Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Hond meenemen naar Florida

  1. Top | #1
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Hond meenemen naar Florida

    Wie neemt zijn of haar hond ook mee op vakantie naar Florida (juli/aug).

    Wij hebben sinds kort een puppy en de tijd voor het zoeken naar tickets is weer aangebroken, eigenlijk wil ik haar meenemen aangezien zij rond de 2kg zal gaan wegen mag zij
    bij de meeste maatschappijen mee als handbagage.
    Wat ik me afvraag wie doet dit nog meer en hoe is jullie ervaring.
    Ik zal waarschijnlijk gaan boeken bij Air Berlin ivm de rechtstreekse vlucht.
    Ben erg benieuw naar jullie ervaringen dus niet alleen het vliegen maar ook de vakantie zelf.
    We gaan waarschijnlijk naar de Keys en nog een locatie maar die is nog niet uitgezocht.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  2. Top | #2
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    Wel warm voor een hond. Daarnaast moet ie gechipt zijn, EU dierenpaspoort hebben en volgens mij een inenting tegen hondsdolheid. Hoeveel weken ga je? Volgens mij kent FL geen quarantaine-periode.

  3. Top | #3
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    Entingen en papieren ed zijn in orde wij gaan 3,5 tot 4 weken, klopt er is geen quarantaine.
    Op zich zijn de Keys waar wij meestal naar toe gaan heel hond vriendelijk we huren altijd een huis dus dat is ook het probleem niet.
    Ik ben gewoon erg benieuwd of andere hondenbezitters hun hond ook meenemen en hoe dit bevalt.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  4. Top | #4
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    Onze hond gaat in elk geval nooit mee, die blijft lekker thuis in Nederland. Maar het is ook al een oud beestje (13.5 jaar), heeft COPD en ziet sinds kort bijna niets meer, alleen wazig zicht door staar.
    Ben juist blij op vakantie om even zonder hond te zitten, even geen verplichting en niet hoeven uit te laten. Al was de hond van ons ook geen keus, erfenisje van overleden schoonmoeder en het beestje gaan we niet zijn
    laatste jaren in een asiel doen. Hier mag hij zijn laatste jaren doorbrengen, hoewel ik op sommige avonden als het regent of ijskoud is niet altijd blij ben met de wandeling, maar dat hoort er nou eenmaal bij. :P

    Kan je verder dus niet helpen met de ervaring, behalve dan dat ik zelf voor die korte periode het niet zou doen.

  5. Top | #5
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    Wel lief van jullie dat hij zijn laatste jaartje bij jullie mag doorbrengen.
    Misschien heb je gelijk hoor maar het is nu nog een puppy en vind een paar uur zonder haar al te lang haha, in ieder geval bedankt voor je reactie.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  6. Top | #6
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    wij hebben ook 3 honden waarvan er 2 een kleine 60 kg wegen
    geen honden die je dus zomaar op pakt en meeneemt
    ook wij vinden het dierenvrij even een verademing op vakantie ondanks dat we ook wel regelmatig tegen elkaar zeggen
    o, wat zouden ze het heerlijk hebben hier..
    afgelopen oktober moest ik ook voor het eerst onze ``pup` van 10 maanden los laten en bij de oppas achter laten
    het kost me zoiezo altijd al moeite om mijn dieren over te leveren in handen van een ander
    En vond dat bij de pup extra moeilijk, toch weet ik zeker dat ze het prima naar haar zin heeft gehad
    en ik zou haar met de lange reis echt geen plezier hebben gedaan
    heb je niemand in je omgeving die op het pupje kan passen, of iemand die in jou huis bij het dier kan zijn ?
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  7. Top | #7

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    Geen ervaring mee, dus daarmee kan ik je niet helpen. Zelf zou ik het niet zo snel doen. Zo'n lange vlucht met een hond lijkt mij erg onpraktisch. Wat als er geplast of een grote boodschap gedaan moet worden.... Sorry hi hi, dat was het eerste waar ik aan dacht. Het lijkt mij voor de hond ook erg warm ineens.
    Behalve het feit dat de hond dus niet lang zonder z'n baasje hoeft, zie ik er geen voordeel in. Maar als het mogelijk is en je wilt het graag, gewoon doen.

  8. Top | #8
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    @Moonlight91, nee in mijn directe omgeving zou ik niemand weten (is ook nog eens in de vakantie tijd juli/aug).
    Ik weet wel een heel goed adres waar ze terecht zou kunnen en voor een paar dagen zou dat ook prima zijn maar voor ruim 3 weken,..moet er niet aan denken eerlijk gezegd.

    @mbkaatje ja dat is inderdaad een dingetje haha maar met van te voren goed uitlaten moet het met een rechtstreekse vlucht wel lukken. Heb ook al wel eens gezien dat een hondje even op een puppypad mocht plassen in het vliegtuig.
    Daar merk en ruik je niets van. De warmte zal opzicht meevallen met alle airco overal daarnaast verblijven we voornamelijk op de Keys en zijn veel op het water maar ik geef toe het is niet ideaal...
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  9. Top | #9
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    Heb je je wel vergewist of in je verblijven honden zijn toegestaan en weet je wat ze ervoor berekenen?
    Ik heb bedragen van $ 100 per "stay" voorbij zien komen, dus als je nog wat keren van verblijf wisselt kan dat aardig in de papieren lopen.
    Kan je hem/haar alleen achterlaten Als je zelf ergens naartoe gaat?
    Laatst gewijzigd door knaapje; 16-11-16 om 19:35.

  10. Top | #10
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Hond meenemen naar Florida

    Wij nemen onze hond nooit mee op vakantie, niet alleen omdat wij het fijn vinden om even nergens rekening mee te hoeven houden, maar vooral omdat de hond er niet gelukkiger van wordt als zij moet mee op vakantie.
    Ik denk dat je je ook moet afvragen of het voor jullie hondje wel zo fijn is om mee te moeten op zo'n lange reis. Het vliegen zelf kan veel stress veroorzaken en ook de hoge temperatuur kan nadelig zijn.
    Het kan voor jou misschien wel fijn zijn om je hond niet te hoeven missen maar dat betekent nog niet dat het ook fijn is voor je hond.

    Er zijn hele goede pensions waar je hond kan verblijven tijdens een vakantie. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om nu je hond nog zo klein is, een keertje niet op vakantie te gaan maar bij je hond te blijven.
    Laatst gewijzigd door Iris02; 16-11-16 om 16:04.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •