Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 42 van de 75 EersteEerste ... 32404142434452 ... LaatsteLaatste
Resultaten 411 tot 420 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #411
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    [IMG][/IMG]

    Iemand een plaspauze aangevraagd? Hoewel aangegeven vliegtijd normaal is, lijkt het wel op een ongeplande stop.
    Laatst gewijzigd door Ruud2004; 25-06-16 om 12:09.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  2. Top | #412

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Nee hoor.
    Gewoon een verkeerde code in het vluchtplan.

    Dit soort radars zijn allemaal viritueel en komen tot stand adhv het vluchtplan.
    Een lettertje verkeerd en je krijgt dit soort plaatjes.

    Er is geen tussenstop gemaakt en er is niet van de normale route afgeweken.



  3. Top | #413
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Berichten
    24

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Hoi
    weet iemand wanneer de vluchttijden van april 2017 bekend zijn? Ik zie bij de andere maanden daarvoor dat de terugvlucht vanuit Miami op maandag vrijwel altijd savonds vertrekt. De klantenservice kon mij niet helpen en gaf ook de mededeling dat de tijden sowieso niet vast staan. Dus dat als ik er zeker van wil zijn dat ik mijn vliegtuig niet mis (wij komen smorgens aan met de cruise in miami) ik dan beter een lijnvlucht kon boeken en niet een chartervlucht bij Tui. Ik zei dat ik juist bij Tui wilde boeken.. Haha.. Lekkere reclame, een andere maatschappij aanraden.
    Groet Tamara

  4. Top | #414
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Tijden staan inderdaad niet vast heb al meerdere keren, ook toen het nog ArkeFly was, verandering van vliegtijden gehad na het boeken.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  5. Top | #415

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Ook bij lijndiensten heb je geen garantie. Zie daarvoor de andere topics. Met name als je een overstap hebt in de US wil de binnenlandse vlucht nog wel eens wijzigen waardoor je opeens een langere (of kortere) overstap hebt. Of als je in Europa overstapt wil de intra-Europese vlucht ook wel eens van tijd veranderen met dezelfde gevolgen. Voordeel van een lijndienst vaak is dat je oer dag meerdere mogelijkheden hebt dus bij een wijziging makkelijker kan bellen om je vlucht (kosteloos!) om te zetten. TUI gaat maar 2x per week.



  6. Top | #416
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Toch maar even een ervaring delen met Tui met Dreamliner. Afgelopen week weer terug gekomen uit Florida. Gevlogen voor 399 p.p. Economy op 10 juni 2016 naar Sanford. Het is prima om op Sanford te vliegen. Klein vliegveld, snelle afhandeling. De indeling van het vliegtuig is 3 - 3 - 3. Heenweg geen ,,3e'' passagier, en dat is wel prettig. Stoelen zijn prima, beenruimte dramatisch (1m87). Service aan boord goed. Entertainment onvoldoende. Relatief korte vlucht naar Sanford in 8 uur 40 minuten.
    Terug is een ander verhaal. Van Sanford eerst op Miami en daarna terug. Ging terug met 1 uur 15 minuten vertraging. Afhandeling op vliegveld prima. Geen wachtrij, snel door douane, prima wachtruimte. Vooraf geboekte plek met hoop op duoseat. Was nu niet beschikbaar. Een plaats bij raam en middelste stoel. Wederom tegenvallende beenruimte. Die ruimte wordt niet minder als passagier voor je rugleuning naar achteren doet, maar claustrofobisch moet je niet zijn. Het entertainmentscherm zit zowat op je neus. Met 3 man op zo'n plek is lastig, zeker als je 's nachts vliegt, mensen slapen en je ,,af-en-toe'' naar het toilet moet. Dat is bij 2 stoelen naast elkaar makkelijker, zeker als je met partner of familie vliegt. Het grootste probleem vind ik de terugvlucht via Miami. Zo'n vlucht duurt gewoon in z'n totaliteit 12 uur. Ze laten je wachten in het vliegtuig tijdens het boarden en tanken. Dat wordt dan een hele lange zit. Kortom: Aanbeveling: Bij stoelreservering altijd stoel reserveren op terugreis aan het gangpad. Goed overwegen dat zo'n reisje van slechts 8,5 uur zeker 12 uur gaat duren. De heenreis is een aanrader door rechtstreeks karakter. Wil je wel aan het raampje, probeer dan een duoseat te reserveren voor ong. 50 euro. Heerlijk, 3 stoelen, 2 personen. Prijs/kwaliteit: ok.

  7. Top | #417

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Als ik nog een tip mag geven. Geef ook 50 extra uit voor comfortclass. Die 10 cm maakt echt een enorm verschil!



  8. Top | #418
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    En Comfortclass met duoseat is helemaal perfect! Dat hadden wij afgelopen maart. Heel fijn om 3 stoelen met 2 personen te hebben.

  9. Top | #419
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Toch maar even een ervaring delen met Tui met Dreamliner. Afgelopen week weer terug gekomen uit Florida. Gevlogen voor 399 p.p. Economy op 10 juni 2016 naar Sanford. Het is prima om op Sanford te vliegen. Klein vliegveld, snelle afhandeling. De indeling van het vliegtuig is 3 - 3 - 3. Heenweg geen ,,3e'' passagier, en dat is wel prettig. Stoelen zijn prima, beenruimte dramatisch (1m87). Service aan boord goed. Entertainment onvoldoende. Relatief korte vlucht naar Sanford in 8 uur 40 minuten.
    Terug is een ander verhaal. Van Sanford eerst op Miami en daarna terug. Ging terug met 1 uur 15 minuten vertraging. Afhandeling op vliegveld prima. Geen wachtrij, snel door douane, prima wachtruimte. Vooraf geboekte plek met hoop op duoseat. Was nu niet beschikbaar. Een plaats bij raam en middelste stoel. Wederom tegenvallende beenruimte. Die ruimte wordt niet minder als passagier voor je rugleuning naar achteren doet, maar claustrofobisch moet je niet zijn. Het entertainmentscherm zit zowat op je neus. Met 3 man op zo'n plek is lastig, zeker als je 's nachts vliegt, mensen slapen en je ,,af-en-toe'' naar het toilet moet. Dat is bij 2 stoelen naast elkaar makkelijker, zeker als je met partner of familie vliegt. Het grootste probleem vind ik de terugvlucht via Miami. Zo'n vlucht duurt gewoon in z'n totaliteit 12 uur. Ze laten je wachten in het vliegtuig tijdens het boarden en tanken. Dat wordt dan een hele lange zit. Kortom: Aanbeveling: Bij stoelreservering altijd stoel reserveren op terugreis aan het gangpad. Goed overwegen dat zo'n reisje van slechts 8,5 uur zeker 12 uur gaat duren. De heenreis is een aanrader door rechtstreeks karakter. Wil je wel aan het raampje, probeer dan een duoseat te reserveren voor ong. 50 euro. Heerlijk, 3 stoelen, 2 personen. Prijs/kwaliteit: ok.
    Waarschijnlijk heb je over onze (licht) vertraagde vlucht, afgelopen maandag zijn wij op Sandford geland. Reden voor vertraging betrof uitgelopen onderhoudswerkzaamheden aan de airco. Ik ben het met het eerste gedeelte van je verhaal wel eens, de terugweg moeten we nog ervaren. Vond het trouwens wel een gedoe (Miami passagiers eerst) met uitstappen op Orlando. Wat een chaos in het vliegtuig, doe dit lekker in de terminal, gaat vast een stuk soepeler.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  10. Top | #420
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Ik stond gisteren even te praten met de verkopers van Tui Lelystad.
    En volgens die verkoper is het volgende nu wel mogelijk en niet vorig jaar voor hetzelfde tarief.
    Koop een retour ticket Amsterdam naar Orlando.
    Die vlucht is rechtstreeks.
    Vervolgens terug vanaf Miami naar Amsterdam
    Dan heb je weer een rechtstreekse vlucht.

    Vorig jaar probeerde ik het maar toen moest ik twee keer een enkele reis kopen en zou behoorlijk duurder uit zijn.

    Moet wel uitkomen natuurlijk maar voor mij zou dat prima zijn.
    Sebring, close to nothing, convenient to everything. :-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •