Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: kamperen in Z florida inclusief de Keys

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    Missouri
    Berichten
    12

    Standaard kamperen in Z florida inclusief de Keys

    Hoi Allemaal,

    Lang geleden al eens lid geworden. Ik woon al weer 20 jaar in de USA in de staat Missouri.
    Doordat mijn vrouw net een andere baan aangeboden heeft gekregen hebben wij in eens wat extra tijd over met de kerst.
    Bedoeling is om op 21 december naar florida te gaan voor een dag of 10.
    We gaan met de auto en aanhanger om te gaan kamperen. 2000 kms enkele reis lol. Aanhanger is een cargo trailer (15 foot) waar ik een raam heb ingezet en een bed in kan zetten. Ik kan dus staan waar een tent kan staan. Electra is fijn maar niet nodig denk ik. kinderen slapen in de tent.

    Zijn er hier mensen die zijn wezen kamperen in zuid florida/keys die op campings hebben gestaan? Welke waren aanraders en welke niet.
    Ben al eerder in z florida geweest en hoef geen disney park everglades te doen.
    Wat raden jullie aan met 3 teenagers (13, 15 en 16)? Las al wat over snorkelen, misschien een boot huren.

    Lange termijn plan voor ons is om naar Florida te verhuizen. Waarschijnlijk Tampa area, dus misschien ook een dagje daar omgeving bekijken.

    Graag advies en alvast bedankt


    Mark

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: kamperen in Z florida inclusief de Keys

    Ik heb lang geleden eens gekampeerd met een tent.
    Ik kan niet veel tips geven, zeker niet wat betreft "de Keys" maar er zijn toch drie plekken die ik heel leuk vond.

    Het Ocala National forrest
    Het Apalachicola National Forrest.
    En zeker Fort Pickens op bij Pensacola.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: kamperen in Z florida inclusief de Keys

    De state parks hebben hele mooie campings.
    https://www.floridastateparks.org/

    Maar of je nu nog ergens plek krijgt??? Het is dan hoogseizoen in Florida.
    Wij wilden afgelopen februari gaan kamperen met een tent en er bleek dat veel particuliere campings hun tentplekken in deze tijd alleen verhuren aan de snowbirds met hun RV's.
    Veel succes!
    Laatst gewijzigd door trails; 03-12-16 om 11:22.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: kamperen in Z florida inclusief de Keys

    Mijn ervaring is dat er speciale plekken voor RV's en voor tenten zijn. De tent-plekken hadden allemaal elektriciteit en volgens mij ook kabel. Meestal ook een zitje en een bbq. De KOA campings waren allemaal goed die ik heb gezien. Het was over het algemeen niet druk op de campings met tenten (was hoogzomer, niet echt hoogseizoen om te kamperen), behalve op de Disney camping die was vol. Maar....is wel info uit 1997

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    81

    Standaard Re: kamperen in Z florida inclusief de Keys

    In 2014 hebben wij met een RV Zuid-Florida bezocht. We hebben destijds de camperplaatsen van te voren gereserveerd via internet. Met name de (kleine) campings op de State Parks waren deels als snel vol, met name als je in het weekend wil gaan. Dat zijn er veel locals die vanuit de Miami Area afzakken naar het zuiden.
    We hebben o.a. overnacht in het Pennencamp SP, Curry Hammock SP en Boyd's Key West Campground.
    Reisverslag NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
    Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
    Liveblog: Florida 2015: http://www.travelpod.com/members/hoesen

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    Missouri
    Berichten
    12

    Standaard Re: kamperen in Z florida inclusief de Keys

    Ik zou eerst kamperen op de keys, maar dat is wel erg prijzig. Wil niet weten wat een hotel oid kost in de winter daar. Probeer een beetje op een kleiner budget te gaan dit keer want ik ga met de voorjaarsvakantie naar Vancouver BC en van de zomer ook nog naar Europa.
    Ik vertrek 21 december rond het middaguur en dan kom ik de 22ste aan in CRystal river (1100 mijl) De 23ste door naar Naples voor 3 dagen. 27 en 28 bij Miami en vandaar dagtocht de keys op. op 28ste in de middag naar St Augustine, 29 ste bezoek aldaar en 30ste en 31ste weer naar huis.

    Zit aan manatees te denken in Crystal river of homosassa springs.
    Naples wordt wat strand, bootje huren etc
    Miami wordt rit naar keys met snorkelen/boot huren etc. Miami bekijken en tour doen van rijke huizen via het water.
    Bij st augustine kunnen we bij kennissen slapen en gaan we de volgende dag st Augustine verkennen wat ook een potentiele woonomgeving kan worden.

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    Missouri
    Berichten
    12

    Standaard Re: kamperen in Z florida inclusief de Keys

    De trailer is groot genoeg om met zijn allen in te kunnen slapen als het moet, mochten er geen tenten bij mogen



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •