Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Kiezen tussen Miami of Sanibel

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Berichten
    46

    Standaard Kiezen tussen Miami of Sanibel

    Ik heb keuzestress. Tijdens onze 2-weken durende reis in april volgend jaar doen we een rondje Miami - Keys - Everglades - Sanibel - Sarasota - Crystal River - Orlando - Cocoa Beach - Miami.

    Nu was het eerste plan om te eindigen met 2 overnachtingen in Miami. Maarrrr, hoe meer ik lees over Sanibel en omstreken, hoe meer ik geneigd ben om ipv 1 nacht Sanibel en 2 nachten Miami er 2 nachten Sanibel en 1 nacht Miami van te maken. Vooral omdat we in Miami eigenlijk 2 volle dagen zullen hebben zo (onze terugvlucht vertrekt 's avonds laat dus we hebben daar nog een volle dag) en 1 nacht Sanibel is kort vermits we die dag nog een deel Everglades willen meepikken en de dag erna alweer een rit van 2 à 3 uren voor de boeg hebben. Dus omwissel lijkt me wel logisch.

    Anderzijds slaat de twijfel dan ook toe. Want Miami is Miami hé. Is het wel "verantwoord" om deze kleurige hoofdstad zomaar aan de kant te schuiven en te reduceren tot 1 nachtje op Ocean Drive?

    Wij reizen trouwens met 2 kinderen van 8 jaar oud die wel gek zijn op schelpjes zoeken.

    Mag ik jullie meningen? Onverbloemd graag!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Kiezen tussen Miami of Sanibel

    Kaya, hoewel dit natuurlijk erg persoonlijk is zou ik toch voor Sanibel Island kiezen.
    Het enige nadeel wat ik heb ondervonden van Sanibel ik het parkeerprobleem.
    En, gewaarschuwd door kennissen die kinderen hebben wonen op Sanibel eiland, let op je snelheid.
    Er wordt veelvuldig gecontroleerd en bestraft.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  3. Top | #3
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Kiezen tussen Miami of Sanibel

    Mijn voorkeur gaat toch ook naar sanibel island
    maar een voorkeur is natuurlijk iets persoonlijks
    zeker met kinderen zou ik lekker Het strand en de natuur opzoeken
    ipv miami
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Kiezen tussen Miami of Sanibel

    Wij waren in 2014 met onze kids (toen 2 en 6 jaar) een paar dagen op Sanibel Island vonden het daar erg fijn.
    Misschien heb je nog wat aan de info op onze weblog: www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Kiezen tussen Miami of Sanibel

    Ik zeg ook Sanibel maar ik vind Miami helemaal niets dus dan is de keuze niet moeilijk.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Berichten
    46

    Standaard Re: Kiezen tussen Miami of Sanibel

    Ok, dat is duidelijk! Sanibel it is!

    Lelli Kelly, ik had jullie blog al eens diagonaal gelezen. Leuke reis deden jullie. (Costa Rica hebben wij trouwens ook al eens gedaan met de kinderen 4 jaar geleden. Prachtland!)

    Frans, parkeerprobleem op Sanibel? Dan kijk ik best voor een hotel met gratis parking als ik het goed begrijp?

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Kiezen tussen Miami of Sanibel

    Miami vind ik persoonlijk overrated. Dure hotels, dure parkeerplekken, duur eten. Alles is er op gericht om geld te verdienen aan toeristen.
    Prijs-Kwaliteit is soms ver te zoeken.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •