Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 75 EersteEerste ... 614151617182666 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #151
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Berichten
    44

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    als het goed is de 27ste van oktober uit mijn hoofd :P

  2. Top | #152

    Standaard

    @charon;
    Is het bij Jetair niet zo dat je alleen het type stoel boekt en niet het specifieke stoelnummer?
    Maar als je die wel krijgt heb je inderdaad een comfortclass stoel. JetAir kent alleen de comfortclasse niet, die kent alleen economy en Premium.

    @marlenes;
    Dat is op een dinsdag. Net nadat de Europese wintertijd is ingegaan en de Amerikaanse nog niet. In die week (en in maart heb je ook zon periode van 3 weken) willen de tijden nog wel eens afwijken.
    Arke heeft de vertrek en aankomsttijden op Amsterdam aangepast, de Floridatijden niet ivm slots, vertrekt dus om 21.55
    Ik zou een paar dagen voor vertrek even checken op mijn arke. Mocht het niet aangepast zijn, dan zijn de tijden op je ticket leidend!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-09-15 om 23:23. Reden: 1+1



  3. Top | #153
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2015
    Locatie
    Brielle
    Berichten
    14

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    Hi Niels,

    Zat net even te zoeken op de website van Jetair en daar staat inderdaad dat je type plaats boekt en geen nummer. Alhoewel er op onze bevestiging wel die stoel en rijnummers staan.
    Nu dan maar hopen dat we inderdaad deze stoel en rijnummers krijgen, hebben we toch een beetje extra ruimte
    Bedankt weer voor je snelle antwoord!

    Groetjes Charon

  4. Top | #154

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Op Speciaal verzoek hier eerder in dit topic heb ik getracht de beide type dreamliners een plattegrond te maken.
    Ik vind hem zelf aardig gelukt.

    Plattegrond 1: Dreamliner met StarClasse PH-TFK en PH-TFL, vanaf begin november dedicated op de Florida route
    Plattegrond 2: Dremliner met Premium Comfortclasse PH-TFM "Driemliner", tot begin november dedicated op de Florida route.

    Enjoy!
    Ik heb de tekeningen iets aangepast, was wat dingen vergeten en ik heb wat factsheets bijgevoegd, om de veelgestelde vragen in 1x te beantwoorden, dan hoeven die niet meer gesteld te worden.

    Plattegrond 1:

    Klik hier voor de plattegrond van de dreamliner met Premium Comfortclasse, de PH-TFM "Driemliner", welke tot en met zaterdag 31 oktober 2015 dedicated wordt ingezet op de Florida Route voor zowel Arke als JetAir.
    De vluchttijden hiervan zijn , voor de volledigheid, als volgt:

    Vluchttijden Maandags tot en met 31 oktober:

    AMS
    SFB
    SFB
    MIA
    MIA
    SFB
    SFB
    AMS
    1200
    1530
    1710
    1825
    1855
    2010
    2155
    1225
    Let op: AMS-SFB-MIA is op Maandag, MIA-SFB-AMS is op dinsdag

    Vluchttijden Vrijdags tot en met 31 oktober:

    AMS
    SFB
    SFB
    MIA
    MIA
    SFB
    SFB
    AMS
    855
    1230
    1410
    1525
    1555
    1710
    1855
    925
    Let op: AMS-SFB-MIA is op Vrijdag, MIA-SFB-AMS is op zaterdag

    Voor beide dagen geldt dat in de periode 25 oktober tot en met 31 oktober afwijkende tijden gelden van een uur ivm de Amerikaanse zomertijd welke afwijkt van de Europese.


    Plattegrond 2:

    Klik hier voor de plattegrond van de dreamliners met Star Classe, de PH-TFK en de PH-TFL, welke vanaf maandag 2 november 2015 dedicated worden ingezet op de Florida route voor TUI Nederland.

    Vluchttijden Maandags van 1 november tot en met 29 maart:
    De vluchttijden hiervan zijn , voor de volledigheid, als volgt:


    AMS
    SFB
    SFB
    MIA
    MIA
    AMS
    850
    1240
    1425
    1540
    1655
    725

    Vluchttijden Vrijdags van 1 november tot en met 29 maart:

    AMS
    SFB
    SFB
    MIA
    MIA
    AMS
    1515
    1905
    2050
    2205
    2320
    1345

    Voor beide dagen geldt dat in de periode begin november en de periode vanaf 7 maart afwijkende tijden gelden van een uur ivm de Amerikaanse zomertijd welke afwijkt van de Europese.
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 16-09-15 om 11:33.



  5. Top | #155
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    Helemaal top dat overzicht, dank je wel!
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  6. Top | #156
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    Waspik
    Berichten
    143

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    Erg bedankt, zeer overzichtelijk, komen hier nog veranderingen met ombouw van de dreamliners, en heb je enig idee wanneer het daadwerkelijk gaat gebeuren.

  7. Top | #157

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    Dit is hoe de dreamliners zowiezo blijven vliegen tot en met 31 maart. Zoals je hebt kunnen lezen is de ombouw uitgesteld. De bedoeling is/was dat alle TUI Airlines van binnen er hetzelfde uitzien. Dat maakt het makkelijker met wisselen etc.
    TUI Nederland moet nu tot die tijd laten zien dat er meer geld verdiend wordt aan hun stoelindeling dan aan de stoelindeling die Thomson graag wil en die de PHTFM al heeft.
    Thomson wilt tevens enkele dreamliners ombouwen tot full economy, onacceptabel voor TUI Nederland, gezien de enorme populariteit voor de comfort class en star class in Nederland.



  8. Top | #158
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    Misschien komt dat omdat de gemiddelde Nederlander nu eenmaal langer is dan de gemiddelde Brit. Ik ben blij dat TUI Nl dat standpunt hanteert. Wij vliegen altijd Comfort, Economy Plus ed op lange vluchten. Het zou voor ons ook echt een reden zijn om geen TUI te vliegen maar een lijndienst te kiezen.

  9. Top | #159

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    Geen idee.
    De standaard economy class heeft bij Thomson wel meer beenruimte als bij Arke. Dus dat argument gaat niet helemaal op (82 bij Thomson, 76 bij Arke, zie de plattegronden)

  10. Top | #160
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    22

    Standaard Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

    b767-300er, duidelijek plattegronden heb je gemaakt!
    Door jouw eerdere bericht krijg ik alleen de indruk dat er op de vlucht vanaf November (wij vliegen vrijdag 6-11) geen premium comfort meer is? Laten wij nu net deze geboekt hebben

    Ook zie ik dat ons vluchttijden weer zijn aangepast. We vertrekken nu ineens om 15:15 vanaf AMS. Vanaf wanneer zijn de tijden definitief? Want dit betekend dat ik wat tijden voor het eerste hotel en de auto huur moet gaan wijzigen

    Overigens schep ik thuis wel op dat ik beschik over inside information haha
    Laatst gewijzigd door mikevrind; 17-09-15 om 09:04.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •