Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 62 van de 75 EersteEerste ... 1252606162636472 ... LaatsteLaatste
Resultaten 611 tot 620 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #611
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daveytje Bekijk Berichten
    Ik zit te twijfelen hoe ik de vliegtickets ga boeken: Los met TUI of de de Fly en drive waarbij autohuur inzit en wat is jullie advies hierin?
    Waarom twijfel je? Ik zou zeggen reken is uit wat het los kost en maak dan je beslissing

  2. Top | #612
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Woensdag gevlogen met Tui België.
    Wat een verschil eigenlijk met Tui Nederland.
    En dan in het voordeel van Tui België.
    Het begint al met het boeken.
    Een retour is gewoon twee keer opgeteld een enkele reis.
    In ons geval beide vluchten zeer voordelig.
    Kan je precies de data uitzoeken die je wilt of, zoals in mijn geval, de retour reis voor mijn volgende reis later beslissen.

    En dan de service aan boord.
    Het eten is voor een basic airliner gewoon heel erg goed te noemen en ze komen doorlopend langs met water.
    Ook het entertainment system is gratis.
    Ik weet niet hoe dat tegenwoordig met Tui Nederland is
    Ook zij vliegen met de Boeing 787 dreamliner.

    Nadeel is natuurlijk dat wij eerst naar Brussel moeten en dat is jammer.
    Maar grote voordeel is een rechtstreekse vlucht naar Miami en geen overstap.
    Okay, je moet een beste wandeling maken van je gate naar de immigratie.
    Maar daar staat een ongelooflijk lange rij kiosken waar je het paspoort in stopt de gegevens intikt en hup naar de immigratie.
    Van het moment van de kiosk tot voorbij de immigratie en douane was minder dan een kwartier.

    Het was in ieder geval een heel rustige snelle vlucht en meer dan een uur vroeger binnen dan we hadden verwacht.

  3. Top | #613
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Met TUI Nederland is het eten op de heenweg best goed. Ik had vorige maand kipsaté met nasi, best lekker. En het entertainment systeem is tegenwoordig ook gratis.
    Vind de lange wachttijden bij immigration op Sanford wel een groot nadeel. Je staat er soms zomaar anderhalf uur in de rij.

  4. Top | #614
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Ik heb 3 jaar geleden met TUI Belgie gevlogen en is mij ook zeer goed bevallen.
    Wel met een nederlandse crew die vanaf Amsterdam naar Brussel was gebracht om te vliegen.

    Enige nadeel vind ik is dat het schema nu pas in april staat en normaal gesproken boek ik de
    tickets rond oktober.

  5. Top | #615
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard

    Wat de tickets boeken aangaat. Ik houd gewoon zeer regelmatig de prijs in de gaten. En heb gemerkt dat je zelfs kort voor de reis in mijn geval iedere keer weer echt een zeer lage prijs voorbij ziet komen. Ik heb met de vlucht meegerekend van Brussel naar Miami nu drie vluchten geboekt met een prijs tussen de € 149 en € 159. Komt wel bij eventueel voorkeur voor een stoel en bagage. Maar ik heb regelmatig een prijs voorbij zien komen van € 99.
    Moet je natuurlijk wel kunnen op die data.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Vind de lange wachttijden bij immigration op Sanford wel een groot nadeel. Je staat er soms zomaar anderhalf uur in de rij.
    Die ervaring heb ik ook. Wachttijden tot TWEE uur meegemaakt. Maar ik moet zeggen dat jaren geleden hetzelfde gold voor Miami. Tot ze de nieuwe kiosken hebben geïnstalleerd. Misschien gebeurd dat op Sanford ook wel.

    Moet er ook bij zeggen dat kennissen de afgelopen zomer ook op MCO een wachttijd hadden van 1 1/2 uur.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-09-18 om 01:04. Reden: 1+1

  6. Top | #616
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Het duurt inderdaad vaak heel lang op Sanford, voor je een keer de immigration hebt gehad. Wilde al zeggen: blij dat ik nu met United vlieg en arriveer op MCO.
    Maar nu zie ik jouw berichtje Frans. Haha! Maar ineens bedenk ik me: heb een stop op Newark, dan heb ik daar natuurlijk alles al. Op MCO hoef ik dan toch niks meer?
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  7. Top | #617
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cindy1969 Bekijk Berichten
    Maar ineens bedenk ik me: heb een stop op Newark, dan heb ik daar natuurlijk alles al. Op MCO hoef ik dan toch niks meer?
    Cindy absoluut waar. Als je in Newark door de immigratie bent geweest kom je op MCO aan en kan je zo doorlopen.
    En Newark zal best wel meevallen en ik wil jou echt niet ongerust maken.
    Maar al jaren probeer ik met vliegend naar de USA een overstap IN de USA te voorkomen.
    Ik heb te vaak een vliegtuig gemist en problemen gehad met een overstap.

    Maar ik ga natuurlijk voor jou van het goede uit.

  8. Top | #618
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Haha, daarom vond ik rechtstreeks met TUI altijd zo fijn. Geen risico op missen van overstap, en lage kans op niet aankomen bagage.
    Maar nu eens gekozen voor een overstap. Ook wel lekker, even een break.
    Toen ik naar NY was in 2016 vloog ik ook op Newark, ging daar allemaal best snel. En heb een overstap van 3 uur. Moet goed komen.
    Begon even te twijfelen of ik nu op MCO dan zo door kon lopen, ja dus, thanx.
    En zo niet, niet, komt er wel weer een oplossing
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  9. Top | #619
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Wij hebben sinds deze zomer Global Entry (helaas nu niet meer mogelijk voor Nederlanders/Belgen om aan te melden) en wij kunnen dus in de US via de snelle poortjes. Ook terug naar NL is dit mogelijk, dus de lange wachtrijen zijn voor ons gelukkig verleden tijd.
    If it ain't Dutch it ain't much

  10. Top | #620
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Berichten
    5

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

    Wij vliegen hoogstwaarschijnlijk in mei met een Dreamliner naar Orlando. Klopt het dat de stoelen in zowel Economy als Comfort maar 17" breed zijn? Kunnen we tussenleuningen dan nog wel omhoog? Wij vliegen met 3 personen, waarvan 1 kind van 3, dus dan zou de breedte geen probleem moeten zijn, mits de leuningen omhoog kunnen.

    Andere vraag: heeft iemand ervaring met de USB aansluiting in de schermen? Ik begreep dat je daar eigen materiaal op kunt afspelen d.m.v. je telefoon of tablet. Maar kun je ook gewoon een USB stick met beeldmateriaal inpluggen? Bijv. kinderfilmpjes, zodat we daar niet de tablet voor hoeven te gebruiken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •