Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 9 van de 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 109

Onderwerp: Reis USA april-mei

  1. Top | #81
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Zit met dezelfde twijfel. 9 van de 10 keer dat ik heb gevlogen was ik binnen een uur door security en langs de douane.
    1e keer was ik braaf 3 uur van te voren op het vliegveld en kon ik dus 2 uur me zien te vermaken op schiphol
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  2. Top | #82
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wanneer en met wie je vliegt. Afgelopen zomer (zaterdagochtend) bij United ruim een uur in de rij gestaan om in te checken. Er gingen in de ochtend binnen twee uur 4 a 5 vluchten van ze weg en maar 5 balies open om in te checken. Dan sta je dus even in de rij te wachten. Security en paspoortcontrole ging prima en na een ontbijtje in de lounge konden we al aan boord. Die drie uur hadden we dus wel nodig, maar dit was onze ervaring. Het kan ook sneller gaan. Gelukkig is er op Schiphol nog wat te zien en kan je ergens rustig zitten. Dat was op Washington-Dulles wel even anders.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  3. Top | #83
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Ik denk zelf dat de security wel wat aangescherpt is. Daardoor langere wachttijden......wij zijn drie uur vooraf aanwezig. Meestal gaan we dan lekker even ontbijten en winkeltjes kijken. Geen straf hoor.

  4. Top | #84
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Ik vind Schiphol al vakantie op zich, dat is het voordeel dat we omgeboekt zijn van Brussel.
    Ondanks de verwachte drukte in de meivakantie , gaan we gewoon drie uur van te voren. We hebben premier acces bijgeboekt, ben benieuwd of dit scheelt in wachttijd.

  5. Top | #85
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexFL Bekijk Berichten
    Maar als je nou op schiphol zou vertrekken, zouden jullie vanuit purmerend dan ook 3 uur van te voren al op Schiphol zijn?
    Ik ben sowieso niet zo van de drie uur van te voren, maar Fabian vindt het prettig om er alvast te zijn. Just in case zeg maar. Ik vind het op zich ook niet zo'n issue, rondje maken op de luchthaven rekenen wij al als vakantie! Wij hebben beide op Schiphol gewerkt dus we kennen de luchthaven uit ons hoofd, haha. Ik ben naar Florida pas 1 keer vanaf Schiphol gevlogen maar toen vloog ik samen met familie en toen waren we wel drie uur van te voren aanwezig. Als ik nu zou vliegen zou ik twee uur van te voren prima vinden. Kort rondje op Schiphol doen en dan 45 minuutjes van te voren bij de gate aanwezig zijn omdat dit meestal wel lang duurt .

  6. Top | #86
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Ik heb er zo'n hekel aan om na aankomst al binnen 30 minuten bij de gate te kunnen zijn om daar vervolgens uren te wachten.

  7. Top | #87
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexFL Bekijk Berichten
    Ik heb er zo'n hekel aan om na aankomst al binnen 30 minuten bij de gate te kunnen zijn om daar vervolgens uren te wachten.

    Ja precies. Ik ga daar echt niet voor m'n lol zitten, haha! Alleen bij vluchten naar Amerika moet je die securitycabines door enz. dat kan nog wel eens lang duren.

  8. Top | #88
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Dat moet iedere passagier Roshelle. Met de invoering van Centrale Security ondergaat iedereen deze controle. Niet alleen vluchten naar de VS.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  9. Top | #89
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Berichten
    38

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Hoi allemaal.
    We zijn nog steeds niet uit ons probleempje.
    We komen dus donderdag 22;30 aan op JFK, en vrijdag vliegen we 21;30 terug vanuit Newark. Hoe en wat kunnen we het beste doen als we nog gebruik willen maken van die laatste dag?
    Een hotel bij JFK zit je met je bagage die je daar achter moet laten als je naar het centrum gaat, en vervolgens weer terug en dan naar Newark. Hoop taxikosten ben ik bang Maar een hotel nemen bij Newark in de buurt moet je na die late avondvlucht weer een lange taxirit maken. Moeilijk... Weet iemand van jullie iets?

  10. Top | #90
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Velserbroek
    Berichten
    315

    Standaard Re: Reis USA april-mei

    Ik zou een hotel in New York centrum nemen. Dan kun je de laatste dag nog in New-York doorbrengen. Receptie houdt koffers ook in bewaring als je hebt uitgechecked om bijv. 11 uur. Bij de receptie kun je vragen om een taxi en welk tijdstip ze adviseren. Bij ons was dat prima geregeld. Het hotel had connecties met een taxibedrijf.
    Hieronder zie wat uitleg over de prijzen:
    https://www.world-airport-codes.com/...ork/taxis.html
    Als je van JFK naar NEWARK gaat kost je taxirit 120 dollar. Van JFK naar centrum en de volgende dag van het centrum naar NEWARK is dus opgesplitst maar even duur. Dan zou ik persoonlijk liever in het centrum verblijven.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •