Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: De allereerste keer naar Florida

  1. Top | #11
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: De allereerste keer naar Florida

    Ondanks dat al meerdere medeforummers hebben geantwoord wil ik het zelf ook nog wel even doen!

    - hoe is het autorijden in Florida?
    Mijn vriend en ik vinden het heerlijk om in Florida te rijden. Wij hebben eigenlijk nog nooit iets raars meegemaakt in het verkeer. Ik vond de mensen in Florida juist onwijs sociaal: je voorlaten, je er tussen laten tijdens het ritsen etc. Wel moet je opletten met telefoneren en smsen achter het stuur, want daar hebben ze wel een handje van. Verder heb je op veel plekken de ruimte om fijn te kunnen rijden. De wegen rondom de grote steden zijn wel een stuk drukker, zoals Orlando of Miami. Ook moet je wel even de regels bekijken van het rijden. Wij moesten er bijv. heel erg aan wennen dat je bijna altijd rechts af mag slaan, ook al staat de rest van het verkeer stil (wordt wel altijd duidelijk aangegeven). Je went snel genoeg aan het rijden in een ander land!

    - hoe is het gesteld met de veiligheid? Ik heb verhalen gelezen over roofovervallen en daar werd ik toch wel even angstig van
    Nog nooit iets vreemds gemerkt! We hebben wel een keer stil gestaan bij een tankstation waar heel veel zwervers liepen die een beetje om de auto's heen liepen, maar voelde me niet bedreigd en ze vielen verder niemand lastig. Je moet overal oppassen, ook in Nederland .

    - welke parken in Orlando moeten we echt gezien hebben?
    Ik ben alleen nog in Universal Studios geweest, maar ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is wat je voorkeur heeft!

    - hebben jullie tips qua bagage? Ik wil voorkomen dat de bagage niet achterin onze huurauto past en dus in het zicht ligt op de achterbank
    Wij reden in een full size huurauto en hebben gekeken naar hoeveel koffers en mensen er in de auto paste. Achterin was er ruimte voor twee grote koffers met daarboven op nog twee handbagage koffers.

    - wat mag niet ontbreken in onze koffer?
    Zoveel mogelijk, haha! Wij gaan met lege koffers heen en met volle koffers terug. Alles is daar te koop, dus mocht je iets vergeten is dat echt geen probleem. Het belangrijkste is wel een creditcard waarmee je overal kunt betalen en natuurlijk je paspoort en een esta is belangrijk!

  2. Top | #12

    Standaard Re: De allereerste keer naar Florida

    Wat goed dat je de stap neemt om te gaan! Ik begrijp het wel een beetje. Ik heb het soms ook, vooral bij het vliegen. Maar het is het allemaal waard, want het is zo'n fantastische bestemming! Het is zonde om niet te gaan en je te laten tegenhouden door iets. Het wordt vast super leuk!

    Autorijden was er gewoon oké. We hebben niets raars meegemaakt.
    Ik heb me nooit onveilig gevoeld, maar ik weet wel dat je op sommige plekken in Miami beter niet kunt komen. Wij verbleven in Miami Beach en daar was het prima.

    Misschien heb je iets aan mijn blog? Wij hebben ook een deel van jullie reis gedaan:
    http://www.stripesandstars.nl/roadtr...york-key-west/

    Veel voorbereidingsplezier!
    Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks: www.stripesandstars.nl

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker edbet's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs, Netherlands
    Berichten
    60

    Standaard Re: De allereerste keer naar Florida

    Wij vinden het autorijden in Florida zalig! Je hebt zo heerlijk de ruimte. We zijn een aantal keer in Orlando geweest. Daar kan het af en toe druk zijn op de I4. Maar verder viel het ons heel erg mee. Vorig jaar waren we in Miami en daar rijden ze toch anders. Daar werken de knipperlichten opeens niet meer. En gunnen ze elkaar wat minder voorrang. Als ze ervoor kunnen schieten op het laatste moment dan zullen ze dat niet laten. In Rotterdam is het ook minder prettig rijden dan in onze woonplaats: wat gehaaster. Dat was onze ervaring. Ik vind rijden in Orlando en naar Miami goed te doen. En in Orlando is het overal gratis parkeren (winkels, restaurants) en in Miami moet je opeens betalen (ook bij ons hotel). Dat is ook even wennen. Vooral in je portemonnee

  4. Top | #14
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: De allereerste keer naar Florida

    Net een reis van 4500km achter de rug, rondje zuidoosten van Amerika en nog een week Florida. Het is springbreak, dus enorm druk op de weg. Doordat je ook nog eens toeristen hebt die soms echt niet goed kunnen rijden,
    heb ik vaak genoeg mij geergerd aan andere weggebruikers. Denk daarbij inderdaad aan geen richting aangeven, rijden zonder verlichting, rijden met defecte verlichting (kennen ze wel APK in Amerika????), het niet voorrang geven voor de oprit
    van de snelweg. Vaak moet de rechterauto voorrang geven aan de linker, vlak voor je de oprit van een snelweg op gaat. Hier moest ik toch ook wel eens mijn toeter gebruiken. Ook nog een spookrijder tegengekomen die 'One way' niet snapte,
    maar dat was duidelijk een toerist in Kissimmee. Zonder springbreak is het wel wat rustiger, maar kan het hier en daar nog steeds druk zijn. Op TV waarschuwden ze ook dat het gevaarlijk op de weg was, vanwege springbreak.

    Toch is dat 'keep your lane' wel prettig en eenmaal terug in Nederland merk je weer het stressvolle gedrag van Nederlanders en is rijden in Amerika toch helemaal niet zo verkeerd. Al met al is het wel ergens wel makkelijker en laten mensen
    je ook makkelijker voor. Wel gooien ze vaak eerder het knipperlicht aan (voor diegenen die het wel gebruiken) als ze van baan willen wisselen, maar dan wachten ze wel tot je voorbij bent. Als het goed gaat.

    Wat ik mooi blijf vinden is dat een four-way stop (of een 'all way stop) gewoon heel goed werkt en in Nederland ondenkbaar is. Ook mooi dat benzinetankdoppen niet op slot hoeven. Hier in NL breken ze de klep open en stelen ze je benzine.
    Pas als voetganger wel goed op, ze stoppen vaak NIET voor zebrapaden of letten totaal niet op. Ik moest nog wegspringen voor een auto die én niet stopte voor een stopbord én geen voorrang gaf op een stuk voor een supermarkt waar voetvolk voor gaat.
    Dit was overigens in Nashville, niet in Florida. Maar ook in Florida heb ik ze niet zien stoppen voor voetgangers.

    Miami in de spits vond ik niet prettig om in te rijden.

  5. Top | #15
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: De allereerste keer naar Florida

    Vergeet trouwend óók niet stil te gaan staan achter een stilstaande schoolbus met z'n knipperlichten aan en met de stopborden uitgeklapt
    Overtreding hiervan kost je een bundel geld.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  6. Top | #16
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Re: De allereerste keer naar Florida

    - hoe is het autorijden in Florida?
    Heerlijk. Mijn man en ik rijden er met alle plezier. Je hebt veel plaats vanwege de meerbaanse wegen. Wij vonden de Florianen erg sociaal met autorijden.
    Ook het " keep your lane " werkt erg goed. En idd bij de grotere steden is het wat drukker qua verkeer, maar daar hadden wij absoluut geen moeite mee.
    Ik rij daar persoonlijk liever dan hier in Nederland.


    - hoe is het gesteld met de veiligheid? Ik heb verhalen gelezen over roofovervallen en daar werd ik toch wel even angstig van
    We zijn er nu 7x in Florida geweest en hebben ons nooit onveilig gevoeld. 1 x vanuit het Amway stadion s'avonds terug naar hotel gereden na een basketball wedstrijd en toen moest je even door een "mindere" buurt. Maar ook daar geen onveilig gevoel gehad.

    - welke parken in Orlando moeten we echt gezien hebben?
    Ligt eraan waar je van houdt.Wij zijn in Disney's Magic kingdom en Animal Kingdom geweest, Universal Studios en Seaworld. Ieder park heeft wel wat.
    Ik vond ze allmaal leuk.

    - hebben jullie tips qua bagage? Ik wil voorkomen dat de bagage niet achterin onze huurauto past en dus in het zicht ligt op de achterbank
    Wij hebben SUV gehad als Full size auto. In de SUV liggen de koffers wel in het zicht maar de ramen zijn heel donker dus je ziet ze niet echt liggen. In een full size kunnen ze de kofferbak in dus liggen ze helemaal uit het zicht

    - wat mag niet ontbreken in onze koffer?
    Paspoort,creditcard,rijbewijs. Luchtige kleding, vestje of dunne trui, want als je gaat uit eten in een restaurant staat de airco vaak aan. En dat zijn wij nederlanders niet gewend. Wij gaan ook vaak met een " lege " koffer heen en komen met een volle koffer terug. Heerlijk dat shoppen in de outlets daar !!
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •