Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 36 van de 75 EersteEerste ... 26343536373846 ... LaatsteLaatste
Resultaten 351 tot 360 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #351
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Wat ik me afvraag , is waar die 767 dan vandaan komt? Ik neem aan dat die normaal gesproken ook gewoon een route vliegt of hebben ze altijd een 'reserve'toestel staan?
    Gewoon nieuwsgierig, ik zou zelf echt geen enkel probleem ermee hebben om 767 te vliegen vanwege de stoelindeling.

  2. Top | #352
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Berichten
    135

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Wij vliegen 30-5 nu met de 767 terug vanuit Orlando. Netjes brief gekregen en een "upgrade" naar premium comfort aangeboden gekregen. Was vorig jaar ook het geval, dus vind dit een hele nette oplossing van TUI. Jammer dat we niet met de Dreamliner vliegen, maar zoals hierboven ook gezegd wordt, ik wil van A naar B komen en het zal mijn vakantie er niet minder om maken!

    Tickets, villa, ..... check! Nu nog de auto en kaartjes

  3. Top | #353
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    het type vliegtuig is totaal niet relevant voor je boeking.
    Dat zou je denken, maar toch is een wijziging van type vliegtuig een dusdanige wijziging van de reis dat het in principe een reden is om de reis kosteloos te kunnen annuleren mits je losse vliegtickets hebt gekocht. Daarom ook dat het type toestel eigenlijk altijd bij het boeken wordt vermeld en in de GDS ook specifiek staat vermeld. Of Tui er net zo fatsoenlijk mee omgaat als andere carriers of dat je de rechtsbijstand moet inschakelen durf ik niet te zeggen.

    Voor economy valt de schade natuurlijk meestal wel mee, maar als jij business of first kiest bij een maatschappij met lie-flat bed suites en door de toestelwijziging moet je in een vorige generatie configuratie die bijv. geen lie-flat stoelen heeft is het best begrijpelijk dat je dat niet accepteert.

  4. Top | #354

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Fitzroy

    De 767 van TUI NL wordt ingezet voor AdHoc vluchten en doet standaard elke week ook circa 2 vluchten voor TUI Polen.
    in de zonermaanden wordt deze machine ingezet voor enkele Europese vluchten. Als er een 787 wegvalt schuift de 767 door naar de Internationale routes en worden de Europese routes met 737's gevlogen.
    Op dagen van onderhoud kan TUI NL deze kist vaak makkelijk vrijspelen. Lukt dat niet dan wordt er overlegd met de Belgen. Die hebben exact dezelfde 767..

    @AlexFL
    in jouw beredenering zou ik een verandering van 787 naar 767 in economy en comfort alleen maar een vooruitgang vinden ivm de grote hoeveelheid "tweetjes" in een 767.
    Het verschil on Star Class is wel ten nadele van de oassagier. Die krijgen dan wel geld terug omdat het product star class in de 767 niet beschikbaar is



  5. Top | #355
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Dank voor je antwoord,verhelderend weer!

  6. Top | #356
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Even een (zeer) late reactie van mijn kant:
    @b767-300er. Nee, natuurlijk is mijn vakantie op voorhand niet verknald, omdat ik nu met een 767 naar Orlando vlieg! Daarvoor is er in Orlando veel te veel te doen! Jij noemde het woord 'downgrade' bij mijn reactie; ikzelf spreek liever over een enorme teleurstelling. Veel mensen hier kunnen wel vinden dat je gewoon van A naar O moet worden gebracht met een toestel, maar indien mogelijk kies ik wel graag met welk toestel ik dan vlieg (als ik de keuze heb, natuurlijk). Zo prefereer ik een Airbus 320/330 boven een 777 als ik met een andere maatschappij zou vliegen. ik heb met Tui nog niet in de Dreamliner gevlogen; wel met hun 767! Dus is het van mijn kant wel een dompertje, ja.

    Verder was ik wel tevreden met je hele uitleg over drie intercontinentale vluchten op maandag en dat Tui er dan eentje moet vervangen. De keuze is dus op Florida gevallen, helaas. Maar ik geef toe, dat onderhoud natuurlijk zeer belangrijk is.

  7. Top | #357

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Nou, met een Airbus A320 de plas over zou ik je toch sterk willen afraden!

    Overigens krijg je mij weer niet snel in een Airbus, zo heeft iedereen zijn voorkeuren



  8. Top | #358

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masterkabal Bekijk Berichten
    Ik kreeg vandaag bericht van TUI dat de Dreamliner niet beschikbaar is voor onze terugvlucht op 30 mei.
    Hebben meer mensen dit meegemaakt?
    De heenweg op 16 mei vliegen we nog wel met de Dreamliner gelukkig.
    Wij vliegen dezelfde dagen en idd voor de terugweg ook een mail gehad dat we niet vliegen met een Dreamliner.
    Op zich maakt het ons niet zoveel uit. Normaal gesproken vliegen we met United (met tussenstop), maar wilde nu eens
    een directe vlucht met de Dreamliner proberen. Dat is dus voor de heen vlucht wel geregeld, voor de terugvlucht dus
    niet met de Dreamliner en een tussenstop in Miami.

    Tot de 16e dan maar he?
    Californië, Nevada, Utah en Arizona 2017

  9. Top | #359

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Kogel door de kerk. TUI NL gaat zijn 3 dreamliners uniform inrichten, dus niet meer met 2 Types vliegen. Hiermee gaat het recht tegen de wens van het moederbedrijf in.

    De nieuwe configuratie gaat worden: 25 Star, 99 Comfort, 181 Economy.
    Operationeel vanaf zomer 2017.

    (Momenteel 2 kisten die 18 star, 108 Comfort en 181 economy hebben en 1 kist met 47 premium, 93 Comfort en 160 Economy)



  10. Top | #360
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    En de stoelindeling in comfort en Economy blijft 3 - 4 - 3 neem ik aan?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •