Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Ervaringen: rijden over de Sunshine Skyway bridge

  1. Top | #1
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Ervaringen: rijden over de Sunshine Skyway bridge

    De eerste keer dat we in Florida waren, wisten we eigenlijk nog helemaal niet zoveel. We lieten het allemaal lekker op ons afkomen, alles was nieuw en we genoten met volle teugen. Een paar dagen nadat we waren aangekomen, reden we toevallig over de Sunshine Skywaybridge bij St. Petersburg. We wisten helemaal niet dat we die zouden tegenkomen en keken vol verbazing naar de brug die voor ons lag en waarover we zouden gaan rijden. Het was een geweldige ervaring: een grote brug, imposant met natuurlijk veel water om ons heen. Het was erg leuk om hierover te rijden en het paste erg goed bij alle nieuwe dingen die we van Florida zagen en die we niet hadden verwacht. We zijn daarna nog vele malen naar Florida geweest en de Sunshine Skybridge heeft een speciaal plekje in ons hart gekregen. Een vakantie in Florida in eigenlijk niet compleet zonder hier overeen te gaan, dus dat doen we meestal ook wel een keer. We proberen ook op leuke plekken te komen waar we uitzicht hebben op de brug, zoals Fort de Soto Park, de Anna Maria City Pier en Robinson Preserve. Het blijft leuk. We blijven daarmee ook altijd denken aan die eerste vakantie in Florida die zo heel speciaal was.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Ervaringen: rijden over de Sunshine Skyway bridge

    Ook zo onze ervaring. Schitterend stukje weg en met helder weer een heel mooi uitzicht. Vanaf Fort de Soto en vanaf de diverse natuurgebieden aan de zuidkant heb je een geweldig zicht op de brug.
    Ook een keer een hele slechte ervaring gehad. Ik was toen met 2 vriendinnen in Florida. We reden in een cabrio (dak eraf en lekker vrij uitzicht) en degene die achter het stuur zat kreeg, toen we bijna bovenaan waren en op de linkerbaan reden, een aanval van hoogtevrees. En... ze stopte daar... op die linkerbaan. Ik zat achter in de cabrio en zag al dat verkeer op me af komen met hoge snelheid. Tjee, was dat schrikken. Met een hele hoop geschreeuw (want anders reageerde ze niet) heb ik haar toch zo ver gekregen dat ze naar de vluchtstrook reed en vanaf daar heb ik maar verder gereden.
    Dus mensen met hoogtevrees: omrijden of met je ogen dicht in de auto (en dan niet achter het stuur). Dit was in 1998 en nee, ik kan er nog steeds niet om lachen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Ervaringen: rijden over de Sunshine Skyway bridge

    Er moet een flinke boot onderdoor kunnen vandaar dat hij zo hoog is in het midden:



    Maar het is inderdaad een schitterende brug
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ervaringen: rijden over de Sunshine Skyway bridge

    O hij is schitterend. We waren deze week in Clearwater Beach, en via St. Pete Beach en de Skyway via Bradenton binnendoor weer naar huis gereden. Rond zevenen reden we op de Skyway met uitzicht op een overweldigend onweer dat we in Bradenton inreden. Op de brug telden we 30 ontladingen per minuut, elke twee seconden een spectaculaire bliksemschicht, op een afstandje fantastisch.

    Maar eenmaal erin maakte het het begin van de weg naar huis in Sebring, over State Roads 64 en 66 tot een nog ergere beproeving dan hij normaal al is - ik heb deze weg vaak in het donker gereden als ik in Sarasota gast-DJ was. In het aardedonker, vandaag dus aanvankelijk door het helse onweer waarbij de bliksemschichten links en rechts van de auto insloegen met daverende klappen die de auto deden schudden en een hoeveelheid regen die de weg in een binnenzee veranderde waarbij de wegbelijning en de 'kattenogen' kopje onder gingen.

    Daar eenmaal doorheen in alle eenzaamheid over een bochtige, onverlichte tweebaansweg door de natuur. Dat betekent dat je constant op je hoede moet zijn voor overstekend wild dat in ruime mate aanwezig is, en zodra je iets ziet dan op een beest lijkt dat klaar is om over te steken, op de rem, en stevig ook. Deze keer heb ik het leven gered van een wasbeer, die geen partij zou zijn geweest voor mijn fors uitgevallen SUV. Maar een hert, een zwijn of een beer wil je niet over je motorkap.

    's Morgens verzamelen zich de gieren bij de oogst aan roadkill van de vorige dag.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 19-08-16 om 09:43.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •