Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 43

Onderwerp: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

  1. Top | #11

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Griekse eilanden kunnen prima zonder Transavia...

    CorendonNL, TUI, Aegean voeren naar diverse Griekse eilanden meerdere vluchten per week uit.
    Ik zou alleen de Griekse eilanden zelf momenteel mijden.

  2. Top | #12
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Ik heb een tiental keren met Delta gevlogen zonder 1 negatieve ervaring.. Kan dus zijn dat je net toevallig pech hebt gehad.

  3. Top | #13

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Precies. Vandaar dat ik zeg dat ik er ook rustig weer aan boord zou stappen, in tegenstelling tot sommige andere maatschappijen.

  4. Top | #14
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Bij mij gaat het er niet om welke ik mijd, maar met welke ik WEL vlieg(ja ik heb vliegangst).
    Persoonlijk kijk ik niet naar de service, dat vind ik van ondergeschikt belang ik kijk naar de betrouwbaarheid en MIJN gevoel bij een maatschappij.
    Zelf heb ik een goed gevoel bij:
    KLM
    Delta
    United
    Lufthansa
    BA
    Virgin

    Als ik een heeeeeele goedkope aanbieding van een andere maatschappij zou krijgen zou ik daar eerst heeeeel lang over nadenken.

    Sjon
    Laatst gewijzigd door robisjo; 18-11-15 om 14:48.

  5. Top | #15
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    @B737: de minder bekende Griekse eilanden worden niet door TUI of Corendon aangevlogen helaas. En er zijn meer eilanden dan alleen de Egeische waar vluchtelingen aankomen, als je daarop doelt.

    Robisjo: ik heb ook vliegangst, dus alleen vertrouwde maatschappijen.

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Berichten
    29

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Hmmm...toch wel een aantal, dus.
    Bedankt alvast voor de info, en als er nog zijn die een bijdrage hebben: graag, ik moet mijn tickets nog kopen.

  7. Top | #17
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Ik boek ook liever bij de grote vliegtuigmaatschappijen zoals Delta, KLM, United, Lufthansa. Ik heb ook een haat-liefde verhouding met vliegen en het stelt mij ook wat meer gerust. Ik zou ook niet snel boeken bij bijv. een Oost-Europese maatschappij of een echte prijsvechter.
    Ook TUI heeft niet mijn voorkeur omdat zij regelmatig flinke vertragingen hebben.
    Het valt mij wel elke keer op bij Delta dat het cabinepersoneel vaak wat ouder is en ze er ook veel onverzorgder uit zien dan bij bijv. KLM. Afgelopen reis hadden we een stewardess die met haar vinger in het stopcontact had gezeten qua haar :-) en een stewardess was zo dik dat ze bijna niet door het gangpad paste (en dan schiet toch de gedachte door je hoofd, stel dat er iets gebeurt...).
    Ook de piloot (een oudere man, vast veel ervaring) maar was enorm aan de maat (gezondheidsrisico denk ik dan??).
    Laatst gewijzigd door Lelli Kelly; 18-11-15 om 14:59.
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

  8. Top | #18
    Florida Groupie Holandesa's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Close to Den Bosch
    Berichten
    253

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Mijden: Onur, Corendon TK, Ucranian, Easyjet, Ryanair (lange uren van piloten en bonus gebaseerd op minste brandstof gebruik en meer uren gevlogen!), Iberia, maatschappijen uit Rusland... en Germanwings (misschien niet fair, maar ik ben nog behoorlijk onder de indruk over de toedracht van de laatste crash.. :-(. Verder ben ik zelf geen fan van Delta of United - als er een andere maatschappij (zie lijst hieronder) is die dezelfde route maakt, dan gaat mijn voorkeur naar die vlucht.

    Welke wel: Lufthansa, KLM, Aer Lingus, Air Berlin, BA, SAS, Virgin, ...
    Laatst gewijzigd door Holandesa; 18-11-15 om 16:19.
    Travel is the only thing you buy that makes your richer...


    http://holandesatravel.wordpress.com/

  9. Top | #19
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Moet zeggen dat onze ervaring met Virgin van afgelopen zomer zo goed was dat ik geneigd ben dit jaar weer voor Virgin te gaan (waar mogelijk). Echter is dit gebaseerd op 1 vakantie dus echt aanraden durf ik nog niet. Vorig jaar oktober vlogen wij met een ontzettend oud toestel van United terug van Washington naar Amsterdam, dit was mijn eerste 'negatieve' ervaring met hen.

  10. Top | #20

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    @Hollandesa

    Kan je het verhaal over "lange uren van piloten" en "bonussen gebaseerd op minder brandstof" mbt Ryanair staven met feiten of is dat alleen "hear-say-stemmingmakerij"?

    Ook Ryanair heeft net als alle andere maarschappijen te maken met de algemeen geldende regels mbt werk en rusttijden. Bij Ryanair krijgen vliegers geen bonussen bij minder brandstofverbruik.

    Ik denk eerder dat je bedoeld dat bij Ryanair een andere cultuur geldt tussen werkgever en werknemer waarbij per vlieger wordt bijgehouden hoeveel brandstof hij gebruikt, hij toestemming moet vragen om meer mee te nemen en werkdagen langer zijn dan gemiddeld, maar wel binnen de regels valt. Toch? ;-).

    Voor jouw informatie. Afgelopen zomer is er op Amsterdam ook 1 kist van een gerenommeerde maatschappij met te weinig brandstof (below minimu fuel) geland op Amsterdam.

    @LelliKelly
    Sinds TUI met de 787 op Florida vliegt is de On Time performance lang zo slecht nog niet. Zeker niet in vergelijking met Delta en United.
    (Bron: CISS Schiphol)
    Je weet dat Germanwings van Lufthansa is trouwens? Vliegers ondergaan exact dezelfde selectie...

    @Fitzroy
    Ik heb het niet over vluchtelingen. Griekenland heeft wel meer problemen. Ik heb het over de Griekse omstandigheden als land en de onrust die er full continu heerst (net als in de Noord Afrikaanse landen als Tunesie, Egypte etc, waarbij het bij laatstgenoemden nog een tikkie erger is). Als ik op vakantie ben wil ik ontspannen op vakantie. Geen politieke onrusten, geen zorgen of ik wel kan pinnen etc.
    Alleen de hele kleine Griekse eilanden worden inderdaad niet aangevlogen door TUI en enkel door Transavia, daar moet ik je gelijk aan geven. Maar ook TUI vliegt niet alleen maar naar Kos Rhodos en Kreta, wat vaak gedacht wordt.

    Al met al een leuke discussie. Ik zou bv nooit met American Airlines vanaf Amsterdam vliegen. Maar dat is voor mij weer met als hoofdreden het type toestel. (3-3 seating)
    Hierboven stond ook iemand die LOT niet zo doen. Ik weer wel. Als ik zie hoe ze die 76 landing op WAW zonder landingsgestel zonder slachtoffers hebben kunnen laten landen verdiend diep respect. Ik kijk ook welke overstaphavens gebruikt worden. Ik vind CDG en MAD vreselijk en dan vallen IB en AF alweer af.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •