Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 71

Onderwerp: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Hoi, wie wil met mij meekijken en een stukje onzekerheid bij mij wegnemen ??

    Ik heb enkele weken geleden via Tix.nl onze vluchten naar Miami geboekt voor volgend jaar zomer. Voor het eerst zelf tickets geboekt, dus ik vind het allemaal best een beetje spannend en hoop dat ik alles goed doe...
    Dit heb ik geboekt:
    Alles via American Airlines, maar uitgevoerd door anderen:
    Heen: DUS vertrek 9.45 uur - aankomst MIA om 13.50 uur. (uitgevoerd door Air Berlin, rechtstreekse vlucht)
    Terug: MIA vertrek 16.55 uur - aankomst MAD om 7.40 uur. En dan na een overstap van 1.15 minuten op de vlucht naar DUS en om 11.20 de volgende ochtend uur zijn we dan weer terug. (Uitgevoerd door Iberia).

    Nu dacht ik "even" alvast te kijken voor stoelreserveringen, en welke prijs ze daarvoor hanteren. En waarschijnlijk dus meteen maar vastleggen..

    Ingelogd met mijn reserveringsnummer van Tix.nl bij de site van Airberlin, want dat is de uitvoerende maatschappij voor de heenvlucht. Ik las tenminste op de site van Tix.nl dat je t.z.t online moet inchecken bij de site van de uitvoerende maatschappij. Ik heb American Airlines geboekt, maar er staat vermeld dat de heenvlucht door Airberlin wordt uitgevoerd, terug met Iberia.

    Anyway, ik kom niet verder. Moet eerst 'security flight gegevens" invullen, heb ik gedaan, maar ook dan kom ik niet verder. Want kennelijk ook eerst nog de uitgebreidere APIS gegevens invullen. En dat kan nog niet, want ons eerste hotel is nog niet officieel geboekt (ben druk bezig met hotels maar dus nog niks definitiefs).

    Meer mensen die dit herkennen? Of tips hoe ik toch al stoelen kan vastleggen?

    En nog een vraag: op de site van Airberlin en op het eticket van Tix staan wij zo geregistreerd:
    WILLEMS,PIETERMR
    dus achternaam/voornaam/geslacht allemaal aan elkaar vast. Is dit correct zo??



  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    81

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Ik kan alleen spreken voor vluchten van Air Berlin die ik rechtstreeks geboekt heb via hun site.
    Je kunt de stoelen los reserveren maar het is waarschijnlijk voordeliger om mee te doen aan hun topbonussysteem. Dit kost eenmalig ongeveer €100 (in 2015) en dan kun je kostenloos stoelen vastleggen. Los stoelen reserveren is waarschijnlijk duurder.

    De snelste methode is even bellen en dan mondeling je vragen en wensen voorleggen. Dat werkte bij ons ook prima, snel en vriendelijk geholpen.
    Met de tenaamstelling heb ik geen ervaring, ook dat kun je gewoon even vragen.
    Reisverslag NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
    Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
    Liveblog: Florida 2015: http://www.travelpod.com/members/hoesen

  3. Top | #3
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Ik heb wel eens via vliegtickets.nl tickets geboekt voor vluchten met Air Berlin. De stoelen heb ik vastgelegd door telefonisch contact op te nemen met Air Berlin. Volgens mij is dit de enige mogelijkheid aangezien je niet rechtstreeks bij AB hebt geboekt.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Oke, dank voor jullie reactie. Om het mezelf makkelijker te maken had ik dus beter rechtstreeks bij de vliegmaatschappij zelf kunnen boeken begrijp ik. Oh...en ik vond het al zo spannend om zelf tickets te boeken! Er waren we goedkopere tickets via BA, maar dat durfde ik niet omdat alles in het Engels moest én ik op de heen-/terugweg een overstap had, dat ik nooit gedaan heb.
    Uiteimdelijk dus via Tix in het Nederlands kunnen boeken. Maar formeel met American Airlines, maar op de heenweg uitgevoerd door Airberlin (rechtstreeks!) en terug met Iberia met een overstap in Madrid.
    Maar goed, nu dus wat vragen m.b.t. stoelreservering enzo..

    Kan ik in het Nederlands bellen met Airberlin ? Want mijn Duits is niet zo goed dat ik dat kan uitleggen!

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Ik heb wel met Airberlin gebeld en dat in het Engels gedaan meen ik me te herinneren. Ik durf niet te zeggen of ze Nl spreken.
    Lukt dat wel?
    Nog een tip voor je gaat bellen: kijk op seatguru.com naar je vliegtuigindeling en bepaal van tevoren op welke plekken je wilt zitten.

    Edit: kun je de stoelen van de vlucht uitgevoerd door Iberia wel vastleggen ?
    Anders moet je die ook nog bellen. Daar kan Airberlin weer niets mee.
    Laatst gewijzigd door Fitzroy; 11-09-16 om 11:04.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Had nog niet gekeken op de site van Iberia. Nu gedaan.
    Er staat dat ik voor de heenvlucht niet kan inchecken, maar dat moet natuurlijk via Airberlin. Voor de terugvlucht staat dat ik voor stoelreservering telefonisch contact moet opnemen. Zucht. de terugwenden Sie sich bitte an unsere

    Had ik geweten dat ik dus nóg op Duitse sites terecht kom en alles in het Duits/Engels moet invoeren of voor moet bellen, had ik de vluchten door het reisbureau laten doen. Had ik die stress er niet van. Kies ik expres voor een Nederlandse site (Tix dus), heb ik nog dit gedoe. Jullie hulp zal ik dus nog vaker vragen!
    Laatst gewijzigd door Kletskous; 11-09-16 om 11:27.

  7. Top | #7
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Ik durf niet te zeggen of ze Nederlands spreken. Ik heb het gesprek destijds in het Duits gevoerd.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    81

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iris02 Bekijk Berichten
    Ik durf niet te zeggen of ze Nederlands spreken. Ik heb het gesprek destijds in het Duits gevoerd.
    Er is een keuze tussen Duits en Engels, je moet vooraf de taal kiezen als je gaat bellen.
    Reisverslag NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
    Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
    Liveblog: Florida 2015: http://www.travelpod.com/members/hoesen

  9. Top | #9
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mads2010 Bekijk Berichten
    Er is een keuze tussen Duits en Engels, je moet vooraf de taal kiezen als je gaat bellen.
    Dat weet ik wel, het ging om de vraag van Kletskous die de voorkeur heeft voor Nederlands
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?

    Ik heb weer een vraagje. Eind januari heb ik de stoelreserveringen vastgelegd voor de heenvlucht met Airberlin. En tevens voor het lange stuk terug MIA-MAD met Iberia. Het laatste stukje MAD-DUS geen stoelreservering.

    Nu meen ik dus dat ik eerder wél mijn stoelreservering voor de terugvlucht MIA-DUS met
    Iberia op hun site bij "mijn boeking" kon zien. Nu dus niet (meer). Ik heb eerder wel direct de bevestiging per email gehad. Meer mensen die dit herkennen?

    Ook zie ik op de site van Airberlin ook geen stoelreservering terug. Hebben anderen mensen dit ook??
    (En die reservering van Airberlin zie ik dan wél weer bij de boeking op de Iberia-site....om het verwarrend te maken...)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •