Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Veiligheid en criminaliteit in Florida

  1. Top | #1
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Veiligheid en criminaliteit in Florida

    Ik las zojuist onderstaand artikel in de Orlando Sentinel en vroeg me af, heeft iemand zich wel eens echt onveilig gevoeld in Florida?

    One man is dead and another is injured after a shooting at the Florida Mall parking lot Friday night, according to the Orange County Sheriff's Office.Deputies say a shopper outside the J.C. Penney department store called 911 after seeing a 19-year-old man on the ground with a gunshot wound.
    The fatal shooting happened in the mall parking lot at the west entrance of J.C. Penney, according to deputies.
    When deputies responded at 7:20 p.m. they found one man dead near a vehicle about 100 yards away from the entrance, according to the Orange County Sheriff's Office.

    Deputies say no one reported any shots fired at the time of the alleged shooting.
    Deputies believe the injured man was shot in or near the vehicle and ran toward the store for help. He was transported to Orlando Regional Medical Center and is in critical condition.
    Detectives are investigating the shooting as a homicide. Parts of the department store parking lot are blocked off with crime scene tape in front of J.C. Penney as part of the investigation.
    Deputies were still trying to determine if the shooting involved just the two men or if there are outstanding suspects.
    They were reviewing surveillance footage to determine what happened.The mall located on Orange Blossom Trail was still open at the time of the shooting.


    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  2. Top | #2
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Wij zijn vroeger per ongeluk weleens in een 'verkeerde wijk' van Miami terechtgekomen. Daar had men vrij snel door dat wij toeristen waren en met uitzondering van een bedelende dakloze hebben wij niets gemerkt verder. Criminaliteit is overal dus je moet gewoon op je hoede zijn maar ik kan (gelukkig) geen negatieve ervaring delen !
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Behalve dat ze daar legaal met een wapen mogen lopen hebben wij er na vele vakanties weinig van gemerkt. Als je echt gaat lezen wat er allemaal gebeurt rondom Orlando voel je je misschien niet zo veilig meer, maar doe je dat met alle plaatsen waar je heen gaat ???

    Vast niet .

    Wij zijn ook wel eens door een buurt gereden waar je je wat minder prettig voelt maar dat hebben we in Nederland ook wel eens, verder (gelukkig) nog nooit een incident meegemaakt in Florida.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Ook wij voelen ons daar gewoon veilig
    Denk er vooral niet bij na
    vermijd ook bepaalde gebieden wel als we in Amerika zijn
    maar goed het gebeurt over al zie nu bij de florida mall
    En toevallig las ik vanmiddag dat er op de parking bij een
    publix in florida ook iemand is neer geschoten

    Enkele jaren terug hebben we wel een keer gehad
    dat we om een Milkshake waren geweest in een mac donalds
    en daar 24 uur later in dat filiaal een gewapende overval werd gepleegd
    met gewonden.. ja dan kijk je raar als dat als breaking news voorbij komt
    en besef je ook dat je daar zomaar op een verkeerd moment
    zou kunnen zijn
    Maar goed.. Ik voel me in Florida totaal niet onveilig
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #5
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Je kunt overal op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip zijn, ook in NL!
    ik voel me in Amerika altijd veilig, veiliger dan in Egypte, Turkije en alles ten oosten en ten zuiden van ons. Ik ga alleen maar op vakantie ten westen van ons land en zelfs dan kan er natuurlijk altijd iets gebeuren, maar ik ga het ook niet opzoeken. Crazy World !
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Idd, wees alert op je omgeving, volg je instinct en bereid je een beetje voor. Doe je thuis toch ook?

  7. Top | #7
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Wij hebben ons nooit echt onveilig gevoeld. Wel zijn wij in 2014 naar de NBA wedstrijd Orlando Magic - Indiana Pacers geweest. Toen we na de wedstrijd het Amway stadion uitreden zijn we de verkeerde kant op gereden. Waren gelukkig niet de enige want we kwamen me toch in een "buurtje" terecht om een uur 9 savonds.

    Ook in LA zijn we niet de hele slechte buurten in geweest maar je ziet en merkt het verschil duidelijk tussen de diverse buurten.

    Maar denk dat ieder stad wel slechte/ mindere buurten heeft. Rotterdam en Amsterdam ook.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  8. Top | #8
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Onveilig ? Nee dat niet, maar we zijn wel eens in wijken terecht gekomen waarvan we dachten dat het beter was om daar niet te stoppen. Afgelopen zomer reden we door Orlando door een straat waar dealers en zwervers "woonden". Nu hebben we die straten in Nederland ook dus daar raak ik niet zo snel van in paniek, maar wetende dat men hier makkelijker over wapens kan beschikken is wel een reden om door te rijden.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  9. Top | #9
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Ben het wel eens met de rest hier. Mijn vriend en ik zijn ook wel eens in een rare wijk terecht gekomen waar we niet meer uit kwamen omdat we een beetje 'geblokkeerd' werden door andere auto's, dat was wel een beetje spannend. Verder dachten we er niet bij na om in bepaalde wijken van Fort Lauderdale de GoPro van de auto af te halen, en af en toe liepen er wel wat vreemde figuren langs de auto die naar de camera keken.. Haha!

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    In de buurt van Rotterdam...en Haines city FL
    Berichten
    45

    Standaard Re: Veiligheid en criminaliteit in Florida.

    Ook wij voelen ons nooit onveilig in Florida, alleen in bepaalde wijken in de grote steden, Miami en Orlando, stoppen we liever niet en laten we ook de auto niet achter. Bij het boeken van een hotel moet je daar wel een beetje rekening mee houden, verder voelen we ons daar super safe.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •