Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43

Onderwerp: Een verhaal over een ziekhuisopname

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    869

    Standaard Een verhaal over een ziekhuisopname

    Zoals ik al op een ander draadje vertelde zal ik hier het ziekenhuisverhaal plaatsen.
    En dan is vooral het financiële gedeelte belangrijk.
    Voor we naar de USA vertrokken was ik de tuin in orde aan het maken, tot plotseling ik een daverende pijn in mijn rug kreeg.
    Heel langzaam ging het over en ik dacht dat ik zeker naar de USA zou gaan al moest ik het vliegtuig in kruipen.
    Gelukkig ging het redelijk en kwamen wij zonder problemen aan in ons huisje.

    Na twee dagen dacht ik mijn rug een cadeau te geven met een gang naar het bubbelbad.
    Dat ging prima en ook nog heerlijk gezwommen in het zwembad.
    Maar toen ik een half uurtje ging opdrogen op een ligbed kon ik bijna niet meer opstaan van de pijn.
    Hoewel ik slechts iets meer dan 100 meter van het zwembad woon, moest ik mijn vrouw bellen om mij op te komen halen.
    Naar huis gegaan en op bed gaan liggen.
    De pijn nam niet af maar steeds meer toe.
    Het werd ondragelijk en het leek of de pijnstillers die ik had genomen niets hielpen.
    Mijn vrouw ging naar de buurvrouw om raad te vragen.
    Ten eerste omdat zij jaren in een ziekenhuis had gewerkt en ook omdat ik dacht dat zij beschikte over een echte pijnstiller omdat haar man net na een langdurige ziekte was overleden en zij misschien nog “echte” pijnstillers in huis zou hebben.
    Zij kwam kijken en na mijn verhaal te hebben aangehoord adviseerde zij om mij direct naar het ziekenhuis te brengen.
    Zij dacht dat het beter was omdat ik anders toch maar een paar uur later 911 zou bellen en dan met een ambulance zou moeten. Mijn vrouw dacht ook dat het wel eens een trombose zou kunnen zijn.

    Dus met heel veel moeite bed uit naar haar auto (de buurvrouw heeft een heel grote auto waar ik makkelijk in zou kunnen stappen) en direct naar het ziekenhuis.
    Daar aangekomen ben ik met een rolstoel binnen gebracht.
    Eerst mocht ik vertellen wie ik was en mijzelf legitimeren.
    Natuurlijk werd gevraagd of ik verzekerd was en toen ik bevestigend antwoordde en mijn verzekeringspas liet zien vertelde ze mij dat zij met die verzekering geen zaken deden.
    Ze stelde voor dat ik alles zelf zou betalen en dan zou ik 85 % (!) korting krijgen.
    Je gelooft het niet zoveel korting, maar wij gingen met alles akkoord.
    Ik moet eigenlijk zeggen dat mijn vrouw akkoord ging want ik lag nog te krimpen van de pijn.
    Ik werd naar een kamer gereden en in een bed gelegd.
    Daar werd een aantal dingen gedaan zoals aansluiten op een automatische bloeddrukmeter, een infuus geplaatst en kreeg ik pijnstillers toegediend.
    Die hielpen wel, maar lang niet voldoende om de pijn geheel weg te nemen.
    De volgende uren kwamen en vertrokken mensen en werden verschillende testen uitgevoerd.
    Natuurlijk moest ik ook een plasje inleveren dat pas na veel moeite lukte.
    Toen ze dreigden dat plasje zelf te halen via een katheter kun je je voorstellen dat ik heel erg mijn best deed.
    Ik werd tussendoor weggebracht voor een CT scan en daarna voor een echo-scan (ultra sound) om te kijken of het geen trombose was.
    Alles bleek mee te vallen en ik bleek een Ischias te hebben.
    Ik kreeg het advies mee om naar huis te gaan en de volgende dag een afspraak te maken met een orthopeed. Er moest t.z.t. een MRI-scan gemaakt worden.
    Ik kreeg een morfine-injectie en daar ging ik weer huiswaarts.
    O, de rekening bedroeg ruim $5000,-
    Maar ik had 85 % korting dus ik hoefde slechts $820 af te tikken.
    Wel a.u.b. direct met creditkaart.
    We zijn naar huis gegaan en hebben de volgende dag actie ondernomen.
    Eerst uitgebreid advies opgevraagd bij o.a. de verzekering.
    Een heel goede bekende van een vriend van ons is een gediplomeerd masseur en die is langs geweest om mij te masseren.
    Jammer genoeg woont die masseur meer dan 2 ½ uur rijden bij ons vandaan.
    Maar ik heb het volgende advies gekregen.
    Ga niet het medische circus in, maar neem rust.
    En, niet echt onbelangrijk, hij heeft mijn vrouw leren hoe mij te masseren.
    Ook dit is allemaal gecommuniceerd met onze verzekering en die ging daar helemaal in mee.
    Die adviseerde eigenlijk dat als ik toch het medische traject in wilde gaan ik misschien beter terug kon gaan naar Nederland.

    Nou, we zijn ruim 2 weken verder.
    Het gaat met de dag beter.
    Niet in de laatste plaats door de dagelijkse massages door mijn vrouw.

    Het gaat zelf zo goed dat we voor ruim een week naar Las Vegas gaan.
    Dat hadden we al geboekt en wilde we eigenlijk niet laten lopen.
    Ook niet onbelangrijk te vermelden is dat er nog regelmatig rekeningen binnenkomen.
    We zitten nu totaal aan zo’n $1400 en we verwachten nog een rekening.
    Die worden dan direct door mij betaald en naar onze verzekering gestuurd.

    Ik heb daar nog geen geld van ontvangen maar verteld is dat het geen probleem zou zijn en ik zelfs het eigen risico van de zorgverzekering zou terugkrijgen van de reisverzekering.

    Even voor alle duidelijkheid.
    Wij hebben een zorgverzekering bij de FBTO zonder medische extra kosten.
    Ook hebben we daar een doorlopende 365 dagen reis- en annuleringsverzekering met medische werelddekking.
    Dat is weer een heel verhaal.
    Misschien nuttig om te weten als je ooit in de USA in een ziekenhuis terecht komt.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)

  2. Top | #2
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Goh Frans wat een drama! Fijn dat je nog eens extra het belang van een goede verzekering aanhaalt! Voor nu: denk goed aan jezelf en veel plezier in Las Vegas
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Elke dag een massage van je vrouw is niet vervelend Maar gelukkig dat het goed afgelopen is. Viva Las Vegas!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Laura's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Dordrecht, Netherlands
    Berichten
    73

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Jeetje Frans, wat moet jij een pijn hebben gehad. Gelukkig zit je dan toch in Amerika met hun medische kennis. En gelukkig ben je goed verzekerd want € 5000.00 dollar pff wat een geld. Blijf inderdaad verantwoord in beweging. Af en toe een baantje zwemmen en strekken en verder je vrouw een dikke kus (en een mooi kadootje in Vegas) geven want een zieke man verzorgen is geen klein klusje ;-)
    Heel veel beterschap!

  5. Top | #5
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Ik wens je spoedig herstel en veel plezier in vegas
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Alle berichten met off-topic inhoud zijn (en worden) uit dit onderwerp verwijderd.
    Moderator Michael66
    Laatst gewijzigd door Michael66; 04-11-16 om 09:33.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.110

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Jeetje Frans wat zal jij een pijn hebben gehad. Fijn te horen dat het nu een stuk beter gaat.
    Veel plezier in Vegas. Als je van de muziek van Michael Jackson houd kan ik je de Musical One in Mandalay Bay van harte aanraden. Is waanzinnig goed vonden wij.

  8. Top | #8
    Stamgast charly's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    limburg
    Berichten
    218

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Wat een verhaal. Wij zijn een aantal jaar geleden (in 2013) met mijn man naar de walk-in clinic geweest met de Walgreens. Daar constateerden de arts dat hij bijna een longontsteking had, hij heeft anti-biotica gekregen en ik kreeg de opdracht mee om als hij verder achteruit ging meteen met hem naar het ziekenhuis te rijden. Een adres van een goed ziekenhuis in de buurt kregen we mee. Omdat mijn man al eerder een longontsteking en bijna longontsteking had gehad, hadden wij er alle vertrouwen in dat de antibiotica zou helpen. De arts geloofde er niet echt in. Gelukkig kregen wij gelijk en zijn we niet naar het ziekenhuis hoeven te gaan. Wel heb ik, toen we weer thuis waren direct gebeld met de zorgverzekering. Daar werd meteen een dossier aangemaakt, mochten we naar het ziekenhuis moeten gaan, moesten we meteen bellen en dan zou alles geregeld en betaald worden. Maar je moet inderdaad wel de tijd hebben en er aan denken als je in de situatie zit.

    Leuk dat jullie naar Las Vegas en Moab gaan! Wij vonden het er vorig jaar geweldig. Heel veel plezier en geniet er maar lekker van na alle ellende!
    Onze blogs: 2010:www.familygoesflorida2010.blogspot.com/ 2012:http://familygoesflorida2.blogspot.com/ 2013:http://familygoesflorida2013.wordpress.com/ 2014:http://familygoesflorida2014.wordpress.com/ 2016: https://familygoesflorida2016.wordpress.com
    1987 California, 2011 Noord-Oost USA en Canada, 2015 Midwest,1993/2010/2012/2013/2014/2016 Florida

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    Frans1949, heftig verhaal maar in zulke gevallen is het belangrijker dat je geholpen bent en weet wat je mankeert dan het financiële verhaal, dat is een zorg achteraf.

    Gelukkig gaat het inmiddels allemaal beter en kun je lekker genieten in Las Vegas.

    Wat betreft de verzekering het volgende:

    Sommige dingen zijn nu eenmaal van meer spoedeisende zorg dan andere dingen, onze ervaring is dat de verzekering in dit soort zaken zelden problemen maakt omdat je eigenlijk niet veel anders kan dan meteen te handelen. Wij hebben dit zowel met ziekenhuis als met tandarts meegemaakt.

    En zolang je geen medische hulp zoekt voor dingen die ook hadden kunnen wachten tot je thuis was zal de verzekering er echt niet zomaar problemen om maken.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    869

    Standaard Re: Een verhaal over een ziekhuisopname.

    @Anthon, inderdaad. Wij hebben niet direct contact kunnen opnemen maar wel zo snel mogelijk gedaan.
    De verzekering heeft ons ook verteld dat we goed hebben gehandeld.
    Maar de totale administratie zal toch wel wat voeten in de aarde hebben.
    Maar we hebben het dossier compleet.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •