Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 65 van de 75 EersteEerste ... 15556364656667 ... LaatsteLaatste
Resultaten 641 tot 650 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #641
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Bij Tui kunnen in de economy de leuningen ook omhoog. (dreamliner)
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  2. Top | #642
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Dit jaar voor zeker 5e of 6e keer met Tui gevlogen. Zo ook donderdag 6 juni, 10.20 gepland. Bij het inchecken was het al chaos. Het ESTA systeem werkt niet, dus je kunt niet inchecken. Iedereen uit de rij weer terug, maar dan ontstaat er voor de ingang van de counters een chaos in de hal. Na een uur storing en wachten ging het sein op groen, dus ingecheckt via de ,,zuil'' en koffer afgegeven. Inmiddels was het ook al tijd geworden om richting de Gate te gaan. Bij de douane is het altijd een georganiseerde chaos, maar goed, na ruim 45 minuten door de douane en tijd voor een kopje koffie. De gate G12 heeft wel iets weg van een bouwplaats met slechte toiletvoorzieningen en een geluidinstallatie anno 2019 onwaardig. Na wat geroezemoes blijkt dat de inmiddels gereed gemaakte Dreamliner ,,onweerschade'' heeft opgelopen en dat de vlucht vertraagd was naar 's middags 16.30. Iedereen er weer uit, door de douane en moesten in eerste instantie de koffers weer ophalen. Iedereen kon weer in de rij om een ,,tegoed'' van zon 15 euro op de boardingpass te krijgen. Achteraf bleek dat er al op te staan en stond iedereen voor niets in de rij. Je kon voor die paar uur ook met de bus naar een hotel. En dan begint het wachten.... De vluchttijd blijft maar op 10.20 staan en niemand, zelfs bij de Tui-balie weet ook maar iets. Er moet een nieuw vliegtuig komen uit Madrid van WAMOS. Een niet al te modern vliegtuig, maar goed, het zal veilig genoeg zijn. Geen voorzieningen als entertainment, alleen een Economy klasse en verder helemaal niets. Als rond 15 uur iedereen weer in de al een aantal malen gewijzigde Gate 5 zitten (je moet het zelf maar een beetje uitzoeken), blijkt het vliegtuig geland te zijn. Dan duurt het zeker nog tot rond 17 uur om aan boord te gaan. Geen gereserveerde plekken, maar ,,vrij zitten''. Je begrijpt de chaos al. In het vliegtuig een schreeuwende TUI-hulp die iedereen eerst naar achteren wil hebben. Logisch, maar met een onvriendelijkheid van hier tot Tokio. De informatievoorziening is verschrikkelijk. Eindelijk zit iedereen in het vliegtuig en duurt het zeker nog 45 minuten als we horen dat de deuren dicht gaan. Het gaat nog gebeuren!!! Maar nee, het blijft maar wachten en wachten. Nu blijkt er weer niet zon ,,pushback''-voertuig beschikbaar te zijn. Wachten, wachten, wachten. Als het inmiddels 18.20 uur is, we inmiddels 8 uur vertraging hebben, komt het vliegtuig in beweging. Er zijn zelfs mensen die klappen. Nou, TUI kan wat mij betreft de pot op. Die hebben louter uitgeblonken in NIET-communiceren. Nu nog 9 uur en 25 minuten vliegen. Het wordt een latertje. Inmiddels heb ik Alamo ge-informeerd over de vertraging i.v.m. beschikbaar houden van de auto. Ook hier wat onduidelijkheid, want als je na 12 PM komt, moet je opnieuw reserveren. Het blijkt dan een no-show te zijn. Nou, maar even afwachten, vooralsnog hebben we nog wel wat ruimte in tijd.

    In het vliegtuig worden de ,,doorreizigers'' van Miami verrast dat de vlucht niet verder gaat naar Sanford. Reden: ,,verplichte rusttijden crew''. Het zal allemaal wel. Ik denk dat die WAMOS niet mag landen op Miami, maar goed, ik ben inmiddels wantrouwig geworden. Miami-gasten mogen kiezen of een hotelovernachting in Sanford en de volgende dag met de bus; of nog doorreizen met de bus. Tijdens de vlucht heb ik louter excuses gehoord, maar informatie ho maar. Alle Miami-gangers mochten er eerst uit, maar als gezegd, mensen die hun auto moeten ophalen en achter in de rij staan bij de geen stap harder lopende US douaniers, gaat het niet goed komen en sta je met je koffers midden in Sanford. Wij moeten nog een klein uurtje richting Davenport/Kissimmee. Wij hebben besloten om toch voor te dringen bij de Miami-gangers en hadden nog een uurtje speelruimte over om bij Alamo te komen. Daar stonden prima begeleiders en veel counterpersoneel op ons te wachten. Niet moeilijk doen, snel helpen en op weg. Voor de Miami-gasten stonden bussen klaar om nog lekker een uurtje of 5 in de bus te hobbelen richting Miami. En dat met hele kleine kinderen. Ik begrijp nog steeds die mondaine ouders niet met kinderen varierend van 1 tot 3 jaar om zo'n onderneming te doen, maar dat terzijde. Je kunt in ieder geval zeggen dat je naar Miami gaat op vakantie zal ik maar zeggen. Op Sanford hebben ze in jaren zo'n vertraging nog nooit meegemaakt.
    Na een uurtje of 26 kom ik eindelijk aan op m'n bestemming. Ziet er prima uit, goede Midsize Ford Escape met weinig kilometers en een prima huis op Encatada Resort. Helemaal naar de knoppen, veel stress in het lijf op naar onze eerste dag.
    En voor TUI en haar personeel een hele dikke onvoldoende, je weet het wel, op je rapport was dat altijd ZEER SLECHT. Begrip als er bliksemschade is aan het vliegtuig, maar dan kun je nog steeds goed communiceren. Bovendien is mij inmiddels al wel duidelijk dat de ,,bliksemschade'' weleens geen eens bliksemschade geweest is. Maar goed dat ga ik wel uitzoeken na m'n vakantie.

    TUI heeft zich van de allerslechtste kant laten zien op alle fronten. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Hoe het is afgelopen met de mensen die meer dan 30 uur onderweg zijn geweest naar Miami, ben ik benieuwd. En nu maar hopen dat die kindjes geen traumatische ,,vliegervaring'' hebben opgelopen.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 08-06-19 om 17:39.

  3. Top | #643
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    61

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Wat een verhaal, was van de week al aan het kijken of de dreamliner wel vloog. Ga zelf volgende week met Delta omdat ik Tui niet vertrouw. Lees veel verhalen dat ze wel eens een WAMOS of Airtanker toeste \l gebruiken als ze veel tickets kunnen verkopen omdat daar meer man in kan dan in een dreamliner. Wantrouwen niet volledig voor niets dus als ik het zo lees.

    Vervelend dat ze niet communiceren.

  4. Top | #644
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Oh wat erg zeg! Kreeg er iets van mee, via een FB groep, die mensen moesten met dit toestel terug. Maar goed, een extra dagje FLorida is lang niet zo erg als dit.
    Inderdaad, er kan altijd iets gebeuren, maar communiceer. Dit kost zoveel energie, je zit je helemaal op te vreten als je niet weet waar je aan toe bent.
    En bizar zeg, dat dat toestel niet door vloog naar Miami, ook niet eens de volgende dag. Die mensen die dan vanaf Miami terugvlogen zullen wel met een bus naar Orlando zijn gegaan... pfff.
    Nu eerst maar genieten van je vakantie, even bijkomen. En erna een claim indienen.

    @daveytje: heb zelf weleens met de Airtanker gevlogen, dit omdat in de winter de Dreamliner in onderhoud was. Niks mis mee!

    Zelf overigens goede ervaringen met TUI, maar goed, nooit zo'n bizarre vertraging gehad.
    Wel altijd een kleine vertraging, zowel op heenreis als terugreis, en daar werd ook nooit over gecommuniceerd.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  5. Top | #645
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    61

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    @cindy: minder comfort stoelen. Geen beeldschermen in de stoelen begreep ik. Tja. Daar heb je niet voor betaald.
    Je betaald voor de dreamliner met een betere luchtstroom ect.. naja blij dat ik met delta vlieg.

    Verder is de vlucht de dag erna van Orlando naar Miami gevolgen zie ik op flightstats.

    https://www.flightradar24.com/data/flights/or317

  6. Top | #646
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Ja, dat is wel zo, van Comfort en beeldschermen. Maar het scheelde dat ik het vooraf wist. Wel jammer dat het bij boeken niet te zien was.
    Kwam er later achter toen ik inlogde op "mijn TUI". Over communicatie gesproken...
    Heb vooraf series gedownload. Gelukkig was de beenruimte prima. Had echt horrorverhalen gelezen, maar ik vond het 100% meevallen.
    Maar het is idd niet waar je voor betaald hebt.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  7. Top | #647
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Jeetje wat een verhaal zeg. Kan me voorstellen dat dat heel veel stress oplevert. Echt belachelijk dat er niet gecommuniceerd wordt door TUI, dat zou i.i.g iets van de stress wegnemen als je weet waar je aan toe bent. Nu maar genieten van jullie vakantie.

  8. Top | #648
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Tuifly is nu niet echt een low cost maatschappij te noemen toch? Hebben ze geen naam hoog te houden? Zelf zijn we na United (2006) en American Airlines (2008) onze laatste 5 vluchten steeds via Delta geweest. Intussen daar frequent flyer status en tot hiertoe nog geen slechte ervaring gehad. Natuurlijk, en dat besef ik goed, wat niet is kan nog komen...
    Ik bewonder iig het geduld van pzomerdijk in zo een situatie. Ik zou het er moeilijk mee hebben om kalm te blijven.

  9. Top | #649
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Zonder al te veel aan "name and shame" te doen, valt mij wel op dat meerdere mensen met hetzelfde "probleem" zijn geconfronteerd, namelijk dat Tui toch wel erg vaak met een ander vliegtuig aan komt zetten terwijl ze zo aan het adverteren zijn met de Dreamliner. Ik klaag niet want in ons vervangende vliegtuig bleken wij in ene van een economy comfort stoel naar een business class stoel verschoven te zijn, maar ons vliegtuig stopte ook bij Sanford en vloog bijvoorbeeld ook niet door naar MIA. Zeker vanuit AMS vind ik ze juist aan de prijzige kant worden.

  10. Top | #650
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Ik ook, dat is voor mij ook de reden dat ik afgelopen keer voor United koos. Paar jaar lang met TUI gevlogen, maar vind ze ook te duur geworden.
    Het voordeel vond ik altijd dat je voor een klein bedrag extra bagage kon bijkopen, maar ook dat is veel duurder geworden.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •