Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 49

Onderwerp: Autohuur: websites en deals

  1. Top | #31
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    @Essie: wat kevin al zegt. Die Brits Guide eis staat er al jaren op maar daar vraagt echt niemand naar hoor. En je NL rijbewijs is ook prima. Op je bevestiging staat er ook niks over vermeld.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #32
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Elst UTR
    Berichten
    237

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    Wij hebben dus ook geboekt bij Alamo brits, nu even een vraagje over het online inchecken.
    Als je online incheckt en je kies voor skip de counter dan geef je je gegevens in daarna moet je door naar Add Payment, moet je daar alleen je CC gegevens invullen of moet je dan meteen betalen?
    Ik heb gekozen voor achteraf betalen, vandaar.

    Ook hebben wij een Sunpass transponder voor de tolwegen, als ik deze bij het vertrek vanuit de verhuurgarage op mijn vooruit plakt, dan activeer ik toch niet toll by plate? want dan betaal ik dubbel als ik over de tolweg rijd.

    Gr.
    Anthonie
    Deep South 2023... Facebook photo blog


  3. Top | #33
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    ...................Ook hebben wij een Sunpass transponder voor de tolwegen, als ik deze bij het vertrek vanuit de verhuurgarage op mijn vooruit plakt, dan activeer ik toch niet toll by plate? want dan betaal ik dubbel als ik over de tolweg rijd............................

    Ik doe dit al jaren met huurauto's van Dollar en nog nooit geen problemen gehad.
    Je kunt ter controle de eerste keer door een betaalpoortje rijden, als het goed is wordt dan de transponder herkend en gaat het poortje open en/of licht op groen.

  4. Top | #34
    Regelmatige Bezoeker natalie's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    48

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    Ik heb een auto gehuurd via holidaycars.co.uk bij Budget ,nu zitten de standaard verzekeringen erbij maar kon je je eigen risico afkopen voor 140 euro dit heb ik niet gedaan, maar vraag me nu af of ik dat toch had moeten doen, nu houden ze een borg in op mn cc van 3000! Wat moet ik doen? Ik snap er niks van terwijl dit de 8e keer USA wordt...

  5. Top | #35

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    @Natalie ; wat vreemd dat op jouw angstige posting niet gereageerd is.
    Er is in de USA geen eigen risico !!
    Er is geen "hold " op je creditcard.
    Jij hebt nu je huurkosten al pre-paid op holidaycars.co.uk .
    Niet meer doen !

  6. Top | #36
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    @bedeve
    Wat je hier post zou ik niet zo maar voor waar aannemen.
    Er kan wel terdege een eigen risico en een blokkade van een bedrag op je creditcard van toepassing zijn.
    Als ik het zo lees is er een eigen risico van $ 3000 en dat is best mogelijk as je niet volledig verzekerd bent en dan wordt het op je cc geblokkeerd.
    Natalie kan in de boeking zien hoe ze verzekerd is, wil ze de verzekering uitbreiden kan zij het beste contact opnemen met holidaycars of ze het er alsnog kan bijboeken.

  7. Top | #37
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    Budget hield bij ons een "hold" op onze cc van $1200. Dit was het bedrag van de autohuur. Wist ik ook niet, kleine lettertjes niet gelezen.

  8. Top | #38
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    Had je je autohuur dan niet vooraf betaald.?
    Er is een verschil tussen een hold (reservering) op je cc als je hebt geboekt en het bedrag nog niet op je cc is belast en een hold (reservering) voor je eigen risico als je de auto hebt afgehaald.
    Ik heb bijv. vorige week via Expedia een reis geboekt bestaande uit vlucht/hotel en auto.
    Je ziet dan 3 reserveringen verschijnen van Delta/KLM voor de vlucht, Expedia voor het hotel en Dollar voor de autohuur.

    Zelfs nog aparte met een 0 bedrag, dat is om te kijken of je cc "werkt", binnen een paar dagen komen de definitieve bedragen op je cc te staan en na ongeveer 8 dagen
    vervallen de reserveringen.

    Later kunnen er dan nog reserveringen op je cc komen voor eigen risico, extra kosten ( brandstof, kinderzitjes e.d.) en bij een hotel vaak ook nog een bedrag voor evt. ontbijtkosten, schade e.d.

    Ziet er ongeveer zo uit:

    31 dec DOLLAR/THRIFTY/HERTZ 866-xxx-XXX7 US USD 0,00 Gereserveerd Een gereserveerde transactie is een bedrag dat (tijdelijk) wordt ingehouden op uw bestedingsruimte. Het echte transactiebedrag wordt later vastgesteld en (indien van toepassing) in rekening gebracht. Bij € 0,00

    29 dec EXPEDIA723300xxxx3726 EXPEDIA.NL ES Af € 682,30
    Merchant code
    Travel Agencies

    Land
    Spanje
    Card-houder
    XXXXXX

    Card-nummer
    XXXXXXX
    29 dec EXPEDIA EXPEDIA NL FR Af € 341,94
    Merchant code
    Travel Agencies

    Land
    Frankrijk
    Card-houder
    xxxxxx

    Card-nummer
    xxxxx
    29 dec KLM NETHERLA0741096xxxx4 GP AMSTELVEEN NL Af € 521,36
    Merchant code
    KLM

    Land
    Nederland
    Card-houder
    xxxxx

    Card-nummer
    xxxxxx
    29 dec TRAVEL RESERVATION WWW.EXPEDIA.CUS Gereserveerd Een gereserveerde transactie is een bedrag dat (tijdelijk) wordt ingehouden op uw bestedingsruimte. Het echte transactiebedrag wordt later vastgesteld en (indien van toepassing) in rekening gebracht. Bij € 0,00
    Merchant code
    Travel Agencies

    Land
    Verenigd Koninkrijk
    Card-houder
    xxxxxxxx

    Card-nummer
    xxxxxxx
    29 dec TRAVEL RESERVATION WWW.EXPEDIA.CUS Gereserveerd Een gereserveerde transactie is een bedrag dat (tijdelijk) wordt ingehouden op uw bestedingsruimte. Het echte transactiebedrag wordt later vastgesteld en (indien van toepassing) in rekening gebracht. Bij € 0,00

  9. Top | #39
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    @laanjvd

    Vreemd. In hun eigen voorwaarden voor huur op MCO staat dit:

    https://docs.abgcarrental.com/location/budget/NL/MCO/nl

    kijk even onder creditcard information

  10. Top | #40
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Autohuur: websites en deals

    Sorry, was niet in Florida maar in Californië.
    Auto was al volledig betaald. Heb nog gebeld met Budget, maar dit stond toch echt in de kleine lettertjes. ING hield dit bedrag "vast" voor 4 weken, zelfs nadat de auto was ingeleverd. Maar dit terzijde.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •