Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Zika waarschuwing Miami

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Zika waarschuwing Miami

    Op dit ogenblik in de media van Florida veel informatie over Zika , wilde dit even onder de aandacht brengen.

    Henke

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    78

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Het was, helaas, te verwachten. Het houdt mij ook bezig, aangezien we binnenkort daar in de buurt zullen verblijven.

    https://www.washingtonpost.com/news/...inental-u-s-2/

    Inmiddels al 14 gevallen .

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Berichten
    40

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Zie het nu inderdaad ook op RTL Nieuws voorbij komen. Officiële waarschuwing van de Amerikaanse gezondheidsautoriteiten voor de omgeving Miami.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Op dit moment zitten wij in Cape Coral, maar op de tv wordt voor omgeving Miami geadviseerd goed met DEET te spuiten of te sprayen, dus neem dit mee uit NL. Het is gevaarlijk voor zwangere vrouwen, maar als je gezond bent zou je er een soort griep van kunnen krijgen.
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Voor vrouwen die op kort termijn zwanger wensen te worden en Zika gebied nu bezoeken zijn waarschuwingen voor, op de website www.rivm.nl onder zikavirus wordt advies in het Nederlands gegeven.

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Je kan toch ook deet in Florida kopen? Die is vaak volgens mij nog wat beter dan die uit Nederland

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Nee, andersom.
    Het middel wat je in Nederland koopt zit een hoger percentage DEET in, dan wat je in de USA koopt.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #8
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    173

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Wees voorzichtig met deet, mijn huisarts waarschuwde me ervoor.
    Hij vertelde me dat het schadelijk is voor je zenuwstelsel, en dat je er hoofdpijn van krijgt.
    Hij zei te kijken naar biologische producten, daar schijnen tegenwoordig ook hele goede van te zijn.

  9. Top | #9
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    weet iemand een biologisch alternatief voor DEET? wij hebben trouwens DEET daar (omdat wij ook dachten daar muggen dan daar het middel tegen muggen kopen )enkele jaren geleden gekocht maar de muggen staken evengoed dus zitten we inderdaad aan een alternatief te denken omdat het ook niet zo heel goed is voor de gezondheid.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Zika waarschuwing Miami

    Let op, ook voor de mannen die betrokken zijn bij een zwangerschapswens geldt dat ze na een bezoek aan een land waar zikavirus voorkomt beter even kunnen wachten (zie ook de eerder genoemde site van het RIVM). Zwangere vrouwen mogen DEET gebruiken maar er wordt aangeraden dit te beperken tot wanneer het echt nodig is en een middel te gebruiken met max 30% DEET. In Nederland kon je vroeger niet zulke sterkte middelen kopen, in Canada hadden ze toen wel middelen met 50% DEET. Weet niet hoe dat nu is. DEET is een bewezen werkend middel (op youtube zijn er leuke filmpjes te vinden) tegen muggen.
    Denk er goed over na of je echt naar een zikagebied wil als je zwanger bent of wilt worden. Ik heb er in mijn praktijk (ben verloskundige) wel wat gesprekken over gehad, zeker toen het net bekend werd. Het geeft behoorlijk wat stress kan ik je vertellen. En dan gaat het over de niet te genezen microcefalie bij de baby, de zwangere zelf zal van de besmetting meestal niet zo veel merken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •