Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Even voorstellen: Alyda

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Berichten
    23

    Standaard Even voorstellen: Alyda

    Hallo ik ben Alyda,

    Ik heb eindelijk na jaren kijken zoeken en bedenken geboekt voor Florida de eerste keer. Ik ga met man en twee kinderen (tieners) In eerste instantie keek ik altijd voor een pakket reis via Expedia en Tui. Expedia heeft negatieve recensies dus was wat terughoudend geworden. Tui is stervend duur!
    Ik heb met goed gelukt afgelopen week kunnen boeken en volgens mij een hele goede deal gekregen. Ik moet hiervoor wel zelf naar Dusseldorf rijden. We vliegen dan naar London met een tussenstop van 4 uurtjes. Hierna door naar Orlando. Ik heb de gok gewaagd en dus zonder accommodaties geboekt. Wel een auto, dus ik hoop wat tips van jullie te krijgen. Die zal ik elders plaatsen mij vragen. Ik vertrek 6 juli voor drie weken.

  2. Top | #2
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Voorstellen

    Hallo Alyda, en welkom op dit fraaie forum voor Floridaverslaafden (dat wordt je vanzelf ) Accommodaties te over in Orlando/Kissimmee, van eenvoudige hotels tot resorts en natuurlijk de villa's en condo's. Vooral die laatste 2 zou ik mijn focus op vestigen, een huis van huis, met alle gemakken van dien, alleen je moet dan wel zelf de bedden opmaken, als je dat al zou doen in de vakantie. Maar hierover is genoeg informatie te vinden op dit forum, en anders is er altijd wel iemand die je van antwoorden wil voorzien.

    Negatieve recensies over Expedia ? Dat kan natuurlijk, maar wij boeken voor onze rondreizen heel vaak bij Expedia, zonder enige wanklank. We kijken hiervoor wel vaak op Tripadvisor voor de verschillende hotels e.d. en gaan daar een beetje op af, maar voor de prijs komen we dan toch meestal bij Expedia terecht. Maar dat is enkel voor overnachtingen, vluchten en pakketreizen kijken we eigenlijk nooit naar. Maar in Florida is het voor ons altijd een villa, die we rechtstreeks van de eigenaresse huren.

    Veel plezier met de voorbereidingen !
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: Alyda

    Sluit me bij Gerrit aan. In Orlando is het heerlijk vertoeven in een Condo (villa hebben we zelf nog geen ervaring mee). Maar ook aan een hotel of resort kun je je geen buil vallen. Gewoon rustig wat sites doorkijken en je keuze maken.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Berichten
    23

    Standaard Re: Even voorstellen: Alyda

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Sluit me bij Gerrit aan. In Orlando is het heerlijk vertoeven in een Condo (villa hebben we zelf nog geen ervaring mee). Maar ook aan een hotel of resort kun je je geen buil vallen. Gewoon rustig wat sites doorkijken en je keuze maken.
    Dank jullie beide voor de reactie. Nou ik ben echt al maanden aan het kijken en vergelijken. Ik vindt het best moeilijk om een keuze te maken. Ik moet denk ik voor mij vragen naar een ander topic. Dat ga ik nu even doen.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Even voorstellen: Alyda

    Hallo Alyda, ik ging wel voor een villa, lekker een zwembad bij je huis en verder van alle gemakken voorzien. En als je een dag van alles gedaan hebt is niks zo lekker als je thuiskomt nog even lekker plonzen onder het genot van een drankje en een hapje. Je hoeft ook niet zoveel kleren mee te nemen want in een villa zit in het algemeen ook een was en droog combinatie. Dan heb je ruimte in je koffer en kun je lekker shoppen.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Even voorstellen: Alyda

    Hi Alyda, ik zie dat je worstelt met keuzes maken. Het is onmogelijk alles de eerste keer te zien en te doen. De meesten van ons gaan daarom nog een keer of al jaren meerdere keren per jaar en dan nog.
    Een villa is sterk aan te bevelen, alleen daarom keren wij voor de derde keer terug dit jaar.
    Advies: reisverslagen lezen van de bloggers en bijv het roadbook van de Moolenschotjes.
    Succes!
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Berichten
    23

    Standaard Re: Even voorstellen: Alyda

    Dank je Esther!

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Berichten
    23

    Standaard Re: Even voorstellen: Alyda

    Hallo allemaal,

    Ik ben vrijdag terug gekomen van de eerste keer Florida, Orlando en een paar dagen Miami gedaan. We hebben het heel goed naar onze zin gehad en wilde wel nog een week langer blijven. Ik heb de Disney parken overgeslagen maar ben wel Sea world, Bush garden en de twee waterparken die erbij horen gedaan. Bush Garden is een groot park en ik vond het heel relaxed daar. Ook zijn we vier dagen naar Miami gegaan en dat is leuk om gezien te hebben maar zou er niet langer willen blijven. Al met al heb ik veel gehad aan jullie tips en ervaringen waarvoor mijn dank. Florida smaakt naar meer, het wordt dus hard sparen!

    Het viel me op dat de supermarkten en de producten vrij duur zijn in verhouding met Nederland. Is dit jullie ook opgevallen?

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Even voorstellen: Alyda

    Schreeuwend duur, uiteten is goedkoper, wat ook veelvuldig wordt gedaan, met name de fast food ketens zijn betrekkelijk goedkoop tov gezonde boodschappen. We hebben hier in Cape Coral een farmers Market gevonden die alleen op dinsdag open is, dus mss gaan we daar nog even langs vd week
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  10. Top | #10
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Even voorstellen: Alyda

    Maar hoezo boodschappen "schreeuwend duur" Esther? je had het er in je blog ook al over. Wij zijn afgelopen April/Mei nog geweest en eerlijk gezegd vond ik het wel meevallen hoor.

    De dollar is voor ons duurder geworden dus daarom is natuurlijk alles duurder geworden maar de prijzen in de winkels zijn ongeveer gelijk gebleven.

    Publix is onze vaste stek, goede producten en over het algemeen heel redelijk geprijsd, zeker als je de aanbiedingen in de gaten houdt. (2 voor de prijs van 1 bijv.)

    Wij konden ook wel merken dat we iets meer kwijt waren dan voorgaande jaren maar schreeuwend duur...nee, dat nou ook weer niet.

    Uit eten is toch echt wel duurder hoor! Je krijgt hier immers natuurlijk ook minder dollars voor je Euro. (of je moet de hele vakantie op een paar Mac's willen leven, dat is dan wellicht goedkoper)

    Maar goed, we zullen het meemaken in September, misschien zit ik er wel volkomen naast en schrikken we ons ook een hoedje maar de dollar is nog ongeveer gelijk als in Mei dus wij zijn er niet zo bang voor!

    Maar ik zal het laten weten. Op een Farmers market kun je nog wel eens wat voordeel hebben, al was "Robert was here" (een Farmers Market die wij vorige keer bezochten) echt schreeuwend duur!
    Laatst gewijzigd door elstars; 01-08-16 om 16:02.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •