Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 112

Onderwerp: Alligators: Het blijven gevaarlijke beesten!

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard Alligators?

    Hoi!

    Ben me heerlijk aan het verheugen en voorbereiden op een tripje naar Florida, maar waar ik ook kijk en kom, overal zie ik afbeeldingen van die enge beestjes! Een prachtige palmenstrandfoto van Captiva, en ja hoor, daar ligt weer zo'n groot leren monster. Hoe realistisch is dat nou allemaal? Moet je ze echt in de Everglades gaan zoeken of zijn jullie ze wel eens spontaan elders tegengekomen? En hoe weet je nou of ze honger hebben? Mijn zus in Amerika stuurde me prompt onderstaand krantenberichtje, toen ik het haar voorlegde. Let daarbij niet op de laatste zin. Graag jullie advies/gerustelling/ervaringen!

    Bai,

    Maartje

    Nine-foot alligator kills Florida man
    Forearm found in stomach
    The Associated Press
    Updated: 12:07 a.m. ET March 16, 2005

    LAKELAND, Fla. - A man found dead in a pond was the victim of a nearly nine-foot alligator that was captured and killed, the medical examiner’s office said Tuesday.

    advertisement
    Officials did not know what Don Owen, 56, a truck driver from Bartow, was doing at the pond about a dozen miles from his home. He had been missing since Wednesday when he was seen at a convenience store.

    On Saturday his remains were found by several men fishing in Six Pound Pond. An autopsy determined he had been killed by the eight-foot, nine-inch alligator, the Florida Fish and Wildlife Conservation Commission said.

    Trappers caught the alligator Monday. Owen’s forearm was found in its stomach.

    Residents said they had fed the alligator, which is illegal and dangerous, said Gary Morse, spokesman for the wildlife commission.

    Alligators normally flee from humans unless threatened or cornered, but alligators that have been fed by humans begin to look at them as a food source, he noted.

    Since 1948, 330 alligator attacks have been documented by the commission. Sixteen have been fatal, including Owen’s.
    © 2005 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published :lol: :lol:

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: alligators?

    Wees maar niet bang hoor Maartje, de kans dat een alligator in de bewoonde wereld tegen komt is nihil.
    Alleen in bijna onbewoonde, niet stedelijke gebieden komen wel alligators voor, maar niet in die mate, dat ze levensbedreigend zijn.
    De kans dat je door een losgebroken stier op de hoorns wordt genomen in Texas is volgens de mensen die het kunnen weten (De alligator show houder) vele malen groter.
    Eric

  3. Top | #13
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    9

    Standaard

    Ik heb gehoord dat je ook nog een fietstocht kunt doen in de Everglades. Is dit niet gevaarlijk? (zeker met kleine kinderen erbij)

    Groeten Jurgen

  4. Top | #14
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nee hoor, het is zelfs hardstikke leuk met kleine kinderen, je kunt heel dicht bij de alligators komen.
    Ik zou het zeker doen, zorg wel voor beschermende kleding, niet zozeer voor de alligators als wel voor de vele muggen !1 Neem Deet mee, maar koop die ter plaatse, scheelt je meer dan 100%.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-09 om 04:37. Reden: full quote eruit

  5. Top | #15
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Vrienden van ons in New Port Richey (iets noordelijk van Clearwater aan de westkant van Florida) hebben vorig jaar wel bezoek gehad van "gators". Ze wonen aan een riviertje, waar ze af en toe wel eens wat kleinere Schnappi's zagen.
    Na de grote hoosbuien in juli (het bleef steeds maar hangen boven dat gebied) was het water daar aardig gestegen, tot enkele meters van hun huis. En toen hebben ze enkele keren bezoek gehad van veel grotere exemplaren, die je liever niet van al te dichtbij ziet.

    Trouwens, de "netting" rond de zwembaden bij de huizen zijn niet alleen om muggen (en een beetje zon) weg te houden. Je zou 's ochtends maar eens je zwembad induiken en dan bemerken dat Schnappi met je meezwemt ......

    Overigens zijn die grote horren ook geen 100%-garantie. Volgens onze vrienden daar hebben ze veel last van schildpadden, die met hun sterke bek gaten in de netten maken. En dan kan er van alles naar binnen. Ze hebben al vaker slangen binnen gehad .... Brrrr.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #16
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ja, als je geen dieren wil zien moet je thuis blijven. feit blijft, dat per jaar gemiddeld 1 persoon wordt aangevallen door een alligator, op al die inwoners en toeristen die in Florida komen.
    Gewoon normaal doen, en je hebt geen last van ze, ik denk dat de kans op een slangenbeet heel wat groter is, en honderden mensen per jaar worden letterlijk ziek van de muggenbeten.
    Maar uiteindelijk kun je overal ter wereld wel wat oplopen, dat let ons toch niet om te reizen.
    Veel plezier, en ik ben nog steeds niet door een of ander beest,
    Eric

  7. Top | #17
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Re: alligators?

    Hoi Maartje, als je in de bewoonde wereld blijft kom je ze niet tegen, maar wij hebben een huis gehuurd op Sanibel met in de achtertuin een moerasmeer. De gators komen op herrie af (blijkt), want na 2 dagen logies lagen er 2 van die grote jongens in de tuin tegen het tuingaas. Wij hebben gewoon gezwommen (kinderen waren 4 en 6) in ons zwembad.De gators lagen soms nog geen 4 meter van ons vandaan. We gingen uiteraard niet de tuin in. Het is de dierentuin..maar dan omgekeerd. Wij zaten in de kooi. Een inmense ervaring en we hebben ook werkelijk gezien hoe prachtig de natuur is. Grote lepelaars stapten gewoon vlak langs de gators. Schijnbaar niets te vrezen! De meertjes zitten vol met vis, de gators zullen niet zomaar aanvallen. Verder hoorde ik dat Sanibel wel eens overstroomd is en toen dreven de gators vanuit de zoetwatermeertjes zo het strand op. Dit zijn hele bijzondere gevallen hoor. Geen huis huren aan een meertje en verder zal je ze zelden tegen komen.
    Floridian Francien

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    20

    Standaard Waar krokodillen kijken in Miami

    Ik heb ook nog vraagjes

    welke is beste om krodillen te gaan kijken in miami zoals park. waar mee we kroddillen mogen zien om vangen en vasthouden met fotos maken zoals bv. dat lijken ons erg interessant.



    wat is beste om naples te gaan kijken wat kunnen we beter daar doen.

    wat is korste route van napels naar orlando.

  9. Top | #19
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Locatie
    IJmuiden
    Berichten
    86

    Standaard

    Er zijn heel veel plaatsen in Florida waar je alligators (dit zijn geen krokodillen he!) mag vasthouden en voeren. Ik denk niet dat de plekken onderling veel zullen verschillen, maar dat kan ik niet uit eigen ervaring zeggen. De plaats waar wij altijd heen gingen in the Everglades doet niet meer aan alligator aaien, dus ik weet het zo gauw niet. Maar door even 'alligator farm' bij google in te tikken, zie ik al een hele reeks van andere plaatsen waar je dat kunt doen. Misschien dat een andere forummer een echte aanrader heeft.

    Wat je in naples allemaal wel of niet moet gaan bekijken, hangt helemaal af van waar je in geinteresseerd bent en hoe lang je daar zult zijn. Ik zou wel zeker naar het strand gaan, en daarmee naar de pier. Ook is Tin City een leuke, maar wel kitscherige plaats om een kijkje te nemen. Daar kun je allerlei winkeltjes tegenkomen. Een leuke dierentuin is Carribean Gardens. Ze hebben gezellige en informatieve guides, en de dieren worden goed verzorgd. Het is een mooi dierentuintje vind ik. Als je wilt kijken naar hoe de oude seminoles leefden, is Collier Seminole Park echt een aanrader, ik heb daar echt mn ogen uitgekeken! Ook zijn er in Naples zogenaamde Swamp Buggy Races, en dat is echt te gek om te zien. Ehhmm... dan is natuurlijk het Teddy Bear Museum! Als je van beertjes, oud speelgoed of poppen houdt, is dat echt een leuk museumpje om te gaan kijken.
    Overigens kun je in naples ruimschoots je behoefte voorzien om alligators te knuffelen en zo, en daarnaast kun je natuurlijk jet ski's en bootjes huren, zoals in zoveel plaatsen in Florida.

    De kortste routes... Ik weet het niet, zo vaak doe ik dat ook weer niet, maar als ik een routeplanner erop nasla:
    Mapquest
    Ik heb er meerdere gecheckt, en allen zeggen ze dat je langs de westkust via de I-75, en vervolgens richting het oosten via de I-4 moet rijden.
    De kaartjes en aangegeven instructies zijn wel globaal natuurlijk, aangezien ik niet een precieze begin en eindpunt heb ingevoerd.

    En nog een kleine tip Nadia: misschien is het handig als je je posts naleest voordat je ze plaatst. Dan kun je nog dingen als hoofdletters, interpunctie verbeteren, en even kijken of woorden en zinnen wel compleet zijn. Dat maakt je post veel duidelijker en leesbaarder.

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    20

    Standaard

    Okee echt bedankt voor het moeite beantwoorden........
    En ik wou ook graag weten dat van Miami naar Orlando hoelang het duurt met rijden.

    verder heb ik geen vragen meer........ echt bedankt dat je snel reageert.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •