Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43

Onderwerp: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

  1. Top | #21

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FloridaFabian Bekijk Berichten
    Moet zeggen dat onze ervaring met Virgin van afgelopen zomer zo goed was dat ik geneigd ben dit jaar weer voor Virgin te gaan (waar mogelijk). Echter is dit gebaseerd op 1 vakantie dus echt aanraden durf ik nog niet. Vorig jaar oktober vlogen wij met een ontzettend oud toestel van United terug van Washington naar Amsterdam, dit was mijn eerste 'negatieve' ervaring met hen.
    Gelukkog gaat United deze winter vanaf hakf december met de 787 vliegen. Geen oud toestel meer. Weet alleen ff niet meer op welke route.

  2. Top | #22
    Florida Groupie Holandesa's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Close to Den Bosch
    Berichten
    253

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Hoi,

    Leuke discussie/topic. Laat mij even de kans nemen om te zeggen dat ik jouw kennis, b767-300er, en de informatie wat je levert hier op dit forum altijd waardevol en interessant vind. Bij deze, dus, mijn complimenten voor je bijdragen!

    Over je opmerking m.b.t Ryanair. Ik heb ooit - misschien 2 jaar geleden? - een documentair gezien op TV (ik denk bij brandpunt) over Ryanair. Het was over 2 vluchten van Ryanair die een noodlanding moesten maken in Spanje door noodweer en ze hadden niet genoeg brandstof. De informatie kwamen van piloten van Ryanair die hun boek open deden over de angstcultuur binnen die maatschappij. Ik weet idd niet meer de ins & outs van de bonus, maar sindsdien staat Ryanair op mijn zwarte lijst.

    En Germanwings - tsja, ik weet dat een dochterbedrijf is van Lufthansa. Ik hoor ook goede verhalen over van collega's die met Germanwings mee hebben gevlogen, daarom zei ik ook dat mijn angst 'not fair' was t.o.v deze maatschappij...

    Zelf geef ik altijd de voorkeur aan een Duitse maatschappij boven een Amerikaanse. Tsja, is dat gebaseerd op echt feiten? nee, meer op gevoel en ervaring...
    Laatst gewijzigd door Holandesa; 18-11-15 om 17:22.
    Travel is the only thing you buy that makes your richer...


    http://holandesatravel.wordpress.com/

  3. Top | #23

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Ik ken het programma. Brandpunt Reporter. Heb de betreffende uitzendingen uiteraard ook gezien. Het betrof inderdaad 2 vluchten die moesten uitwijken en below minimum fuel zijn geland. Er is geen brandstofbonus bij Ryanair. Wel wordt er per vlieger bijgehouden wat hij tankt op een traject waarbij het de bedoeling is dat je zo weinig als mogelijk meeneemt en heb je wat uit te leggen als je in de onderste regionen bungelt.

    Je bent ook op de hoogte dat er afgelopen zomer een Transavia kist op Amsterdam Below Minimum Fuel is geland?

    (Voor de volledigheid. Je krijgt mij ook niet in een Ryanair kist aan boord. )

  4. Top | #24
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Het gaat hier natuurlijk ook hoe de ervaringen zijn.
    Vaak lees ik dat mensen best wel tevreden zijn met United.
    Ik dus niet.
    Ik geef toe dat wat ik vertel al vele jaren geleden is gebeurd maar het heeft mij doen besluiten nooit meer een stap in een United kist te zetten.
    Ik maakte een aantal malen mee dat ik (grote) vertraging had.
    Zelfs een keer werd er een toestel gecandeld.
    Ik vloog Amsterdam naar Washington D.C. en mijn vervolgvlucht naar Las Vegas werd gecanceld.
    Ik kreeg totaal niets aangeboden.
    Zelfs geen kop koffie.
    Ze gaven op dat de reden was dat er slecht weer was in Chicago en daardoor geen bemanning aanwezig was.
    Dus United voelde zich niet verantwoordelijk.
    Eerder had ik al gehoord dat er een problemen waren met het personeel en dat die extra uren weigerden te maken.
    Op het vliegveld zelf hoorde ik ook dat het slechte weer niet de echte reden was.
    Maar met de kennis van toen kon ik daar niets mee.

    De oplossing was een vlucht twee dagen later naar Las Vegas!
    Na heftige protesten van mij ben ik de volgende morgen naar Denver gevlogen en vond daar een vlucht naar Las Vegas.

    De reden dat ik nooit meer een voet zal zetten in een kist van United is niet zozeer de vertragingen en cancellations maar de manier waarop je daarna behandeld wordt.

  5. Top | #25
    Florida Groupie Holandesa's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Close to Den Bosch
    Berichten
    253

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Transavia staat bij mij op zwarte lijst. 2 x meegevlogen, 2x slechte ervaring gehad. Dat was voor mij al genoeg!

    Volgens mij was bij KLM ook ooit een onderzoek over te weinig brandstof, maar je zou natuurlijk daarover iets meer weten dan ik!
    Travel is the only thing you buy that makes your richer...


    http://holandesatravel.wordpress.com/

  6. Top | #26
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Volledig Offtopic: maar wanneer ben jij voor het laatst in Griekenland geweest, B767? Want op de eilanden merk je werkelijk niets van de crisis. Zoals een Griekse kennis tegen ons zei: jullie maken je drukker dan wij . Wij krijgen hier op TV beelden uit Athene voorgeschoteld maar op de eilanden gaat het er echt heel anders aan toe.

    Ontopic: wij hebben goede ervaringen met United maar onze laatste United vluchten zijn alweer 7 jaar geleden en ik begreep dat het daarna hard achteruit is gegaan. Wij zijn zelfs wel eens omgeboekt naar business class op een eerdere vlucht zodat we onze transatlantische vlucht zouden halen.

  7. Top | #27

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Juni 2015. Why?

  8. Top | #28
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Al met al een leuke discussie. Ik zou bv nooit met American Airlines vanaf Amsterdam vliegen. Maar dat is voor mij weer met als hoofdreden het type toestel. (3-3 seating).
    Dat is ook voor ons een no-go. Plus het feit dat je nooit zeker bent of je de overkant in 1 keer haalt, zoals ons is gebeurt (toen nog US Airways). Tijdens het taxiën op Schiphol werd ons al meegedeeld dat we (de 757) Philadelphia waartschijnlijk niet gingen halen met de brandstof door tegenwind. En zo geschiedde. We moesten bijtanken op een militair vliegveld in Bangor-Maine, wat zoveel vertraging opleverde dat de aansluitende vlucht naar Orlando gemist werd.

    Nu moet gezegd dat ze dat wel keurig geregeld hadden. Nog voor dat we door C&I gingen werden er door US agents al boardingpassen uitgereikt voor een volgende Orlando vlucht, twee uur later. Daarover geen klachten. Maar de 3-3 opstelling en de tussenstop deden ons besluiten om voortaan gewoon weer met de oude kisten van United via DC te vliegen.

    We hadden deze keer voor US gekozen omdat we met kennissen reisden, en voor hun (en ook voor ons dus) de goedkoopste vlucht hadden uitgezocht. Achteraf (maar dan is alles makkelijker) had ik liever 5 tientjes p/p meer betaald voor UA. Ook de prijsvechters proberen we vaak te mijden, maar voor een paar tientjes heen en weer naar bijv. Engeland maakt het dat wel moeilijk.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #29

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    99,9 procent van de keren haalt hij het wel. Dec Jan feb maart zijn vaak de lastigste maanden. Qua wind.

  10. Top | #30
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    snap de opmerking niet van "cultuur in de cockpit" dat ze turks, pools of whatever spreken zou toch niets uit moeten maken zolang men ervoor zorgt dat het veilig gaat.

    wij zijn 1 x met Iberia gevlogen met gemengde gevoelens. Heen ok en terug niet zo. Voor ons niet meer voorlopig.
    BA staat voor ons bovenaan. Gewoon een prettige maatschappij.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •