Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Even voorstellen: nick11123

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: nick11123

    Hallo iedereen,

    Ik ben een jongen van 20 en ik wil al mijn hele leven in Miami wonen.

    Mijn vraag is: hoe doe ik dit precies? En wat is er allemaal voor nodig?

    Het is mijn bedoeling om hier te werken/wonen.

    Ik hoopte dat de mensen op dit forum mij hier een beetje bij zouden kunnen helpen.

    Ik hoor graag informatie van jullie.

    Bijvoorbaat dank

  2. Top | #2
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen; nick

    Beste Nick,

    Het korte antwoord is: dat (de felbegeerde groene kaart) is vrijwel niet te regelen.

    Het lange antwoord komt neer dat je je moet gaan verdiepen in de beperkte mogelijkheden om je in de Verenigde Staten te vestigen. Dat kan bijv. door je te laten uitzenden door een internationaal georiënteerd bedrijf dat een vestiging in Miami heeft - als expat dus.

    Je kunt natuurlijk ook op uitnodiging van een Amerikaanse werkgever in Amerika gaan werken. Er zijn nogal wat voorwaarden aan. Een ervan is dat je een 'eligible' beroep of bijzondere vaardigheid hebt. Daar zitten bijvoorbeeld bijzondere wetenschappers bij, maar ook bijvoorbeeld verpleegkundigen. Maar de aanvraag moet gedaan worden door een Amerikaans bedrijf, dat je zodanig ziet zitten, dat ze er voor over hebben om op de traag malende ambtelijke molens te wachten. Reken gerust op 5-8 jaar.

    Dan bestaat er nog de mogelijkheid dat je een miljoen in je binnenzak hebt, waarmee je in Amerika een bedrijf gaat opzetten waar je tenminste een aantal werknemers hebt die Amerikaans staatsburger zijn. Je zakenvisum zal dan in principe (en zonder garanties) duren zolang je zaak draait en aan de voorwaarden voldoet. Een oud-collega van mij heeft dat gedaan, toen het minimum nog een half miljoen was en runt nu een hotel in Kissimmee.

    Als je een zeer groot veelvoud van dat bedrag op je bankrekening hebt, kun je 'zomaar' naar Amerika, d.w.z daar zijn ook allerlei voorwaarden aan.

    Tenslotte is er ook nog wat ik altijd de Amerikaloterij noem. Een beperkt aantal groene kaarten wordt door de Amerikaanse overheid verloot aan inwoners van landen die daarvoor in aanmerking komen, en Nederland hoort bij die landen. Kijk maar op https://www.dvlottery.state.gov/ Je kan elk jaar omstreeks november inschrijven en in mei de uitslag bekijken.

    Het Floridaforum is eerder een vakantieforum dan een emigratieforum, al zijn er genoeg leden die van hetzelfde dromen als jij. Ondergetekende hoort ook tot die categorie

    Veel meer informatie kun je vinden op het Allesamerika-forum en het serieus op emigatie gerichte Britse 'the USA forum'.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 25-08-16 om 22:32. Reden: die expat stond niet lekker

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Berichten
    24

    Standaard Re: Even voorstellen; nick

    Hallo Nick,

    ook kun je trouwen met een amerikaans staatsburger. Wat niet automatisch betekent dat je kunt emigreren naar het land van je dromen zie https://www.uc.edu/international/ser...tizen/faq.html en de officiele site van de amerikaanse overheid https://www.uscis.gov/us-citizenship...us-citizenship
    voor meer info.

    succces

    Henk
    Laatst gewijzigd door Henk Mychelle; 26-08-16 om 08:43.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •