Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Veiligheid en criminaliteit in Florida

  1. Top | #11
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roshelle Bekijk Berichten
    Mijn vriend en ik zijn ook wel eens in een rare wijk terecht gekomen waar we niet meer uit kwamen omdat we een beetje 'geblokkeerd' werden door andere auto's, dat was wel een beetje spannend.
    En hoe liep dat af?

    In Florida nooit onveilig gevoeld. Ook niet 's nachts in Miami Beach. Enige keer onveilig in Amerika was in NYC in East Harlem, lopend. We waren de enige blanken en er waren geen taxi's en geen politie. Iets van 45 minuten gelopen naar het eerste
    metrostation. Niets gebeurd, wel crackhoeren, zwervers, werklozen (mensen die een beetje op straat hangen voor de huizen) en sportende afro-Amerikanen tegengekomen die zichzelf optrokken aan verkeerslichten om de spieren te trainen.
    Ook die deden niets, vaak maak je het allemaal erger in je hoofd dan het in werkelijkheid is.

    Dat ze makkelijker aan wapens komen.. in NL kom je ook makkelijk aan vuurwapens, als je maar wilt.

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker mijnie's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Berichten
    104

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Ik vond Homestead niet echt een plek die ik nog eens zou bezoeken. Helaas had mijn man iets gekocht wat te groot was om mee te nemen in het koffer en we helaas ook niet als handbagage mochten inchecken, dus dat moesten we per post verzenden. Je weet niet wat je ziet bij het postkantoor in Homestead. Kwam nog een junk naast de auto staan... had geen tijd en het gemak om de navi in te stellen, dus gewoon weggereden. ben in NYC, Texas en Honolulu ook al in slechte wijken geweest, maar vond dit toch wel écht een grote verzameling van junks, krapuul, gajes en zwervers.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Die ervaring heb ik helemaal niet in Homestead. In Florida heb ik me nooit onveilig gevoeld. Wel in LA op de Hollywood Bld en in Long Besch Downtown.

  4. Top | #14
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Zelf heb ik ook geen ervaring met onveiligheid of criminaliteit in Florida, gelukkig niet. Dit in tegenstelling tot steden als Parijs, Amsterdam of Barcelona. Over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk en nieuwsgierig in Florida.
    De enige keer dat ik een moment twijfelde voordat ik mijn auto uit kwam, was 3 jaar geleden, toen we onderweg van Fort Lauderdale naar Weston s'avonds een Walmart bezochten. We kwamen rond 21.00u op de parkeerplaats aan, vraag me niet waar, maar wat me meteen opviel, is dat er alleen maar afro-Amerikanen waren. Niet dat die crimineel zouden zijn, maar ik ben het niet gewend.. Ook in de winkel waren alleen maar afro-Amerikanen en behoorlijk wat kinderen die in pyjama rondliepen. Maar al met al heb ik er vreselijk gelachen om een enorm rondborstige nurse, die op haar T-shirt het volgende had staan: I am a Nurse, that means I wipe your ass, I do not kiss it. Toen ik haar vertelde dat ik t een geweldig shirt vond, kreeg ik een high-five! In Nederland moet ik nog zien dat ik een high-five zou krijgen..
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  5. Top | #15
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    In Amerika geven ze altijd wel complimenten over je kleding, nagels (bij mijn vrouw dan) etc. in Nederland gunnen ze je geen blik waardig. Nederland is wat dat betreft best verzuurd.

    Ohja, in Miami Beach gingen we met enige regelmaat naar een Wal-Mart waar een sheriff of deputy rondloopt met z'n blaffer. We kwamen 'm daar vaker tegen, dus hij was niet even boodschappen aan het doen.
    Voelde me daar niet onveilig. Was op 163rd St. North Miami Beach.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida

    Ook wij hebben ons nooit echt onveilig gevoeld. Je moet gewoon goed opletten. Maar als het goed is doe je dit altijd al. Of je nu thuis bent of op vakantie.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    62

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida

    Ik heb me in Amerika ook nooit onveilig gevoeld. Niet in Florida en ook niet in New York. Dat vond ik zelfs een hele prettige stad in dat opzicht. Dit in tegenstelling tot veel Europese steden.

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    81

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida

    We zijn inmiddels vijf maal in de USA geweest en hebben ons nog nooit onveilig gevoeld. Eén zaak wil ik eruit halen: afgelopen zomer gingen we met de openbare bus naar Little Havana in de ochtenduren. We zaten helemaal achterin en er kwam een man bij ons zitten die zich op zijn minst vreemd gedroeg (kwam steeds dichterbij en leek dronken) en rare vragen stelde aan ons en ons zoontje.
    De buschauffeur had dat in de gaten en riep de man onmiddelijk tot de orde om zich vooral rustig en normaal te gedragen. Vervolgens werd hij enkele haltes voor onze eindbestemming uit de bus gezet (zonder dwang overigens). Was een rare situatie maar voelden ons niet onveilig, zeker ook omdat de bus vrij vol was en alle passagiers de man in de gaten hielden ten opzichte van de "toeristen".
    Reisverslag NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
    Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
    Liveblog: Florida 2015: http://www.travelpod.com/members/hoesen

  9. Top | #19
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida

    Heb me nooit onveilig gevoeld in de VS. Natuurlijk is het anders dan in NL, veel meer daklozen en ons beeld is gekleurd van wat we zien op televisie. Zolang je niet in de verkeerde wijken terecht komt (opa locka bijvoorbeeld) en altijd goed op blijft letten is er geen probleem.

  10. Top | #20
    Vaste Bezoeker edbet's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs, Netherlands
    Berichten
    60

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida

    Wij hebben ons ook nog nooit onveilig gevoeld. Ik let altijd wel goed op onze kostbare spullen als we ergens rondlopen. Heb nooit mijn geld in de rugzak zitten bijvoorbeeld. Maar dat heb ik ook niet als in Rotterdam loop :-). Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren maar ik denk niet dat je je daardoor moet laten leiden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •