Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Zika waarschuwing Miami

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Ik ben ook wel benieuwd naar een biologisch alternatief voor DEET

  2. Top | #12
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    173

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Care plus natural is het, ik zag mijn huisarts net toen hij op huis bezoek ging en ik met de hond langs liep en heb het hem meteen gevraagd.
    Is op basis van eucalyptus en citroenolie..
    Ik heb op Curaçao eens deet gemorst op een houtentafel, heel de lak loste op..hevig spul dus.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Ik vraag me af of dat net zo goed werkt als DEET.
    Klinkt als een erg simpel middel, waarvan er genoeg op de markt zijn en die niet werken.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Kan je DEET gewoon sproeien/smeren bovenop je zonnebrandcreme, of is de werking dan wellicht minder ?
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    78

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Volgens het Landelijk Centrum Reizigersadvisering: eerst zonnebrand en daar bovenop Deet. De Deet moet tussen
    de 30 (zwangere vrouwen en kinderen) en 50% zijn.

    https://www.lcr.nl/Via-muggen-en-insecten

    Daarnaast kun je dit middel op je kleding spuiten:

    https://sawyer.com/products/permethr...ect-repellent/

    Dit is alleen in Amerika verkrijgbaar, bijvoorbeeld bij Walmart of Target.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Permetrin is een echt bestrijdingsmiddel, dus iets waar insecten aan dood gaan. Het is relatief ongevaarlijk voor de mens.

  7. Top | #17
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Ik heb het nog eens nagevraagd bij een bevriende apotheker, hij zegt dat DEET best gebruikt kan worden in de hoeveelheden die wij gebruiken (dus niet dagelijks het hele jaar door) en dat het ook wordt opgeklopt door media over het gevaar hiervan, dus ik ben wel wat gerustgesteld en ga het toch in de vakantie gebruiken omdat het toch 1 vd weinige middelen is die echt helpen.

  8. Top | #18
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    DEET gevaarlijk, Permetrin gevaarlijk, Muskietenbestrijding gevaarlijk, Zika gevaarlijk.

    Ik denk dat op dit moment geen zwangere vrouw is in Hialeah (de voorstad van Miami waar de ziekte is gevonden) die zich zorgen gaat maken over het "gevaar" van Deet, van Permetrin-houdende bestrijdingsmiddelen, en van het door de county opgezette bestrijdingsprogramma. Geen zika krijgen is nu voor haar prioriteit nummer 1 en dat daar grove middelen tegen worden ingezet, ik kan me niet voorstellen dat ze zich daar nu druk om zal maken. En voor haar geen biologische huismiddeltjes waar de werking niet van vast staat.

    Voor ons toeristen, wij moeten onze eigen prioriteiten stellen.

    Als je zwanger bent, misschien zou je een jaartje kunnen wachten met naar Florida gaan. Als je niet zwanger bent en niet vreselijk zwak van gezondheid bent, dan begrijp ik dat je die zika prima uit kunt zieken. Tenzij je van plan was om op korte termijn seks te hebben met een zwangere vrouw, want via seksueel contact is zika over te dragen.

    Ik was deze week in Miami Beach en daar is uberhaupt geen mug te vinden. Prettig hoor, zo'n zeewindje, en ook de afwezigheid van (zoetwater)kanalen, meren en andere plekken waar muggen zich kunnen vermenigvuldigen.

    Over bestrijdingsprogramma's: Ooit was Florida een van malaria vergeven oord. Dat nu geen malaria meer voorkomt, is geheel te danken aan de bestrijding van muskieten, dat in heel Florida gebeurt. Ook in mijn wijk betaal ik maandelijks een kleine bijdrage voor de bestrijding van muskieten. Wie een biologisch alternatief heeft, dat een hele bevolking in gewone omstandigheden kan beschermen, die mag het zeggen.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 09-08-16 om 03:49. Reden: prioriteiten stel je, je maakt ze niet

  9. Top | #19
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    South Beach staat nu ook op het lijstje en te vermijden plekken voor zwangere vrouwen (of mensen die zwanger willen worden).

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    78

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Zo te lezen kun je nu uit voorzorg gratis (een soort) Deet krijgen bij Disney en Seaworld:

    http://www.cbc.ca/news/health/zika-orlando-1.3740118



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •