Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Electronische paspoort terminal

  1. Top | #11
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Allen dank voor het delen van de ervaringen. Nu had ik nog een andere vraag: geld er een minimale geldigheid voor een paspoort om de VS binnen te komen. Paspoort is namelijk nog geldig tot december.

  2. Top | #12
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Het paspoort moet minimaal geldig zijn tot na de datum van uitreis uit de VS, al zou ik wel wat speling nemen, in geval dat er wat misloopt. Ziekenhuisopname, jailtime, ik noem zo maar wat uithoeken (al mag je daar niet op hopen).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #13
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Jailtime.....dat zou wat zijn, wordt je uitgezet omdat je paspoort niet meer geldig is (sorry moderator *offtopic*)
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  4. Top | #14
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Vorige reis naar Miami ook de computers gedaan (we waren met 6 volwassenen), we moesten er zelfs heen.
    Ook al waren er 2 van ons nog nooit op esta naar de usa geweest.
    Dit betekende dat zij dus ook weer in de rij moesten. (die er niet bleek te staan!)

    Maar we waren nog nooit zo snel het land in, en moesten zelfs nog een minuut of 10 op onze koffers wachten.
    En dat voor Miami (waar ik nooit meer heen wilde omdat de rijen altijd zooo lang waren)
    Voor ons voor herhaling vatbaar. Alleen jammer dat als ik met mijn gezin ga, er altijd wel iemand een nieuwe esta of paspoort heeft)

  5. Top | #15
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Ook gisteren, bij mij, in Detroit, geen keuze. Iedereen met ESTA of visum wordt gewoon naar de kiosk gestuurd om daar het voorbereidende werk te doen. In mijn geval ook een rood kruis, nieuw paspoort, en een langdurige ondervraging, die voortgezet werd in een kantoortje, nadat ik aanvankelijk mijn return ticket niet kon vinden. Dat is wel eens soepeler gegaan. Prettig dat ik 4 uur overstaptijd had.

  6. Top | #16
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Wij waren er zo door heen met de electronische paspoort terminal, allebei geen rood kruis. Dit scheelde echt wel.
    Gisteren met inchecken van de terugreis ging het allemaal zo snel dat we nog veel te veel tijd overhadden. We hadden tsa approved op het ticket staan, mochten naar een speciale rij, 2 minuten en Bye Bye Orlando.

  7. Top | #17
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Deze zomervakantie hebben we gebruikt gemaakt van de terminal op Miami. Voor mijn kids en mezelf werkte dit perfect alleen voor mijn vrouw helaas niet. Het systeem gaf aan dat haar paspoort binnen 6 maanden afloopt, wat ook klopt. Alleen wordt er dan geen bon door het systeem afgegeven waardoor je niet kan doorlopen na immigration. Na veel heen en weer lopen omdat de ene officer zij dat we in de rij moesten aansluiten van non-esta en de een weer aangaf dat we het systeem nogmaals moesten gebruiken was er eindelijk een officer die aangaf om na de rij met goedkeuring te gaan en dit aan de officer moesten aangeven wat er aan de hand was. De vriendelijke officer nam de vingerafdrukken af en we kregen de stempels.

  8. Top | #18
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Ik heb t 1 keer in Nederland geprobeerd. Rood kruis. Maar ja, de foto van mn paspoort komt nu niet echt meer overeen. Ten tijde van de pasfoto had ik mm haar en een glad gezicht. Nu heb ik een aardig volle baard en een stuk langer haar. Dus ik weer zeer zeker dat ik in Amerika ook een rood kruis ga krijgen. Voor de zekerheid ga ik dan maar in de normale rij staan

  9. Top | #19
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Electronische paspoort terminal

    Net terug ook in Miami gebruik gemaakt van de terminal, alle vier "het groene licht"gekregen maar we moesten toch in de rij voor de douane helaas.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •