Geen probleem, gewoon gebruiken. Dit gaat maar een paar cm over de maat heen, daar maken ze geen probeem van.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
:roll: Ik heb een vraagje. Wij hebben een koffer maten 76x55x30
Bij continental hanteren ze als maat max 157 cm voor hxbxd.
Dus deze koffer kunnen we dan waarschijnlijk niet gebruiken. Wat is de ervaring van jullie met koffermaten ?
Pluisje :-k
Het scheelt maar 4 cm. Geen enkele luchtvaartmaatschappij zal daar moeilijk over gaan doen.
Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-10 om 17:00. Reden: full quote eruit
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Heb nog nooit een maatschappij een koffer zien opmeten, dus zo probleem zal die paar cm ook niet zijn.
Nou als het gaat om hand carry dan wel maar wat in het ruim gaat wordt bij mijn weten niet opgemeten, wel gewogen en dan kunnen ze je inderdaad extra rekenen.
Heb vorige week nog nog 4 keer met Continental gevlogen, en geen van de keren heeft ook maar iemand naar de maten van mijn koffer gekeken, en mijn koffer is nog een flink stuk groter dan de jouwe.
Wel werd, zei het ruwweg naar het gewicht gekeken, de enige plek waar precies werd gewogen was op Schiphol.
Terug vanaf Newark hebben ze mijn koffer niet eens bekeken.
Eric
Op het forum is al een paar keer aangegeven dat er goedkope manieren zijn om het gewicht van je koffer tevoren te checken (m.n. op de terugweg...). Ik wil er daar 1 aan toevoegen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21681
Dit apparaatje is goedkoop (met de huidige dollarkoers ca. €6,50) en bestellen via dealextreme heeft als voordeel dat er geen verzendkosten in rekening worden gebracht.
Ergens op het forum heb ik gelezen (ook op een blog) dat de maximale koffermaat 157 cm is. Hoe moet ik dat zien, want ik neem toch niet aan dat iemand een koffer van 1,5 meter meeneemt... Is dat rondom gemeten?
Ik heb een Samsonite Aeris Spinner en dit zijn de maten
Formaat: 59 x 81 x 34 cm
Inhoud: 118,5 liter
Eigenlijk speciaal aangeschaft omdat er een TSA slot op zit maar kan deze nu wel mee?
volgens mij is ie als 'normale' koffer te groot.
59 + 81 + 34=174cm en is ie dus groter dan de 157cm regel.
Ik weet natuurlijk niet hoe streng ze zijn bij de luchtvaartmaatschappij, maar officieel is je koffer te groot.