Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 43 van de 43

Onderwerp: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

  1. Top | #41
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eljo Bekijk Berichten
    Welke ongelukken zijn hierdoor gebeurd dan?
    Kuch, wat dacht je van Tenerife? Nog altijd is KL de dubieuze recordhouder als het gaat om het aantal doden bij 1 ongeluk. De westerse vliegwereld heeft hier duidelijk lering uit getrokken, landen waar meer een machocultuur heerst niet.

    Vwb de europese loco's als Easy en Ryan, qua veiligheid heb ik met deze clubs geen enkel probleem. En die brandstofhysterie? Guess what, ook de gevestigde orde neemt (als het kan) het absolute minimum mee waar je wettelijk mee weg komt.

  2. Top | #42

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Qua veiligheid deel ik je mening qua Easy. Met Ryan sta ik er toch nog een beetje anders in. Maar dat heeft meer te maken met de manier waarop men als werkgever met de vlieger omgaat. Overigens heeft Ryanair wel de beste safety record van alle Europese Jongens op basis van incidenten afgezet tegen het aantal vluchten.

    27 maart 1977 is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe cultuur in de cockpit tot ongelukken kan leiden. De heer Velduyzen van Zanten veegde de vraag/opmerking van de BWK zo van tafel, duldde geen tegenspraak met alle gevolgen van dien. 583 doden door de botsing tussen de KLM 747-200
    PHBUF "Rijn" en de PanAm 747-1 N736PA "Clipper Victor" op de startbaan van Tenerife Norte (TFN) Nog steeds de grootste vliegramp ter wereld ooit. (4 jaar geleden zelf even geweest, een veld met zeer slecht zicht, laaghangende bewolking bij maar een beetje slecht weer)

    Dit heeft de westerse vliegwereld echt wel wakker geschud. Helaas is dit met name in Turkije (met veel ex militairen in de cockpit) nog steeds een issue, als ook vele low cost maatschappijen uit het verre oosten.

    Over de brandstof. Ach. Transavia landde afgelopen zomer na een beetje wind op RTM ook below final reserve brandstof, dus tsja, ook bij de bekenden speelt dit.

  3. Top | #43
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Al zijn de Turken ook weer niet helemaal gek, de laatste tijd worden daar veel ervaren Europese gezagvoerders aangenomen om wat balans aan te brengen in de cockpitverhoudingen. Nog een paar geintjes als Amsterdam (B737), Kathmandu (A330) en Istanbul (A320) kunnen ze zich niet meer veroorloven.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •