Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Florida in in de zomer

  1. Top | #1

    Standaard Florida in in de zomer

    Wat kan ik verwachten als ik eind juli voor 3 weken naar Florida ga?
    Ik heb gelezen over hoge luchtvochtigheid, is dit wel aan te raden voor iemand met asmta?

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    62

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    Ik heb zelf geen astma, dus kan niet heel goed oordelen wat je dan voelt. Maar het is vochtig, erg warm en best wel een beetje benauwd. Tot het dagelijkse onweersbuitje, daarna is het wat beter. Persoonlijk zou ik een andere periode kiezen als je toch naar Florida gaat.

  3. Top | #3

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    Zoals sitechris al aangeeft, vochtig, warm tot heet zelfs, zeker in de open zon. (half uur een show kijken voor het kasteel in Magic Kingdom pfff) 's Nachts vrijwel nooit kouder dan 25 graden en dus heerlijk vakantieweer
    Mocht dat gezien je astma problemen opleveren is het misschien verstandig een andere periode te gaan. Voor ons zijn dit o.a omstandigheden dat we voelen..Yes heerlijk, we zijn weer in Florida.
    Volg onze Florida avonturen via https://www.youtube.com/channel/UC8p...XlVcjD69GqMC_A

    Florida vakanties (11x): 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2016/2017/2017/2018/2018

  4. Top | #4
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    Wij zijn vorig jaar in augustus geweest, in 2013 in juli.. Ik kan alleen maar zeggen... HEET en KLAM! Vooral in de bebouwde wereld. We zagen nogal eens mensen die de koelte van de airco's in de winkels op zochten. Even bij de MacDonalds in Miami naar binnen om af te koelen. In de pretparken dito. In de rij bij de Minions in Universal, tot ons onderbroek nat geregend, maar voordat we binnen stonden waren we alweer droog.. Volgend jaar gaan we eind april/begin mei.. In ieder geval minder vochtig.. In 2012 waren we er eind februari/ begin maart, ideaal, alles tussen 19 en 32 graden mee gemaakt.. Dat maakte Iig dat we veel verschillende dingen hebben gedaan...
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  5. Top | #5
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    De luchtvochtigheid in Florida werkt bij mij juist goed tegen benauwdheid. Maar nu helpen vochtige ruimtes (zwembaden, stoombaden, badkamers) in mijn situatie altijd goed. Ik kan juist aanvallen krijgen van hele droge lucht, mist en sneeuw.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  6. Top | #6
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    Wij zijn afgelopen juli geweest en het jaar daarvoor in Oktober en dat is zeker wel een verschil. Het was echt wel hot hot hot, inderdaad dat je af en toe blij bent dat je even een winkel in kan voor aan airco. Ik vind het niet echt benauwd, maar denk dat zoiets wat persoonlijk is. In Orlando hadden we nog wel flink wat regen, maar je droogt zo weer op, haha! In Fort Lauderdale was het voornamelijk zon, dus warm!

  7. Top | #7
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    Ik vind het ook wel in verschil of je aan de kust verblijft of in Orlando. In Orlando is het veel drukkender dan aan de kust. Altijd lekker windje en minder regen in 2014.....
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  8. Top | #8
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    Hoe dat met astma is, weet ik niet.
    Mij te heet en vochtig, mij zie je in de volle zomer niet in Florida. 42 a 43 graden in Las Vegas was best te doen (ok, wel een warme fohn), maar Florida als het echt zomer is? Hell no!

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Berichten
    184

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    tja wij winden het heerlijk in de zomer en vonden het toen in april/mei veel warmer en onaangenamer . zijn nu 2x in de zomer geweest en geen probleem. ik hou van warmte. ik vind het in griekenland, suriname , curacao, egypte , spanje etc soms warmer dan in Florida en minder goed te doen

  10. Top | #10
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Florida in in de zomer

    Eén keer geweest in de zomer en nooit meer. Ik hou ook van warmte maar niet van die vochtigheid (en muggen). Veel bewolking en ook nog elke dag regen. Wij gaan liefst februari-maart, lekkere temperaturen (20-30 graden), geen vochtigheid, weinig tot geen regen en geen wolken (wel zo mooi op de foto's). Gelukkig kunnen we buiten de zomer gaan anders zou ik Florida overslaan en voor een ander gebied gaan.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •