Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Thrillridefans zoeken tips & trics

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1

    Standaard Thrillridefans zoeken tips & trics

    Beste forumbezoekers,

    Mijn vriend en ik willen samen op vakantie naar Florida om een bezoek te brengen aan DisneyWorld. Niet vanwege enorme interesse in Disney (sorry Disneyfans ), niet vanwege de staat (sorry Floridafans ) en niet vanwege de bewonderingswaardigheden onderweg (sorry roadtrippers ).

    Wij zijn die-hard thrillridefans en gaan puur voor de spanning en de snelheid. Uiteraard heb ik al veel tips kunnen vinden hier op de site, waarvoor dank Vanuit al die info heb ik een hoop conclusies kunnen trekken, maar ik mis toch echt wat specifieke adviezen en wetenswaardigheden voor onze situatie. Ik zal hieronder wat plannen/vragen opsommen. Ik hoop ontzettend dat jullie, ervaren Disneygangers, ons wat tips & trics willen bieden, bij voorbaat dank!


    Plan:
    - Wij gaan met twee personen (leeftijden: 31 + 22)
    - Het liefst buiten de standaard schoolvakanties, niet in de verzengende hitte, maar wel lekker in het zonnetje (dus zeker níet tijdens hurricaneseason, rainseason en springbreak)
    - Ongeveer anderhalve week, sowieso 7 volle 'parkdagen'
    - We boeken een aantal zaken vooraf: + Onze vlucht. Zo cheap mogelijk, overstappen e.d. maakt ons écht niet uit
    + De toegang tot de voor ons interessante parken
    + De accomodatie. Zo cheap mogelijk, max. 30 min. van het park met de shuttlebus óf desnoods een huurkarretje. Een caravan/tent/camper huren is ook een optie.
    - Eten en drinken willen we zelf halen in een supermarkt, en meenemen het park in (op een incidenteel ijsje na)
    - We gaan puur voor de thrillrides, niet voor de characters/animatie/omgeving/natuur/shows etc.

    Vragen:
    1. Een van ons is student aan een Nederlandse hogeschool, zijn er discounts beschikbaar voor buitenlandse studenten?
    2. Welke periode is aan te raden met het oog op onze wensen i.c.m. het weer?
    3. Welke parken van DisneyWorld raad jij ons aan te bezoeken?
    4. Is 'parkhoppen' voor ons verstandig of is het handiger per park een ticket te kopen?
    5. Welke andere bereikbare parken in/rond Orlando zijn aan te raden? Zijn er interessante ticketcombinaties die passen bij onze wensen? Ik raak er nu al geen wijs meer uit...
    6. Waar kunnen wij goedkoop overnachten? (En dat hoeft echt niets voor te stellen: WC in de buurt, een bed en een -eventueel gedeelde- keuken zijn de enige criteria, we slapen/eten daar toch alleen maar)
    7. Welke attracties mogen wij écht niet missen?

    Groetjes

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    Als je wilt gaan als het niet heel warm is, zou ik zeggen eind april tot en met mei of oktober-november. Parkhopper lijkt me in jullie gevallen handig, omdat het je alleen om de thrill rides gaat. Als je alles in bijv. een Universal park wilt doen, kun je makkelijk een dag per park rondbrengen. Als het je alleen om de thrill rides gaat, kun je beter op een dag beide parken doen. Ook in Seaworld heb je 2 gave rides; Manta en Kraken. Buiten Orlando heb je nog Busch Gardens in Tampa met een aantal rides.
    Kijk bijv. eens bij Kissimmee Guest Service of Ticketmomma voor tickets. Zo is er bijv. de Flexticket met toegang tot een aantal parken (zonder Disney).

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    Welkom Thrillseekers. Persoonlijk ga ik naar Orlando voor de prachtige thematisatie.
    Voor puur achtbaan-geweld zijn er betere plekken te bedenken zoals bijv. Six Flags Magic Mountain (California) , Six Flags Great Adventure (New York) of Cedar Point (Ohio)

    Voor de échte Thrillrides moet je niet bij Disney zijn. Dan zou ik eerder naar Universal gaan. En zelfs daar valt het aantal pure thrillrides tegen.
    Hoewel Spiderman, Transformers en beide Harry Potter rides tot de absolute top behoren wat betreft Darkrides.

    Zie hieronder de RCDB links van de bekendste pretparken in Orlando en omgeving

    Achtbanen bij Disney: http://rcdb.com/qs.htm?qs=disneyworld
    Achtbanen bij Universal: http://rcdb.com/4736.htm / http://rcdb.com/4734.htm
    Achtbanen bij Seaworld: http://rcdb.com/4746.htm
    Achtbanen bij Busch Gardens Tampa: http://rcdb.com/4543.htm
    Achtbanen bij Funspot America: http://rcdb.com/10346.htm

    Voor een overzicht van de parken kun je het beste hier kijken: http://www.coast2coaster.eu/
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-01-16 om 12:53.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    Denk dat je beter Disney kan overslaan, het is verschrikkelijk duur is eer niet echt veel thrill aan.

    Je kan beter naar Universal/bush garden gaan dan.

  5. Top | #5
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    Zou inderdaad niet voor Disney kiezen als je echt op zoek bent naar rides. Universal is een beter idee! In Universal zijn inderdaad degene die Njit boven mij noemt. Ik vind zelf de Hollywood Rip Ride Rocket (Universal), Dragon Challenge (Universal Island of Adventure) en the Hulk (Universal Island of Adventure) de meest 'heftige' van alle rides. De Hulk is trouwens voorlopig even dicht in verband met een vernieuwing en opent weer in de zomer van 2016. Verder vind ik de attracties die hierboven genoemd worden ook heel erg tof, maar niet extreem.

    Busch Gardens bestaat uit veel achtbanen en er is een heftige vrije val (Falcon's Fury). Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus kan er verder eigenlijk niet zoveel over zeggen.

    In Sea World opent binnenkort de Mako Coaster. Een onwijs hoge achtbaan! Deze opent trouwens ook in de zomer van 2016.

    Wat ik vaak doe met mijn vriend samen is alle parken en rides afgaan op YouTube. Zo krijg je een beetje een indruk met hoe iets is. Mijn vriend kan zo ook bepalen of hij erin durft of niet, hahaha!

    1. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dit zit.
    2. Ik zou zeggen rond oktober. In de zomer is het erg heet maar ook druk in de parken (vond ik zelf).
    3. Zie antwoord hierboven.
    4. Ik zou kijken of je kaarten kunt kopen waarmee je onbeperkt 14 dagen alle parken in kunt. Je kunt vaak een combinatie aanschaffen van Sea World, Universal en Busch gardens (en meer).
    5. Zie antwoord hierboven.
    6. In Orlando kun je eigenlijk overal (beetje zoeken op internet) wel goedkoop overnachten. Wat mijn vriend en ik handig vinden is om via 'Hotwire' te boeken. Hier kies je uit hoeveel sterren je wilt, wat je eisen zijn zoals ontbijt, gratis parkeren, zwembad enz. en zie je alle prijzen staan en hoeveel mensen het hotel/complex aanbevelen. Je krijgt dan niet te zien waar je komt te zitten, dit zie je na betaling. Het is ons vorig jaar heel goed bevallen en je kunt als je weinig eisen hebt al voor 30 euro per nacht overnachten met zijn tweetjes.
    7. Zie antwoord hierboven.
    Laatst gewijzigd door Roshelle; 18-01-16 om 15:34.

  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    @Roshelle: onwijs hoog valt ook wel weer mee. Hij is 61m hoog. Daarmee is het een kleintje in de lijst van B&M Hypercoasters.
    Fury 325 in Carowinds is bijv. 99m hoog. En in Europa staan er ook hogere banen zoals de 76m hoge Shambhala in Port Aventura (Salou, Spanje) en de 73m hoge Silver Star in Europa Park (Rust, Duitsland).
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #7
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    @Njit: In vergelijking met wat je nu kan vinden in Orlando (bijv. de Hollywood Rip Ride Rocket) is deze een stuk hoger vind ik. Voor regulier publiek valt 61 meter onder onwijs hoog!

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    Het is al een paar keer geschreven maar ik schrijf het ook nog een keer, Disney kan je overslaan als je puur voor de thrillrides gaat. Persoonlijk ben ik niet zo snel ergens van onder de indruk dus ik vind Disney juist zo goed omdat het veel meer te bieden heeft dan alleen thrills. En zoals Njit schrijft, de parken in Orlando zijn over het algemeen mooi gethematiseerd en niet echt gericht op pure thrills. Ik zou als ik jullie was een andere bestemming kiezen en je geld niet uitgeven aan dure parken die niet echt bieden wat jullie zoeken.
    Ooit heb ik een vakantie in Florida gedaan met alleen maar themaparken (10 dagen) en dat was een spotgoedkope all in reis via een reisbureau. Als je toch besluit te gaan, zou ik zulke aanbiedingen in de gaten houden. Je hebt dan weinig tot geen keuze maar daardoor ben je wel lekker goedkoop uit. Een paar jaar geleden ook eens een vliegreis, villa en auto voor nog geen 700 euro pp geboekt bij American Estates.

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roshelle Bekijk Berichten
    @Njit: In vergelijking met wat je nu kan vinden in Orlando (bijv. de Hollywood Rip Ride Rocket) is deze een stuk hoger vind ik. Voor regulier publiek valt 61 meter onder onwijs hoog!
    Weet ik ook wel. Ze hoeven in Orlando ook niet veel hoger omdat ze weinig concurrentie hebben. Ter vergelijking: Rip Ride Rocket is 50m, Kraken is 45m. Sheikra is overigens ook 61m.
    Hoogte went overigens snel. Ik heb de top 10 van hoogste achtbanen bijna compleet (7/10).

    De achtbaan die in 2017 bij het Skyplex complex wordt gebouw wordt overigens 173m. Dat vind zelfs ik nog hoog
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Thrillridefans zoeken tips & trics

    @Njit: Dat is ook zo! Ik kan helaas die top 10 nog niet vullen, dus bij het filmpje over de Mako dacht ik wel even van WOOOOOOW, hahaha! Rip Ride Rocket vond ik helemaal niet zoveel aan .. 173 meter is inderdaad hoog!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •