Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Stekker past niet op reisstekker

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    22

    Standaard Stekker past niet op reisstekker

    Ik dacht slim te zijn door een stekkerblok mee te nemen naar Florida zodat we meerdere apparaten tegelijk konden opladen hier. Nu blijkt de stekker van de stekkerdoos te dik voor de reisstekker (in Nederland gekocht). Op zich geen probleem, dan maar niet tegelijk een telefoon of tablet opladen. Maar ik kan hierdoor ook mijn laptop niet opladen die ik toch graag wil blijven gebruiken.

    Hebben jullie doorgewinterde Florida hangers misschien nog een tip om dit probleem op te lossen? Is hier iets te koop waarmee ik een dikkere eu stekker kan gebruiken?
    vanmorgen in de wallmart hadden we wel iets gevonden, een multi adapter, maar die lijkt helemaal niet te werken (al past alles prima).

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Stekker past niet op reisstekker

    Koop een losse amerikaanse stekker en zet deze aan het verlengsnoer. Je kan ook kijken of Radioshack je kan helpen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #3
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Stekker past niet op reisstekker

    Wij nemen ook altijd verlengsnoeren mee en dit werkt over het algemeen prima. Afgelopen zomer bleek echter dat we niet via ieder stopcontact konden opladen. Het kan wel eens helpen om een ander stopcontact te proberen.

    Volgens mij is Radioshack bijna overal gesloten.
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  4. Top | #4
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Stekker past niet op reisstekker

    ... nee hoor, er bestaan nog genoeg vestigingen...

    https://www.radioshack.com/apps/store-locator

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Stekker past niet op reisstekker

    Bij Lowe's e.d. zaken ( is USA uitvoering van Formido en Gamma) hebben ze schappen vol met losse (geaarde)stekkers.


    Ik heb zelf van een Europees stekkerblok de stekker afgeknipt en er een geaarde US stekker met platte pootjes aangezet. Werkt prima.

  6. Top | #6
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Stekker past niet op reisstekker

    De meeste laptop laders bestaan uit twee delen. Gewoon je europese snoer vervangen door een US versie. Volgens mij ook bij de Walmart te krijgen. Zie Zie http://www.walmart.com/c/kp/laptop-cords

    Wel even kijken welk soort aansluiting er op zit. Je hebt ze met 3 en met 2 'rondjes'.
    Laatst gewijzigd door Njit; 09-11-15 om 19:53.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    22

    Standaard Re: Stekker past niet op reisstekker

    Ik had (inmiddels weer thuis) een Macbook bij. Die laders zijn niet goedkoop dus die koop ik dan natuurlijk ook niet voor kort verblijf in de VS
    Maar bedankt voor alle tips. We zaten wat later in de vakantie zelfs in een hotel naast een Radioshack filiaal maar ik wilde niet de stekker van me stekkerdoos doorknippen omdat ik deze thuis gewoon weer nodig had om het e.e.a. aan te sluiten .

    De multi adapter van de wallmarkt bleek overigens net iets te groot te zijn en geen goed contact met onze stekkers te maken waardoor die niet werkte.
    Ik was terug naar de winkel gegaan en bij de service balie waren ze zo vriendelijk om het even voor me te bekijken en testen

    Voordat we weer op vakantie gaan ga ik op zoek naar een nieuwe reisstekker waarvan ik weet dat de wat dikkere stekkers er ook inpassen en misschien koop ik dan ook wel (via de floridaforum shop) een stekkerdoos met VS stekker eraan .

    Toch bedankt allemaal voor de tips!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •