Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Even voorstellen: Furb89

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: Furb89

    Hallo allemaal, ik wil in september voor het eerst met mijn vriend 3 weken naar Amerika. We denken dat het florida wordt, bijv. Aankomst op orlando en terug vanaf miami. Is het een goede keuze om naar Florida te gaan als je voor het eerst naar Amerika gaat? Ik hou niet van pretparken maar wil vooral mooie dingen zien en leuke dingen doen, ook de natuur en stranden lijken me leuk om te zien. Het gaat er dus niet om dat we alleen oo het strand hangen maar ik wil wel een beetje een idee van Amerika krijgen, is dit de juiste keuze?
    groetjes Debbie

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Persoonlijk zou ik dan naar het Zuidwesten gaan. Imo toch veel mooier dan Florida.
    Hier heb je een voorbeeld van een mooie rondreis. http://www.allesamerika.com/rondreis...t-amerika.html

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker peet's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    20

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Ik zou voor sight seeing richting LA gaan. Dan de national parks: Yellow Stone, Yosemite, Grand Canyon, sequoia etc..
    http://www.mapsofworld.com/usa/national-parks/

    Volgens mij krijg je van Amerika alleen een beeld als je met de camper een rondrit maakt.
    Elke staat is een land op zich met zijn eigen gebruiken en karakters.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Dat hoeft echt niet met een camper, je kunt ook gewoon met de auto en hotels langs

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker peet's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    20

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Of op de motor, route 66 anyone?

  6. Top | #6
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Onze eerste Amerikareis ging naar Florida. We hebben het heerlijk gehad. Later hebben we ook andere delen van het land gehad, maar Florida was een goede eerste keus. Er zijn genoeg andere dingen te doen dan pretparken. Sterker nog, wij gaan juist niet voor de pretparken naar Florida, maar voor andere fijne dingen.
    Laatst gewijzigd door elstars; 03-03-16 om 07:25. Reden: toevoeging

  7. Top | #7
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Amerika is gewoon mooi. Het westen is spectaculair wat betreft natuurschoon. Dat heeft Florida niet maar dat maakt Florida echt niet minder mooi. Wij vinden het zeer de moeite waard. Er is genoeg te zien en te doen voor mensen die van andere dingen dan de pretparken houden.
    We zijn net terug van een heerlijke rondreis waar we o.a. heel veel State Parks hebben bezocht.
    Hier is ons verslag:
    http://www.schoutenjanssen.nl/

    Elstars (bericht hierboven) heeft ook mooie reisverslagen!!!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #8
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Overal in Amerika heb je leuke dingen en mooi natuurschoon. Rondreizen kun je op allerlei manieren doen, met een camper of met een auto en hotels. Ook leuk is toch op een camping maar dan in een blokhut. Je moet eigenlijk eerst eens bedenken wat je wil zien en daar kun je dan vervolgens een rondreis van maken. In Florida is de sfeer altijd wel lekker relaxed vindt ik. Je kunt ook op allerlei reisverslagen kijken en op het Alles Amerika Forum. Daar vindt je een schat aan info over het hele land en niet alleen over Florida. Ook op onze reiswebsite staan een stuk of wat rondreizen door verschillende delen van Amerika. Misschien heb je er wat aan: www.dilligaf.nl

  9. Top | #9
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Het is een beetje appels met peren vergelijken. Amerika is zo groot en divers dat je de staten niet met elkaar kan vergelijken. Natuurlijk zal je in Florida het "Amerika gevoel" krijgen en er is prachtige natuur aanwezig. Florida is groen en vlak daar waar andere staten in Amerika droog en bergachtig kunnen zijn.
    Het ligt er maar net aan wat jullie willen zien.
    Voor een eerste bezoek aan Amerika zal Florida jullie echt niet teleurstellen.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  10. Top | #10
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Voor het eerst naar amerika, florida

    Met permissie, maar dit is toch een Florida forum. Dus sta niet gek te kijken als je hier te horen krijgt dat Florida de leukste staat is van Amerika. Dat is het namelijk.

    En voor de natuur? Je hebt absoluut adembenemende landschappen in het westen, maar voor mij gaat niets boven de intieme stilte van de moerasbossen van de Everglades. Ik heb ooh en aah geroepen aan de Grand Canyon, maar Loop Road in de Everglades was het mooiste stukje natuur dat ik ooit heb gezien.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •