Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 69 van de 75 EersteEerste ... 19596768697071 ... LaatsteLaatste
Resultaten 681 tot 690 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #681
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Toch nog even terugkomen op een eerder bericht over de mega-vertraging en slechte communicatie van TUI. Tijdens onze vakantie van 6 tot 23 juni eerder op dit forum!

    Tijdens mijn vakantie kreeg ik al een kaartje van Tui met welkom thuis, maar was gelukkig door die TUI net aangekomen in Florida. Verder nog een lullig mailtje van TUI met excuus voor de slechte informatie tijdens de vertraging. En dat was het! Nu verwacht ik helemaal niet dat TUI op de knieën gaat, integendeel. Maar iets meer dan dit had toch wel net zo fatsoenlijk geweest, al was het maar een ,,bloemetje'' geweest.

    Natuurlijk gaat veiligheid boven alles en als daadwerkelijk het vliegtuig schade heeft, dan begrijp ik dit ook nog wel. Maar of dat de reden is, heb ik zelfs twijfel over. Ik heb geen zin om heel veel energie te stoppen in dit gedoe en heb e.e.a. in handen gegeven van AirHelp. Niet dat ik daar nu nu veel vertrouwen in heb. Die kwamen mij net iets te snel met mega-claims, wat ze al heel snel moesten intrekken i.v.m. afwijzing TUI. Die vroegen mij toen om kopie van mijn paspoort en van mijn vrouw om een no-cure no pay gerechtelijke procedure te starten. Ik heb ze gemaild en gevraagd of ze in het tijdperk van identiteitsfraude wel goed bij hun hoofd waren en dat niet van plan ben en de procedure stop gezet mag worden. Binnen 2 minuten had ik een mail terug dat het hier om een foutje ging m.b.t. de kopie van het paspoort en het zo ook wel gestart kon worden. Wel is er inmiddels zo'n 750 euro verdampt van de megaclaim als er tenminste nog wat uitkomt. Die AirHelp heeft er dan nog het meest aan. Tja, vertrouwen heb ik er niet meer in, ook al gezien de reacties van mensen die al tijden bezig zijn om de claim terug te krijgen, ondanks de afspraken die er in de vliegtuigindustrie over gemaakt zijn.

    Tui kan me de boom in. Ik heb meestal naar tevredenheid gevlogen met Tui op Sanford, maar heb na mijn laatste vluchtl besloten om niet meer zo lang te gaan vliegen. Ik ben inmiddels een keer of 12 in Florida geweest, en het nu allemaal wel gezien. Het wordt me te druk, de hoffelijkheid in het verkeer is ver te zoeken en de prijsstijgingen in deze area is geexplodeerd. Bouwen, bouwen, bouwen, maar geen aanpassing aan de infrastructuur. Zelfs het predicaat van Sunshine State is een beetje ,,verwatert', zeker in onze vakantieperiode! Wij zijn inmiddels 60-ers, verliefd op Florida, maar ik ben het vliegen helemaal zat. Zeker niet meer met Tui, die naar mijn idee ook de beenruimte van de Economy Class nog eens verkleint hebben met een aantal centimeters om 1 of 2 extra rijtjes te creëren. Het is gebaseerd op het gevoel, maar ik kan redelijk vergelijken als je jaarlijks vliegt met de Dreamliner. En mensen, wil je rechtstreeks vliegen, gewoon lekker Delta-MCO. Ik lees louter goede berichten.

    En dat niet meer gaan naar Florida, ach, ik heb het al vaker geroepen, maar komend jaar zal het toch weer gaan kriebelen en zal ik gaan voor de tarieven van Delta of KLM gaan zoeken. Misschien is het een idee voor reisorganisaties om vluchtjes voor zeurende bejaarden te organiseren, want zo voel ik me inmiddels. Niets van aantrekken, gewoon gaan. Misschien iets voor MAX?
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 20-07-19 om 11:34.

  2. Top | #682
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Mocht je toch eens een vlucht met een overstapje willen proberen, want ik deel je kritiek op TUI, wij hebben goede ervaringen met Lufthansa/United via Frankfurt. Kost wel iets meer tijd, maar prima service!

  3. Top | #683
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Na United en American Airlines geprobeerd te hebben, hier steevast fan van Delta/KLM geworden. Beste service aan een schappelijke prijs.

  4. Top | #684
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Zijn er inmiddels op Sanford bij de immigratie al automaten geplaats?
    En heeft iemand actuele informatie betreft de wachttijden?

  5. Top | #685
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Zijn er inmiddels op Sanford bij de immigratie al automaten geplaats?
    En heeft iemand actuele informatie betreft de wachttijden?
    Toen wij er in juli waren, stonden er wel automaten maar ik heb niemand er gebruik van zien maken......geen idee of ze dus al bruikbaar zijn

  6. Top | #686
    Vaste Bezoeker Paul76's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Locatie
    Echt
    Berichten
    69

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Wij zijn op 21 september aangekomen op Sanford. Doordat wij helemaal achteraan in het vliegtuig zaten + eerst de Amerikanen en mensen die doorvlogen naar Miami als eerste moesten uitstappen, stonden wij bijna als laatste in de rij. We hebben er ongeveer een 3 kwartier gestaan. Mede doordat er wat problemen waren met wat mensen, volgens mij green card problemen en oosterburen die bijna geen engels spreken, duurde het wel wat langer.

  7. Top | #687
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    64

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Valt nog mee, wij op 5 september 2,5 uur staan wachten op MCO. Slechts 6 balies open waarvan 3 voor US citizens. Toen die weggewerkt waren ging het iets sneller maar toen er weer een nieuw vliegtuig aankwam gingen die 3 weer uitsluitend US citizens verwerken.

  8. Top | #688
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    28

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Wij hebben eind juli overigens ongeveer een uur tot 1,5 uur bij de Immigrations gestaan

  9. Top | #689
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Bijna onze aansluiting gemist op JFK op 10/09 -> tergend traag en veel te weinig boots open. Hadden 1u45 overstaptijd. We hebben moeten lopen. Wat ook vervelend is = je moet je ruimbagage gaan afhalen om 10 meter verder weer af te geven. Tijdens terugvlucht moet dit niet...

  10. Top | #690
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Vliegt TUi dan vanuit Belgie of Nederland op JFK??

    …………
    je moet je ruimbagage gaan afhalen om 10 meter verder weer af te geven...……….

    Dat moet je toch op vrijwel iedere inbound vlucht in de US.


    Laatst gewijzigd door knaapje; 14-10-19 om 20:21.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •