Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 38 van de 75 EersteEerste ... 28363738394048 ... LaatsteLaatste
Resultaten 371 tot 380 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #371

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans1949 Bekijk Berichten
    Ook, omdat we vliegen van uit Orlando is de tussenstop in Miami vervelend.
    Maar dat komt doordat ik net zo goed naar Miami kan rijden.
    Maar dat vind Tui niet goed.
    Hai Frans,

    Je kan bij TUI Nederland tegenwoordig wel AMS-SFB en dan MIA-AMS boeken in 1 boeking.
    Echter is die optie vaak wel weer wat duurder.

    Voor de rest helemaal mee eens. Het eten bij TUI Nederland is bedroevend en karig, maar sinds de Dreamliner er is en de oude 76-jes het veld hebben geruimd is van grote vertragingen op long-haul bestemmingen nauwelijks meer sprake geweest, op een enkel incident na zoals de KLM, Delta, United en American deze ook wel eens hebben. Groot nadeel van TUI vind ik weer de stoelindeling in de dreamliner. 3-3-3 is voor als je met 2 reist niet ideaal.

    @Fitzroy
    Mijn wederhelft werkt op Schiphol onder andere (indirect) voor Delta, United en American en daar is alles qua on-time performance ook niet allemaal rozengeur en maneschijn. Helaas lezen we daar op Nederlandse internetfora relatief weinig over, 3 kwart van de passagiers aan boord bij Delta is qua nationaliteit Niet-Nederlands. Bij TUI ligt dit percentage op minder dan 5 procent... En buitenlanders klagen nu eenmaal alleen op hun eigen fora, niet op een Nederlands forum. Ik ben het dus helemaal met je eens.

    Ach zo heeft iedereen bij een bepaalde maatschappij wel wat. Zo zal ik nooit aan boord stappen bij RyanAir (al is de prijs nog zo goed) of bijvoorbeeld een Norwegian.
    KLM mijdt ik ook als het even kan. Lufthansa super, British Airways Super, Iberia begin ik ook niet meer aan en Air Berlin is voor mij ook passe. (al is hun stoelindeling wel weer ideaal met de vele tweetjes aan boord, maar ja, het blijft een Airbus)
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 05-05-16 om 11:40.



  2. Top | #372
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Wij vliegen eind juni ook met Tui naar SFB, terug met een korte stop op MIA. Alles heeft z'n prijs en direct vliegen is ook wel eens prettig, vandaar dit jaar de keus voor Tui. Op het moment v boeken was het verschil wel erg groot met andere maatschappijen. We zitten ook gewoon "economy", ik heb niets bijgeboekt. Ik hoop dat de stoel een beetje prettig zit, eten/drinken haal ik wel op Schiphol en v.w.b. entertainment ben ik onze IPad's al aardig aan het vullen. Als ik eerdaags ook nog twee stoelen kan vastleggen (ja, kost ook geld) komt het wel goed.

    Enige nadeel is, dat een serieuze vertraging ook gelijk groot kan uitpakken. Tui kan dan wel een oude 767 als reserve hebben, maar Tui heeft geen "backup" van een alliantie. Even overboeken is dus lastig, dat zullen ze niet zo snel doen. Aan de andere kant, heb je gelijk weer een gedeelte van je volgende ticket binnen.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  3. Top | #373
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Hai Frans,

    Je kan bij TUI Nederland tegenwoordig wel AMS-SFB en dan MIA-AMS boeken in 1 boeking.
    Echter is die optie vaak wel weer wat duurder.
    Klopt, in mijn geval was het, toen ik ging boeken, twee maal een enkele reis boeken in plaats van een retour en dan mocht ik 100 euro p.p. meer neertellen.
    Dat deed ik dus niet.

  4. Top | #374

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Nu kan je het gewoon in 1 boeking doen. Je kan ergens een vinkje zetten bij Multi-City.

    Over de spare kisten trouwens, binnen TUI staat er altijd 1 787 reserve (bij de Engelse buren)
    Deze wordt ingezet als er een kist binnen TUI stuk gaat. Mocht de spare 787 niet beschikbaar staan, dan wordt er geschakeld naar de 76. Voor gepland onderhoud wordt zowiezo gebruik gemaakt van de 76. Anders is er geen spare 787 meer. Of er moet nog een 78 over zijn in de groep die dag zodat er nog een spare is. Alles om DBC te voorkomen.



  5. Top | #375
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Klopt het dat de vlucht Amsterdam-Sanford bijna altijd vertraging heeft?
    Vandaag had ie ook weer een flinke vertraging zag ik. Hopelijk is het komende maandag beter.

  6. Top | #376
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Dan hebben wij zeker altijd geluk. Heb nog nooit vertraging gehad met Arke/TUI. Dus nee, het is niet standaard dat ze vertraging hebben
    Overigens ben ik wel benieuwd wat jij onder flinke vertraging verstaat.

  7. Top | #377
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Dan hebben wij zeker altijd geluk. Heb nog nooit vertraging gehad met Arke/TUI. Dus nee, het is niet standaard dat ze vertraging hebben
    Overigens ben ik wel benieuwd wat jij onder flinke vertraging verstaat.
    Ik vind een half uur al erg . Vandaag had ie meer dan 1,5 uur vertraging. Ik heb ook weleens 6 uur vertraging gehad. Dat is pas een hel.

  8. Top | #378

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masterkabal Bekijk Berichten
    Ik vind een half uur al erg . Vandaag had ie meer dan 1,5 uur vertraging. Ik heb ook weleens 6 uur vertraging gehad. Dat is pas een hel.
    Meer dan anderhalf uur vertraging?

    Uit het CISS:
    090516 1000 1105A OR0317 SFB MIA G09 788 PHTFK
    Oftewel 1h05 minuten te laat vertrokken.
    Overigens komt ie maar iets meer dan een half uurtje te laat aan op SFB.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masterkabal Bekijk Berichten
    Klopt het dat de vlucht Amsterdam-Sanford bijna altijd vertraging heeft?
    Vandaag had ie ook weer een flinke vertraging zag ik. Hopelijk is het komende maandag beter.
    .
    Bijna altijd?

    Dat valt ook wel weer mee. Vetraging wordt gemeten in aankomstvertraging (je ondervind namelijk enkelt hinder door het te laat aankomen op bestemming, niet door een verlaat vertrek) en in de luchtvaartregelgeving is vastgelegd dat vluchten die binnen 15 minuten na geplande aankomsttijd binnenkomen als "op tijd" worden gezien. Als we dan kijken naar de maand april en mei, zien we dat de vluchten gemiddeld tussen de 15 en 30 minuten vertrekvertraging hebben, maar alsnog ruim voor aankomsttijd binnenkomen op SFB. Vandaag is inderdaad de uitzondering.
    Oftewel van de laatste 12 vluchten is er slechts 1 vertraagd aangekomen en dat is slechts 40 minuten...

    Vertrek Aankomst
    Plan Werk Plan Werk
    9-mei 1000 1105 1355 1431 Delayed
    6-mei 1515 1543 1925 1921 On-Time
    2-mei 1000 1042 1355 1409 On-Time
    29-apr 1515 1531 1925 1840 On-Time
    25-apr 1000 1022 1355 1340 On-Time
    22-apr 1515 1529 1925 1835 On-Time
    18-apr 1510 1514 1920 1838 On-Time
    15-apr 1515 1520 1925 1816 On-Time
    11-apr 1000 1023 1355 1314 On-Time
    8-apr 1515 1517 1925 1851 On-Time
    4-apr 1000 1015 1355 1344 On-Time
    1-apr 1515 1523 1925 1901 On-Time
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 09-05-16 om 19:42.



  9. Top | #379

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Goedemiddag,

    Ik heb gisteren stoelen gereserveerd maar ben even benieuwd of iemand weet waarom op rij 34 aan de linkerkant de linker stoel niet duurder is net als de stoelen ernaast? Neem aan dat je daar ook meer beenruimte hebt?


    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Remco

  10. Top | #380
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)

    Ik denk doordat je aan de nooduitgang zit, daar is meestal een soort bolling van de deur( weet niet hoe je dit noemt) waardoor je minder ruimte hebt.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •