Hoe je Orlando in 3 dagen gaat doen weet ik niet (ik heb al minimaal een week voor Disney nodig ) maar dat hangt natuurlijk ook af van welke parken je wil gaan bezoeken. Die dagen zijn neem ik aan al helemaal ingevuld.
    Of de winkels open zijn in NYC op de 4th of July weet ik niet (ik denk dat zeker niet alles gesloten is). Het is de moeite waard om te kijken wat voor speciale festiviteiten er zijn. Toen ik in de USA woonde werd het groots gevierd en was het in Boston super gezellig (iedereen, echt iedereen gaat daar picknicken in het park).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •