Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: United voucher

  1. Top | #1
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.112

    Standaard United voucher

    k wil mijn United Voucher van $250 gebruiken voor een vlucht eind mei naar Miami. Nu bekijk ik de voorwaarden eens goed en staat er dit: Travel permitted on flights operated by United or operated by other airlines and branded "United Express". Otherwise, it is not valid on flights operated by other airlines, such as United-marketed code share and Star Alliance flights. Daar baal ik nogal van want de prettig geprijsde tickets rond de 480-500 retour worden allemaal uitgevoerd door Air Canada , Swiss of Lufthansa. En volgens mij mag ik die nu juist niet gebruiken met mijn voucher. Tickets uitgevoerd door United zijn veel duurder 900-1000 retour en/of hebben een hele lange overstap waardoor je 24-30 overkomstduur hebt

    Iemand ervaring hiermee of weet iemand of dit op alle vouchers staat?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-12-15 om 23:08. Reden: font

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: United voucher

    Aan die vouchers van United heb je helemaal niets.
    Ik heb ze een paar jaar geleden ook gehad.
    Dacht slim te zijn en ze te gebruiken op de Amerikaanse site zodat de prijs in Dollars was. Toen was de Dollarkoers nog zeer gunstig.
    Netjes de bonnen ingewisseld en per mail een bevestiging gehad met daarop natuurlijk de Dollarprijs waarvoor ik boekte.

    Een dag naderhand had United ineens van het Dollar teken een Euro teken gemaakt. Ik had zelfs bewijs dat het niet klopte maar kreeg natuurlijk geen gelijk.
    Toen maar alles kosteloos geannuleerd en de vouchers ook kwijt. Voor mij nooit meer United. Ze hebben ook altijd vertraging en je krijgt dan pas drinken als je al 4 uur aan het uitdrogen bent.

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: United voucher

    Met United vouchers hebben we geen ervaring, want wij kiezen, mocht dat voorkomen, altijd voor mijlen, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze alleen voor "eigen" vluchten geldig zijn en niet voor codeshares cq partners, want dat zou voor hen alleen maar meer kosten betekenen. Dat is, helaas voor ons, volgens mij de reden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masterkabal Bekijk Berichten
    Aan die vouchers van United heb je helemaal niets.
    Ik heb ze een paar jaar geleden ook gehad.
    Dacht slim te zijn en ze te gebruiken op de Amerikaanse site zodat de prijs in Dollars was. Toen was de Dollarkoers nog zeer gunstig.
    Netjes de bonnen ingewisseld en per mail een bevestiging gehad met daarop natuurlijk de Dollarprijs waarvoor ik boekte.

    Een dag naderhand had United ineens van het Dollar teken een Euro teken gemaakt. Ik had zelfs bewijs dat het niet klopte maar kreeg natuurlijk geen gelijk.
    Toen maar alles kosteloos geannuleerd en de vouchers ook kwijt. Voor mij nooit meer United.
    Dat er op een gegeven moment niet meer via de .com site, en dus in dollars, geboekt kon worden klopt wel. Sinds ze een NL site hebben wordt het geheel automatisch omgezet naar euro's en dat kan soms duurder uitpakken, zeker als de dollar lekker laag staat. Maar in onze ervaring bijten die prijzen elkaar niet zo, en toen dat in het begin van die "omzetting" wel een keer het geval was, was een telefoontje genoeg om het bedrag één op één naar koers om te zetten. Dat je na annulering je vouchers kwijt was is natuurlijk niet netjes, maar ook dat had misschien met een telefoontje opgelost kunnen worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masterkabal Bekijk Berichten
    Voor mij nooit meer United. Ze hebben ook altijd vertraging en je krijgt dan pas drinken als je al 4 uur aan het uitdrogen bent.
    In dat laatste kan ik mij niet helemaal vinden (lijk wel een politicus ). Met het behoorlijke aantal UA vluchten wat wij hebben gehad waren er weinig met echte vertraging, en als dat al voor kwam werd de tijd in de lucht nagenoeg altijd ingehaald en was de aankomsttijd (en daar gaat het toch om) op tijd. En uitdrogen komt mij ook vreemd voor. Normaal komen de karren met drinken, zoals bij bijna alle maatschappijen, direct na het bereiken van kruishoogte uit de kast en heb je drinken. Maar misschien hebben jullie wel een vlucht(en) gehad van Murphy, waarbij alles tegen zit wat er maar kan tegenzitten.

    En nee, ik heb geen aandelen United. We kopen de tickets op een paar criteria, o.a. prijs, aankomst- en vliegtijd, en meestal komt UA daarbij als beste uit de bus.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: United voucher

    Bel ze op en vraag of je mag ruilen voor miles. Heb ik ook eens gedaan. Moest ze opsturen naar Chicago en kreeg toen netjes een berg miles.
    Tegenwoordig krijg je ook maar weinig miles, tenzij je op een dure plek in het vliegtuig zit. Wat dat betreft is United een stuk minder aantrekkelijk geworden. Ik vlieg nog een paar keer om gratis te kunnen vliegen, maar
    daarna hoef ik niet per se met United meer en dan pak ik gewoon de maatschappij die op dat moment het aantrekkelijkste is.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.112

    Standaard Re: United voucher

    Omruilen voor miles is wel een goeie. Heb ik helemaal niet aan gedacht.
    Inmiddels tickets bij BA voor €390 geboekt(zie vliegtickets topic)

  6. Top | #6
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.112

    Standaard Re: United voucher

    Mag het voucher omruilen voor 12.500 miles. Is wel een goeie deal lijkt me.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •