Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Ervaringen in: Epcot

  1. Top | #1
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Ervaringen in: Epcot

    "Guaranteed to raise a smile"

    In oktober 1995 hebben mijn vrouw Gusta en ik onze huwelijksreis in Florida gevierd. Het was onze eerste kennismaking met Amerika, en ook met Disney. Ik was niet zonder vooroordelen naar de States afgereisd; die typische vooroordelen die veel Nederlanders hebben en die gevoed worden door het stereotype beeld dat media, Hollywoodfilms en politieseries van het land schetsen. Al heel snel verdwenen die vooroordelen als sneeuw voor de uitbundige Floridazon.

    Het was iets van de vijfde of zesde dag van onze vakantie. Gisteren in Magic Kingdom een stortbui die de volle dag duurde, zo erg dat men die normaal zo dure gele Mickey Mouse poncho's gratis uitdeelde om het publiek in het park te houden. Vandaag scheen de zon in Epcot dus dat maakte een hoop goed.

    Ik kan me van de toenmalige attracties niet zo vreselijk veel meer herinneren, wel dat we in een gingen die de World On Wheels heette. Vreemd genoeg gingen we niet in een karretje op wielen, maar in een schuitje tussen allerlei voorstellingen door die liepen van de uitvinding van het wiel (nee, niet driehoeking, en ook niet vierkant, maar rond) via koets en trein tot de laatste modelletjes van General Motors, want jawel, die was sponsor van de hele voorstelling. Natuurlijk mocht je die mooie SUV's ook zelf even van binnen bekijken en dat deed mijn kersverse eega dan ook uitgebreid.

    In het landengedeelte zijn we in "Marrakesh" binnengelokt bij het Marokkaans restaurant om er te eten. We hebben er uitstekend gegeten al ben ik vergeten wat, en Gusta werd al snel uitgenodigd door de buikdanseres om even met haar op het podium te komen en mee te dansen. Later kwam onze duidelijk Marokkaanse ober even met ons aan de praat en waar kwamen we vandaan (o een broer van hem woonde in Utrecht) en dat we op huwelijksreis waren. De ober ging daarna weer aan het werk en wij waren eigenlijk aan de rekening toe toen het voltallige personeel zingend met een feestelijk dienblad met een lekkernij erop, versierd met vuurwerk, naar onze tafel kwamen om ons te feliciteren met ons trouwen en ja, het traditioneel Marokkaans zoete gerecht was 'on the house' voor de kersverse bruid en bruidegom.

    En daarmee was mijn allerlaatste beetje reserve voorgoed verdwenen. Amusementsfabriek Disney is 'guaranteed to raise a smile', en dat is een succesvolle, nauwkeurig uitgedachte en goed werkende formule, maar tegelijk werken er echte mensen, en ze werken er met plezier, en ze vinden het leuk om de pretparkgasten het helemaal naar de zin te maken - en ze mogen dat dus ook op deze manier.

    Zoals bekend zijn we volkomen verslaafd geraakt aan Florida - en ervaringen als deze hebben daar heel erg aan bijgedragen.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 06-12-15 om 22:08.

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    Het leukste aan het landengedeelte in Epcot (World Showcase) vind ik persoonlijk dat de medewerkers in de verschilende landenpaviljoens ook uit dat land komen. Dus bestel gerust in het Duits een Bratwurst en een biertje in de Biergarten
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    In 1998 bezocht ik samen met een vriendin WDW. We sliepen in een tent op een camping ergens in Kissimmee. Het was midden in de zomer dus vochtige hitte en iedere middag om een uur of drie een bui van een half uur (dat was de enige keer dat het Florida weer precies deed zoals het bekend stond). Op weer zo'n warme dag gingen we naar Epcot, dat was voor mij de 2e keer dat ik het park bezocht. Ergens in de middag kwamen we bij het landengedeelte bij The American Adventure uit. We besloten naar binnen te gaan om wat af te koelen in de airco. Het duurde nog even voordat de show zou beginnen en terwijl we in de grote hal aan het wachten waren, kwamen The Voices of Liberty binnen. We hadden geen idee wat ons te wachten stond en toen begonnen ze te zingen. We waren helemaal onder de indruk van deze a capella groep! Als ik nu in Epcot ben, ga ik altijd een keertje luisteren en denk ik weer terug aan het bezoek van '99 en de aangename verassing die we toen hadden.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    wij gaan in de kerstvakantie ons 4de bezoek aan het Epcot brengen
    Bij ons eerste bezoek in mei 2010 hebben we genoten in Grill Garden bij Knabbel en Babbel
    het tweede bezoek hebben we geen restaurant bezocht maar de snellere hap besteld
    in 2013 schoven we aan bij de Maya tempel in Mexico, deze keer gaan we ons te goed doen rond de kerstdagen in de BierGarden aan het buffet
    We zien er erg naar uit om weer in de Soarin te stappen, Illuminations te zien en kerst de wereld rond te ontdekken
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #5
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Het leukste aan het landengedeelte in Epcot (World Showcase) vind ik persoonlijk dat de medewerkers in de verschilende landenpaviljoens ook uit dat land komen. Dus bestel gerust in het Duits een Bratwurst en een biertje in de Biergarten
    Ik zit nog te wachten op een Hollands gedeelte. Ga ik daar wel kroketten en frikandellen verkopen.

    Waar blijft Soarin'2 eigenlijk?

  6. Top | #6
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Waar blijft Soarin'2 eigenlijk?
    Soarin' will close for refurbishment beginning January 4, 2016 and shall reopen in the summer of 2016.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    62

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    Epcot vind ik persoonlijk het leukste Disneypark. Het park is lekker ruim en de attracties zijn gevarieerd. Ook met lange wachtrijen is het een leuk park om te bezoeken omdat er zoveel te zien is. Het is wel handig om een fastpass te scoren voor Test Track of Soarin, want de wachtrijen daar zijn lang. Ook mooi vind ik het tochtje door de grote Epcot wereldbol en de Canada film vind ik ook prachtig.

    Nadelen van Epcot: prijzen van horeca vind ik bij de landen erg duur (een bratwurstje + duits biertje kost een klein fortuin), de wachtrijen bij de topattracties zijn echt te lang en het park verdient op sommige plaatsen wel een renovatie of een update. Maar al met al erg leuk om een dagje door te brengen.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    Wij vinden ook Epcot echt het leukste park.
    Maar ik ben het met je eens er mag echt wel h.e.e.a. gerenoveerd worden.
    Ik kwam voor het eerst in Epcot in 1982 en dat was heel kort na de eerste opening.
    Maar m.n. Soarin vind ik spectaculair.
    En ik kijk uit naar de nieuwe Soarin die, als ik me niet vergis, de 16 maart open gaat.
    Dan een vlucht over de hele wereld en niet alleen Californië.

    Onze jaarpass is nu verlopen maar wij hebben het idee dat we in het najaar weer een jaarpass aanschaffen.
    Zeker omdat tegenwoordig ook het parkeren dan voor ons is inbegrepen.

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    Ik ben er ook in 82 of 83 voor het eerst geweest.
    Kan me alleen maar aansluiten bij de 2 vorige postings, er mag nu wel eens wat gerenoveerd worden of iets echt nieuws komen.
    Met het animal kingdom is het wel mijn favoriet voor volwassenen die niet gek zijn van achtbanen.

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Ervaringen in: Epcot

    Ik kan ook altijd erg genieten van de "suffe" living with the land. Wachtrij is bijna nooit lang. Epcot bezit ook één van de grootste aquariums ter wereld!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •