Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 50 van de 75 EersteEerste ... 40484950515260 ... LaatsteLaatste
Resultaten 491 tot 500 van de 750

Onderwerp: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke/Arkefly)

  1. Top | #491

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Kogel door de kerk. TUI NL gaat zijn 3 dreamliners uniform inrichten, dus niet meer met 2 Types vliegen. Hiermee gaat het recht tegen de wens van het moederbedrijf in.

    De nieuwe configuratie gaat worden: 25 Star, 99 Comfort, 181 Economy.
    Operationeel vanaf zomer 2017.

    (Momenteel 2 kisten die 18 star, 108 Comfort en 181 economy hebben en 1 kist met 47 premium, 93 Comfort en 160 Economy)
    Uitgesteld tot winter 2017/2018.

  2. Top | #492
    Vaste Bezoeker Zaliyah's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Berichten
    86

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Wij vliegen 17 april om 9:45 en komen aan om 13:50, kan ik hier vanuit gaan dat hier relatief weinig wijzigingen in komen? Uiteraard begrijp ik dat het pas definitief is wanneer je in de lucht zit, maar zijn dit de lijdende tijden op het moment?

  3. Top | #493
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    @B767: is het 'normaal' dat een Dreamliner al na 20 minuten extra cirkelen in de problemen komt qua brandstof? Ik vond het een heel bijzonder verhaal en het stelde mij niet echt gerust.
    Verleden jaar hebben wij met Transavia boven Kefalonia een half uur gecirkeld en zijn toen nog 40 minuten verder uitgeweken naar Athene door het weer en dat was geen enkel probleem. Deze berichten gaven mij nu niet echt een safe gevoel om met TUI te vliegen.

  4. Top | #494

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Als je zoals iedere buitenstaander weinig kennis van zaken hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dat gevoel geeft. Echter is de veiligheid bij die vlucht niet in het geding geweest. Ook bovengenoemd voorbeeld van Transavia weet je niet if er een mayday is afgegeven, negen van de 10 may days in dat soort landen haalt de media niet eens. Overigens over Transavia, die had een soortgelijk iets bij een landing op Rotterdam in de zomer en op Barcelona onlangs ook.

    Zonder al te diep inhoudelijk op deze case te willen en kunnen reageren (de onderzoeksraad voor de veiligheid start zover ik weet namelijk niet eens een onderzoek naar deze vlucht) zijn er een aantal regels in de vliegerij.

    Je hebt altijd nog 30 minuten brandstof aan boord als je geland bent (verplicht!!!)
    Je moet voldoende brandstof hebben om naar een Alternate te vliegen. Voor een longhaul vlicht is dat vaak Brussel en Dusseldorf (circa 45 minuten)
    Je moet brandstof hebben voor een eventuel tegenslag. (Holding fuel)
    Het holden duurde zon minuut of 20, en hierna was er niet genoeg brandstof meer aan boord om naar een eventuele Alternate te vliegen. Op dat moment ben je comitted aan schiphol en als je dan dreigt onder dat minimum te komen geef je een mayday af. Is een standaard procedure en komt wel vaker voor.

    Als je op een longhaul vlucht onderweg iets meer tegenwind hebt en je moet 20 minuten holden zit je er al snel aan dat je je alternate niet meer kan bereiken. Ben wel met je eens dat het in dit geval wel erg "snel" is gegaan, wat erop kan duiden dat men onderweg wat tegenslag heeft gehad (lager heeft moeten vliegen of om noodweer heen moeten vliegen)
    Allemaal factoren die (negatief)van invloed zijn op het brandstofverbruik.

    Naar verluid is deze vlucht geland met nog 45 minuten brandstof aan boord.
    TUI heeft geen brandstof-competitie zoals Ryanair dat heeft.
    De vliegers willen ook gewoon thuis komen

  5. Top | #495
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Mooie uitleg b767-300er. Heb me er geen moment druk om gemaakt, dacht al dat het ongeveer zo in elkaar stak.

    @Zaliyah: ik heb nu denk ik 4 keer gevlogen met Arke/TUI, en nooit een wijziging gehad, deze tijden liggen redelijk vast. Is volgens mij ook niet te vergelijken met tijden die vaak wijzigen bij bijvoorbeeld United o.i.d.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  6. Top | #496
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Naar verluid is deze vlucht geland met nog 45 minuten brandstof aan boord.
    Als dat zo is was de Mayday call dus helemaal niet nodig geweest. Ik meen op de tape 'Committed' gehoord te hebben, of 'Dedicated' (wat niet de juiste terminologie is), en dat houdt in dat je dus geen brandstof meer hebt voor zelfs een doorstart gevolgd door een kort rondje terug naar dezelfde baan. Dat zou duiden op (veel) minder dan 30 minuten brandstof. Hoe je in zo'n situatie kunt belanden heeft -ER netjes uitgelegd.

    Korte verhaaltje over de opbouw van de brandstofhoeveelheid die normaliter wordt meegenomen (voor wie het boeit):

    - taxi fuel: brandstof van motorstart tot je aan de baan staat.
    - trip fuel: brandstof van start tot landing
    - contingency fuel: brandstof voor onvoorziene omstandigheden onderweg. Onweer waar je omheen moet, andere route dan gepland, ongunstige hoogte, meer of minder tegen/mee wind.
    - alternate fuel: van doorstart op de originele bestemming tot aan de landing op de geplande uitwijkhaven
    - final reserve fuel: genoeg om bij je uitwijkhaven nog 30 minuten te kunnen cirkelen. Met dit getal MOET je minimaal landen, dreig je om wat voor reden dan ook daar onder te vallen is een verplichte Mayday.
    - extra fuel: precies wat het zegt. Als de bemanning om wat voor reden dan ook verwacht meer brandstof te gaan gebruiken dan standaard (bv dichte mist op Amsterdam) mag je zoveel je nodig acht bijtanken. Kort rapportje naar de baas en je hoort er nooit meer wat van. Zomaar 'volgooien' kan niet, dan ga je over je maximum startgewicht heen. Op hele lange vluchten is de hoeveelheid die je extra kunt tanken soms beperkt. Bijvoorbeeld een 767 die in de winter met veel tegenwind naar FL moet heeft niet al teveel ruimte voor extra brandstof.

  7. Top | #497
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Beiden bedankt voor de uitleg, heren
    Zeker interessant!

  8. Top | #498
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Hij had gewoon moeten doorgeven dat ie te weinig brandstof had.
    Dan vraagt do toren: "Do you want to declare an emergency for this"?
    Met een "JA" antwoord en confirmatie hiervan uit de cockpit krijgt ie altijd toestemming om te landen.

    Maar een Mayday call was beslist onnodig en zelfs ongewenst.
    Een Mayday call is geheel iets anders dan declaring an emergency for shortage of fuel.
    Bovendien declare je een emergency because of fuel shortage for Low fuel "eigenlijk" pas wanneer je zogezegd floating on air of fumes bent.
    En dat komt eigenlijk vrijwel nooit voor vanwege de regelgeving voor Fuel en holdings.

    Maar het kan natuurlijk best wel zijn dat ze wel degelijk een emergency declaration for shortage of fuel hebben afgegeven maar dat de pers daar weer een héél sensatieverhaal van hebben gemaakt. Want de uitspraak: "Mayday, Mayday, Mayday" heeft veel meer impact op de lezers van een krant.
    Laatst gewijzigd door corrus; 20-02-17 om 23:03.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  9. Top | #499

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 76-er Bekijk Berichten
    . Op hele lange vluchten is de hoeveelheid die je extra kunt tanken soms beperkt. Bijvoorbeeld een 767 die in de winter met veel tegenwind naar FL moet heeft niet al teveel ruimte voor extra brandstof.
    En daarvoor zitten er nu Winglets op een TUi 767!
    Tis geen Martinair he...

  10. Top | #500

    Standaard Re: Vliegen met TUIfly Nederland (voorheen Arke)

    Hallo florida experts ,

    Ik vlieg binnenkort met tui naar sanford. Op de terugweg vliegen we dan via Miami heb ik begrepen.
    Voor zowel de heen als de terugweg hebben we stoelen gereserveerd bij de nooduitgang zodat de beentjes een beetje gestrekt kunnen worden .
    Vroeg me alleen af hoe dit gaat op de terugweg? Want als wij instappen op sanford zitten de mensen die nog op de heenweg zijn naar Miami nog in het toestel? Geldt onze stoelreservering dan vanaf sanford of pas vanaf Miami?

    Alvast bedankt!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •