Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Ervaring met het maken van een kopie van je paspoort door hotels?

  1. Top | #1
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Ervaring met het maken van een kopie van je paspoort door hotels?

    Ik lees her en der, dat er momenteel meer en meer een fotokopie van je paspoort gemaakt wordt bij het inchecken in een hotel.
    In sommige hotels zou zelfs beweerd worden, dat ze het vanuit homeland security verplicht zijn.
    Zelfs als je vooruitbetaald hebt en ze een kopie van je cc hebben als borg.

    Ik heb zelf een keer meegemaakt, dat ze uiteindelijk genoegen namen met een kopie met het "masker" van de ANWB gemaakt.
    Eerst had ik ze een brief van de ANWB laten lezen over identity theft.
    Een andere keer heb ik ze een kopie van mijn rijbewijs laten maken, eigenlijk net zo unsafe.

    Ik voel me nog steeds niet erg safe met deze gang van zaken.

    Wat is jullie recente ervaring hiermee?

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker Pipo Chris's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    42

    Standaard Re: Ervaring met het maken van een kopie van je paspoort door hotels?

    Er zijn geloof ik verschillende apps waarbij je een foto maakt van je paspoort en je bsn kunt wegwerken. Maar vind ze niet echt fijn. Je kunt ook zelf kopieën maken en de gegevens doorhalen met een dikke stift en deze meenemen en afgeven als ze er om vragen.
    Maar afgeven om er een copy van te laten maken moet je gewoon weigeren. In uiterste geval kun je bij het kopiëren bij zijn en er ter plekke met een stift overheen gaan.

    Apple 
    https://itunes.apple.com/nl/app/kopi...932970330?mt=8

    Android
    https://play.google.com/store/apps/d....kopieid&hl=nl
    Laatst gewijzigd door Pipo Chris; 05-01-17 om 22:39.
    Mijn reisverslagen: http://www.reistipsamerika.nl

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Ervaring met het maken van een kopie van je paspoort door hotels?

    ..............Maar afgeven om er een copy van te laten maken moet je gewoon weigeren.................

    Gemakkelijker gezegd dan gedaan.
    Je zal je hotel maar vooruitbetaald hebben en ze je voor keus stellen, geen kopie=geen kamer.

    Een van de reacties op Tripadvisor:

    De gast, een Canadees:
    At check in I was asked to provide my passport for ID. The front desk photo copied it! When I questioned why my normal ID wasn't accepted I was told it's because in not a U.S resident and I'm Canadian. This totally didn't sit well with me.

    De reactie van de manager:
    We do take make copies of passports excluding Canada. because we are a privately owned hotel, We have to process our check in paper work with homeland security and they request specific steps and tools our hotel uses for extra security

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Ervaring met het maken van een kopie van je paspoort door hotels?

    Dan zou je dit eens na moeten vragen bij homeland security want ik zou er geen goed gevoel bij hebben gezien alle ID fraude die er tegenwoordig is.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Ervaring met het maken van een kopie van je paspoort door hotels?

    Ik heb ook die kopie ID app voor android. Werkt heel goed vind ik.
    Gelukkig is mij nog nooit in een hotel gevraagd om een kopie van mijn paspoort.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker Pipo Chris's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    42

    Standaard Re: Ervaring met het maken van een kopie van je paspoort door hotels?

    Ik heb de vraag bij homeland neergelegd. Ik hoop bij de goede afdeling. Als ik iets te horen krijg, komt het uiteraard hier te staan.
    Mijn reisverslagen: http://www.reistipsamerika.nl

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Ervaring met het maken van een kopie van je paspoort door hotels?

    Ik heb het bij CBP nagevraagd en binnen enkele uren antwoord, maar of je er iets aan hebt, hooguit begrijp ik eruit dat er geen verplichting is vanuit CBP een kopie te maken.

    .............Thank youfor contacting the U.S. Customs and Border Protection (CBP) INFO Center.

    Hotels are private companies and may have different requirements. Customs andBorder Protection encourages all companies to know who they are doing business(housing in your case) with.
    ........................



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •