Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 43

Onderwerp: Een verhaal over een ziekhuisopname

  1. Top | #11
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    @Hannie, helaas hebben we daar geen tijd voor.
    We hebben verschillende vrienden die we moeten opzoeken en dat kost ook tijd.
    We zitten nu in Moab en genieten met volle teugen.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    @Charly, leuk dat jullie ook in Moab zijn geweest.
    Weten jullie ook hoe leuk het daar is.
    Wij zijn er niet voor de eerste keer en zullen er zeker niet voor de laatste keer zijn.

    Fijn dat jullie verzekering ook geen problemen heeft gemaakt.

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Berichten
    24

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    @all
    ben zelf opgenomen geweest in een ziekenhuis in Las Vegas en ik kan alleen maar het belang van een goede reisverzekering onderstrepen. Kwamen binnen en na een kort onderzoek werd ons gevraagd om $ 5000 dollar te betalen want dat deden ze bij elke out-of-state patient. Mijn vrouw gaf het amerikaanse telefoonnummer van de verzekeraar en alle andere relevante info met de opmerking dat ze het onderling maar moesten uitvechten.
    na een verblijf van 14 dagen in bed werd vanuit nederland een verpleger ingevlogen om mij te begeleiden naar huis. Business class want moest liggend vervoerd worden.

    Weer in NL toen het al weer beter met me ging kreeg ik een telefoontje van de verzekeraar met de vraag welke kosten we hadden gemaakt (taxi, telefoon, eten, annuleringskosten van reserveringen ) en dat werd zonder morren en bonnetjes incl. deel van de reissom vanwege niet genoten vakantieplezier, overgemaakt op de bankrekening

    je hoopt het nooit nodig te hebben maar als je het nodig hebt dan ben je zonder goede reisverzekering met medische kosten zwaar de sjaak in de US of A

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Mag ik vragen welke verzekering dit is en bij wie hij is afgesloten?
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  5. Top | #15
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    @HenkMychelle, dank je voor het verhaal.
    Wat een story.
    Is inderdaad maar goed dat je verzekerd bent.
    Maar ondanks dat ik tot dit jaar nooit iets heb gehad ben ik altijd goed verzekerd geweest.
    Maar ik heb in de loop der jaren aardig wat premie betaald.

    Lang geleden heb ik ooit 2 1/2 jaar alleen maar gereisd en toen heb ik een aardige premie moeten ophoesten.

    @Ebelix, mijn vrouw en ik hebben nu een 365 dagen reisverzekering bij de FBTO.

    De FBTO was zo aardig toen in 5 jaar geleden met pensieon ging deze in te voeren.

  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Ook ik kan het belang van een goede reisverzekering incl. medische dekking alleen maar bevestigen. Vorig jaar moest ik, een dag voor onze terugreis, de walk-in-clinic aan US-27 bij de WalMart bezoeken vanwege oorontsteking. Iets lulliger kan bijna niet, maar het was heftig genoeg dat ik een verbod kreeg om terug te vliegen. Antibiotica gehad. Boter bij de vis: viel wel mee, ik dacht een kleine $600.- voor de in totaal 3 consulten die ik daar heb gehad. Ik heb de reisverzekering in kennis gesteld. Verder heb ik niets gevraagd wat ik wel of niet mocht. Gewoon gedaan wat nodig was.
    Omdat ons huis alweer verhuurd was moeten uitwijken naar een hotel, gekozen voor een appartement in een resort. Niet de goedkoopste. Na 6 dagen kreeg ik groen licht om terug te vliegen. Alle kosten (bij elkaar was het toch zo'n EUR 4000,-) heb ik moeten voorschieten, maar werden zonder probleem achteraf vergoed: 6 nachten hotel, verlenging autohuur, telefoonkosten, dagvergoeding voor eten en drinken en retourtickets met TUI. (ons eigen ticket met BA bleef met medische verklaring weliswaar geldig en konden we omboeken, maar de eerste vlucht met beschikbaarheid was dan pas over 4 dagen, daarom enkeltje bij TUI gekocht). De medische kosten werden overigens vergoed door de zorgverzekering.
    Keurig opgelost door de verzekering, zonder ook maar 1 kritische vraag.
    Laatst gewijzigd door jastsali; 12-11-16 om 17:43.

  7. Top | #17
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Dit verhaal komt uit ons reisblogs van 2013, we zijn op dat moment in Christal River, het betreft hier geen ziekenhuisopname, maar een bezoek aan een huisarts:

    de avond voordat wij vertrokken ben ik thuis geprikt door muggen op drie plekken op mijn benen. In de loop van de week ontstaat er een allergische reactie op de plekken en worden de plekken groter en voelen warm aan. Met wat huis, tuin en keukenmiddeltjes en advies van de apothekers in de Walgreens probeer ik met antihistaminica tabletten en zalfjes de jeuk te onderdrukken. Helaas wordt de jeuk alleen maar erger en de plekken groter, dus gaan we nog maar een keer de Walgreens in. De dame apotheker verwijst mij door naar de huisarts in de buurt. We rijden er direct heen om een afspraak te maken. Een afspraak is niet nodig en ik kan na een half uur wachten naar binnen. Met enige angst en dollartekens op de ogen gaan we een kamertje binnen. Eerst wordt mijn gewicht gemeten in stones, daarna mijn lengte. Dan worden temperatuur, bloeddruk, hartslag en zuurstof gemeten en word ik op die gronden gezond verklaard. Ik heb iets verhoging zegt ze, maar als ik dit later omreken is dit 37,2. Dan komt dokter Lyon, een aardige man in een hawaiishirt. Hij kijkt naar mijn benen en constateert dat dit 'terrible' is. Hij schrijft prednison en antibiotica voor. Prednison voor de jeuk en antibiotica voor de vermoedelijke bacterie, die ik opgelopen zou hebben. Ik krijg meteen van hem 2 prednison tabletten samen met crackers die ik moet opeten als ik de tabletten heb ingenomen. Dit is voor m'n maag. Zou toch ook wel fijn zijn als je in bij ons bij de dokter ook wat lekkers krijgt!!!

    Nadat we $ 65,-- voor dit bezoekje hebben neergeteld, pffff...... Dat viel gelukkig mee, stuurt hij ons naar de Publix om de medicijnen te halen, daar loopt ook een actie, waardoor de antibiotica gratis is!!!! Welkom in Amerika!! Hi hi. Uiteindelijk betaal ik nog $ 5,95 voor de prednison en kunnen we terug naar het hotel.

    Thuis heb ik natuurlijk alles vergoed gekregen vanuit de reis- en ziektekostenverzekering. Wij hebben een ziektekostenverzekering bij Zilverkruis-Achmea en hier aangekoppeld een doorlopende reisverzekering. Achteraf bleek ik thuis geprikt te zijn door een Daas!

  8. Top | #18
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Ik zat dit draadje nog eens door te lezen en bedacht dat ik eigenlijk hier ook nog een aanvulling kan geven.

    Zoals ik al aangaf zijn alle kosten zonder problemen door de reisverzekering vergoed.

    Maar, zoals vaak in het leven, sommige zaken komen niet alleen.

    Nu had ik voor de kerst nogal wat last van een kies.
    Ik dacht het te verhelpen met wat pijnstillers en dan maar hopen dat het zou overgaan.
    Niet dus.
    Eens rondgevraagd en toen van een familie van Koen een adres gekregen.
    Een adres wat redelijk betaalbaar zou zijn aangezien ik niet over een tandarst verzekering beschik.
    Helaas, er hing een briefje aan de deur dat ze pas na 2 januari weer open gingen.
    Dus naar de volgende tandarts gereden.
    En de volgende en de volgende en de..... jullie begrijpen het wel.
    Toen bij een tandarts die wel open was en het verhaal verteld.
    Maar aangezien het om mijn "verstandskies" ging wilde die tandarts er niets aan doen.
    Maar hij wilde wel voor mij een afspraak maken bij een kaakchirurg.
    Aldus gedaan en ik op pad.
    Bleek die kaakchirurg bijna op loopafstand van ons huis te zijn.
    Nooit gezien.
    En, hoe kan je het treffen, de beste man sprak ook nog vloeiend Nederlands.
    Bleek een Antilliaan te zijn die in Nijmegen had gestudeerd.
    Vond het ook nog heel leuk om met ons Nederlands te praten.
    Hij heeft mij na het maken van een röntgenfoto geadviseerd om de kies te laten trekken.

    Dat heeft hij dus probleemloos gedaan.

    Nu moet ik dus door het leven zonder mijn verstandskies en pas ik dus nu gewoon goed in dit forum.

    De rekening bedroeg $330,- maar ik kreeg een mooie brief mee van die man en er was genoeg aanleiding voor de verzekering om ook deze rekening te betalen.
    Ik ben toch een gelukkig mens.

  9. Top | #19
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Zo maak je nog eens wat mee! Maar prima opgelost op deze manier.

  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Dat viel dan nog mee qua kosten, ff zenuw behandeling voor een kies kostte $1000,-.

    Maar ja als je wat hebt dan moet je toch of je moet het kunnen redden tot thuis maar met de zenuwontsteking mocht ik niet gaan vliegen van de tandarts want dat schijnt door het drukverschil niet zo prettig te zijn.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •