Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 37 van de 75 EersteEerste ... 27353637383947 ... LaatsteLaatste
Resultaten 361 tot 370 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #361

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    En de stoelindeling in comfort en Economy blijft 3 - 4 - 3 neem ik aan?
    3-4-3 is wel erg krap hoor in een 787. maar het blijft 3-3-3.



  2. Top | #362
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    O echt, zaten er 3 in het midden? Ik heb echt goed zitten slapen, dat blijkt wel

  3. Top | #363

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    haha dat denk ik wel.

    Dreamliner economy en comfort 3-3-3, star/premium 2-3-2
    Boeing 767-300ER eco en comfort 2-4-2, Premium 2-3-2

    Groeten Niels



  4. Top | #364
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Ik zit nu te kijken voor het winterseizoen, maar klopt het dat de comfort class ook duurder is geworden?
    In mijn beleving betaalde ik verleden jaar € 30,- per enkele reis en nu staat het op € 50,- . Ik had mijn boekingsbevestiging eral bij gepakt maar daar staat alleen een totaalprijs.

    Edit: teruggerekend en idd betaalde ik € 60,- per stoel per retour. Dus nu € 100,-, dan nog stoelreservering erbij en dan wordt het verschil met AirBerlin wel klein. En dan moet ik ook nog hopen dat TUI met een aanbieding komt.
    Laatst gewijzigd door Fitzroy; 27-04-16 om 19:05.

  5. Top | #365

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    TUI start altijd met 50 eur pp enkele reis. Gedurende het seizoen wordt de toeslag lager of hoger, afhankelijk van de vulgraad van de machine, en dan met name de verhouding comforr/economy. Als economy heel hard gaat en comfort niet dan daalt de prijs. Andersom stijgt de prijs. Dit is een vorm van prijs bepaling doe TUI (maar ook anderen) al jaren hanteren.
    De start is echter de laatste 2 jaar altijd al 50 euro geweest.

    overigens moet je bj AB ook betalen voor stoelen als ik me niet vergis? En heeft AB geen comfortclass?



  6. Top | #366
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Dank je voor je uitleg weer. Dat betekent dus dat het verleden jaar niet zo storm liep met boekingen in comfort class.
    AB heeft XL seats, waar je 79,- per enkele reis voor betaalt, maar ook direct bij boeking je stoelnr uitzoekt. Dus stoelreservering zit daar direct bij, terwijl je bij TUI daar pas later voor betaalt.

  7. Top | #367

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Op die manier.

    Ja if de comfort ginng niet snel, of de economy ging veel te hard. Kan allebei



  8. Top | #368
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Wilde toch even kwijt wij Arke/ TUI echt waardeloos vinden. Als de keuze in de toekomst zich voordoet om met Arke te vliegen of overstappen met een lijnvlucht dienst dan is de keuze bij ons snel gemaakt. Alleen al voor de service en bijvoorbeeld de vertragingen die zich bij deze maatschappij voordoen.
    Onze voorkeur gaat toch echt uit naar Delta/ KLM en Lufhansa is helemaal top ( alleen dat staken is minder daar ).
    Vrienden van ons zijn pas geleden met Arke gevlogen, en nooit meer was het eerste woord wat in hun opkwam na terugkomst.
    De service aan boord was schijnbaar ook om te huilen.
    Wij waren voordat wij bij airberlin geboekt hebben aan het denken om 3 stoelen te boeken, wij TUI gebeld en volgens de mevrouw aan de telefoon geen stoel konden boeken voor onze 1,5 jarige dochter.

    Wij zijn in 2015 terug gevlogen met Jetairfly en ook dit was waardeloos, personeel is laks, service is ronduit slecht en uiteraard weer 3 uur vertaging.
    Toendertijd zeiden we al, we vliegen nooit meer met een onderdeel van TUI, maar ja de keuze voor direct vliegen is beperkt. Dus laatst toch maar een telefoontje eraan gewaagd in dit geval naar Arke/ TUI, dit was de allerlaatste keer
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  9. Top | #369
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Ik heb al vele malen TUI gevlogen maar ik deel die ervaring totaal niet. Het is nu eenmaal geen lijnvluchtmaatschappij en je weet van tevoren dat er kosten bijkomen. Maar dan nog blijft TUI het goedkoopst als je een beetje gunstig boekt.
    Over de service heb ik geen klagen. Verleden jaar heb ik met Delta gevlogen, maar kan echt niet zeggen dat ik de service zoveel beter vond. En saillant detail: op 4 vluchten met Delta meer vertraging gehad dan ooit met TUI.
    Ik denk dat er over alle maatschappijen wel negatieve ervaringen zijn.

  10. Top | #370
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Als je een paar keer een slechte ervaring hebt gehad hou je het voor gezien,
    Dat is logisch en duidelijk.
    Daarom zal ik nooit meer vliegen met United.

    Als wij naar Azie vliegen doen we dat tegenwoordig met Emirates of Ethihad.
    De service en de kwaliteit van de vliegtuigen zijn uitstekend.
    Ook, en dat is niet onbelangrijk, de prijs is prima.
    Nadeel is dat je moet overstappen in Dubai (feest, neem ik af en toe een paar dagen) of Abu Dhabi (tot het nieuwe vliegveld klaar is bepaald geen feest).

    Vliegend naar Florida vinden we Tui zowel vanuit Amsterdam als we van af Brussel uitstekend.
    Vooral sinds ze de Dreamliner hebben ingezet.
    Ja, de service en kwaliteit van het eten is bedroevend.
    Maar daar is de prijs ook naar.
    Wij lossen het op door een paar zelf gemaakte broodjes mee te nemen.
    Ook, omdat we vliegen van uit Orlando is de tussenstop in Miami vervelend.
    Maar dat komt doordat ik net zo goed naar Miami kan rijden.
    Maar dat vind Tui niet goed.

    Ach ja, zo is er altijd wat.
    Als we op andere plaatsen dan Florida vliegen proberen we te voorkomen dat we aankomend in de USA moeten uitstappen en doorvliegen in korte tijd.
    Daar heb ik een aantal zeer slechte ervaringen mee.
    Om die reden, als ik b.v. vlieg naar Las Vegas, dan bestaat er vanuit Nederland geen rechtstreekse vlucht.
    Dat hebben we dan opgelost door te vliegen via Londen met Britisch Airways.

    Maar laat ik eerlijk zijn. Vaak laat ik mij toch ook leiden door de prijs.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •