Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 43

Onderwerp: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

  1. Top | #31
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eljo Bekijk Berichten
    snap de opmerking niet van "cultuur in de cockpit" dat ze turks, pools of whatever spreken zou toch niets uit moeten maken zolang men ervoor zorgt dat het veilig gaat.
    Ik vermoedt dat met "cultuur" in dit geval hiërarchie/seniority bedoeld word. Onderdanig aan superieuren waardoor samenwerking bij ongewone situaties in gevaar kan komen. De captain bepaalt en duldt geen tegenspraak. Dat kan (en heeft) tot ongelukken leiden(geleid).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #32

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Dat is inderdaad wat er bedoeld wordt.

  3. Top | #33
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    129

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Duidelijk. Welke ongelukken zijn hierdoor gebeurd dan?

  4. Top | #34
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Wij vliegen iets te vaak naar Florida en moeten vanwege de kosten niet te kieskeurig zijn, dus bepaalt de aanbieding de keuze.Voor een Amerikaanse maatschappij komt dat al snel US Airways neer, tegenwoordig onderdeel van American, met ja, een klein toestel, vaak matig eten en geen entertainment aan boord anders dan een monitor aan het plafond. In Philadelphia kunnen we intussen met de ogen dicht overstappen.

    Verder ben ik al met een aantal maatschappijen gevlogen die hier als no-go's worden genoemd. Iberia (niks mis mee, ook niet met de overstap op Madrid, uitgestrekt maar overzichtelijk vliegveld), Air Europa (hele dikke vertraging), Air France (geweldig, maar Parijs-CDG is het meest chaotische en onoverzichtelijke vliegveld dat ik ooit heb gezien), Delta (ren-je-rot op Atlanta ondanks 3 uur overstaptijd), United (vrijwel net zo armoedig als US Airways), AlItalia (luidruchtige en onbehouwen Italianen naast me, Rome is een rommelig vliegveld) en good old Martinair met zijn ellenlange vertragingen en hopeloze organisatie. Ben er vast nog een paar vergeten.

    Ik ben voor geen maatschappij die op Europa en Amerika vliegt bang, ik denk dat ik veel meer risico loop elke dag naar mijn werk in Zoetermeer op een bomvolle snelweg.

    Vliegen is mijn hobby niet, maar om naar ons geliefd Florida te gaan moet je wat. Hoogste tijd dat ze scotty-beam-me-up eens uitvinden. Het is toch van de gekke dat we ons anno 2015 nog analoog moeten verplaatsen.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 20-11-15 om 07:24.

  5. Top | #35
    Stamgast robisjo's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    vlakbij Amsterdam
    Berichten
    205

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Volgens mij was de crash van Asiana air op San Francisco recentelijk een gevolg van hiërarchie in de cockpit.

  6. Top | #36
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Een mogelijke oorzaak ja. Maar ze hebben wel besloten om de training aan te passen: http://www.reuters.com/article/2014/...A1906U20140210
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Berichten
    29

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Ga vooral door, superinteressant topic. Alleen zie ik onderhand door de bomen het bos niet meer. ;-)

  8. Top | #38
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eljo Bekijk Berichten
    Duidelijk. Welke ongelukken zijn hierdoor gebeurd dan?
    Als fervent volger van Air Crash Investigation heb dat als oorzaak al vaker voorbij zien komen, o.a. bij maatschappijen uit het Verre en Midden Oosten, maar zou zo uit het hoofd geen namen en rugnummers durven zeggen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  9. Top | #39
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #40

    Standaard Re: Te mijden vliegtuigmaatschappijen

    Lion Air.....





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •