Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

  1. Top | #11
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Tuurlijk steken we de kop in het zand want ook ik ga naar seaworld en ook ik ga naar de dierentuin . En neen nog niet gaan zwemmen met dolfijnen maar enkel omdat het zo duur is . Ik vind het raar dat het enkel over orkas gaat terwijl andere dieren er ook slecht aan toe zijn en nog veel en veel slechter zitten .

  2. Top | #12
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    Tuurlijk steken we de kop in het zand want ook ik ga naar seaworld en ook ik ga naar de dierentuin . En neen nog niet gaan zwemmen met dolfijnen maar enkel omdat het zo duur is . Ik vind het raar dat het enkel over orkas gaat terwijl andere dieren er ook slecht aan toe zijn en nog veel en veel slechter zitten .
    Daar verschillen wij dus in want ik ga (wij gaan) niet meer naar Sea World, Discovery Cove, Gatorland, een dierentuin of circus.

    Als jij van mening bent dat er iets moet veranderen dan zou je eigenlijk ook niet meer naar Sea World moeten gaan. Zo lang je dat wel blijft doen dan verkies je inderdaad struisvogelpolitiek boven de realiteit.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  3. Top | #13
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Maar... ook dieren die in alle vrijheid leven zijn hun leven niet zeker en worden afgeslacht vanwege hun hoorns, ivoor, vacht of gewoon... voor de lol.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #14
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Maar als we met zijn alle niet meer naar dierentuinen gaan enzo, hoe komen die organisaties dan aan geld om dieren te redden?
    En wat gaat er met geredde dieren gebeuren die niet meer terug de natuur in kunnen?

    Weet je het blijft een welles nietes spelletje.
    Er zijn al een aantal uitstervende dieren gered door fokprogramma's in dierentuinen.

  5. Top | #15
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Dat ben ik wel met je eens. Maar wat is het nut van orca's kunstjes leren en met dolfijnen zwemmen?
    Dat heb ik echt nooit begrepen.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjolijne Bekijk Berichten
    Maar als we met zijn alle niet meer naar dierentuinen gaan enzo, hoe komen die organisaties dan aan geld om dieren te redden?
    En wat gaat er met geredde dieren gebeuren die niet meer terug de natuur in kunnen?

    Weet je het blijft een welles nietes spelletje.
    Er zijn al een aantal uitstervende dieren gered door fokprogramma's in dierentuinen.
    Dierentuinen zijn er niet om geld in te zamelen voor dieren die met uitsterven bedreigd zijn. Er wordt tegenwoordig wel vaak door dierentuinen meegewerkt aan fokprogramma's of andere acties om dieren te behouden maar dat kan natuurlijk ook prima zonder dierentuinen. Ik vraag me af hoeveel dieren van uitsterven gered zijn door de dierentuin-fokprogramma's. Geen flauw idee maar ik denk dat het erg tegenvalt. De meeste dieren in de dierentuin zijn daar (of in een andere dierentuin) geboren en blijven de rest van hun leven in gevangenschap.
    Orca's zijn enorme dieren die je in gevangenschap niet in een natuurgetrouwe omgeving kan houden (hoe kan je een oceaan nabootsen, het blijft een mini-zwembad voor de dieren). Ze worden zeker niet gefokt voor vrijlating. In tegendeel, Seaworld beweert zelfs dat vrijlaten niet mogelijk is voor deze in gevangenschap geboren dieren.

    Als je ooit de gelegenheid hebt, ga naar orca's kijken in het wild. Zelfs zonder dat ze dan kunstjes doen is dat een 1000x mooiere ervaring dan de show in Seaworld (vind ik).

    Ik ben benieuwd hoe het in San Diego zal gaan zonder orca shows. Ik hoop dat ze kunnen bewijzen dat ze goed kunnen rondkomen zonder de shows zodat Orlando de stap misschien ook durft te zetten.

  7. Top | #17
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Inderdaad ! Ik beken schuld ook ik heb jaren lang ooglappen opgehad . Dat wil niet zeggen dat ik dit ok vind en dat ik seaworld met heel andere ogen bekijk . Wij mensen zijn het wreedste dierenras die er maar kan bestaan ......

  8. Top | #18
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Wij vinden Seaworld in ieder geval ook leuk zonder de orka show. Die hebben we de laatste keren niet eens meer bezocht. Er zullen vast nog anderen zijn die Seaworld ook zonder die show de moeite waard vinden.
    Vergeet niet dat Seaworld / Busch Gardens wereldwijd ook héél veel goeds doen voor de dieren!!!
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2015
    Berichten
    56

    Standaard Re: Seaworld (San Diego) stopt met orca shows

    Vrij logisch dat ze gaan stoppen met de shows.. Ze moeten wel haast bijna! (en dan krijgen ze nog positieve reclame door te doen alsof ze zelf kiezen om te stoppen).
    Vanaf 2017 beginnen ze in San Diego met het verbouwen van het orca verblijf. Ze gaan het een beetje groter maken, een soort van baaj met strand nabootsen, met artificiele stroming in het water en één van de grootste onderwater ramen om door te kijken ter wereld (foto's van impressies zijn snel te vinden op google).
    Let maar op dat het nieuws in 2018 ook voor Orlando voorbij gaat komen, ook daar gaan ze een jaartje later beginnen met het verbouwen van het orca verblijf.

    Hoewel ik er ook tegen ben, kan ik het toch niet laten om naar deze prachtige beesten te gaan kijken. Hoe groter die verblijven, hoe beter!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •