Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24

Onderwerp: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

  1. Top | #11
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Die heeft niets meer vrij, Minneke.

    Ik heb nu een rental agreement gekregen van de Duitse eigenaar via Fewo Direkt. Het ziet er op zich allemaal prima uit. Maar daarna kreeg ik een aparte mail over hoe goedkoop geld naar de USA over te maken via transferwise.de. Iemand bekend met transferwise?
    Ze gaven per mail aan nu in Florida te zitten en daarom niet in Dld bereikbaar te zijn.
    Ik vind het lastig. Ga ze nog wel even googlen.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    De naam, het huis en de eigenaar bestaan allemaal wel. Blijft alleen de vraag of ik met de echte eigenaar te maken heb.
    Zou er iemand even mee willen kijken met een link en dat ik het contract doormail? Liefst iemand met veel ervaring vmet het huren via homeaway/vrbo.

  3. Top | #13
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Kun je niet voorstellen om geld naar hun bankrekening overtemaken en kijken of de tenaamstelling overeenkomt. Transferwise ken ik niet, advies van homeaway is wel geen online money transfers. Als ze in Florida zijn moeten ze toch ook telefonisch bereikbaar zijn? Staat het woonadres op het contract en kun je het tel nummer van de eigenaar achterhalen door in te geven op google. Contract opzich zegt niet zoveel omdat deze van vrbo zijn te downloaden. Ik heb heel profesionele contracten voorbij zien komen maar ook heel amateuristische. Blijft lastig!

  4. Top | #14
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    De zekerheid van veilig boeken heb je ook wanneer je direct boekt via HomeAway (of een van de vele dochter-sites zoals VBRO) bij een eigenaar die de betaaloptie van HomeAway aanbiedt. Eenvoudig online boeken en betalen met je credit-card. HomeAway dekt eventuele fraude dan tot 10.000,-. Lijkt me vrij zeker. Kijk ook hier: http://www.homeaway.co.uk/info/ha-gu...ith-confidence.

    Verder zijn er nog wel wat research opties die je zelf kunt doen, zoals een check bij de tax-collector van de county waar het huis staat, maar dan heb je wel het het adres nodig. Je krijgt dan o.a. toegang tot de property-tax gegevens en de naam/woonadres van de eigenaar. Is open bron.

    Maar ik blijf herhalen: alleen boeken bij een eigenaar die de boeking en betaal optie van HomeAway gebruikt. Dan boek je zonder risico.
    Laatst gewijzigd door jastsali; 02-10-15 om 18:22.

  5. Top | #15
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jastsali Bekijk Berichten
    Verder zijn er nog wel wat research opties die je zelf kunt doen, zoals een check bij de tax-collector van de county waar het huis staat, maar dan heb je wel het het adres nodig.
    Dat werkt niet altijd, zo was voor mijn laatste huis "hillcrest drive " niet te vinden( polk}, "hillcrest dr" echter wel, je kunt eventueel ook op naam zoeken. Als je van puzzelen houdt is het mbv de foto's en aanwijzingen in de aanbieding, met google maps en streetview, het adres wel af te leiden.
    Laatst gewijzigd door 6foot6; 04-10-15 om 11:32.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Wij doen ook altijd genoeg research voor we iets boeken. Met name Google en Bing/maps. Wij vinden het belangrijk hoe een huis ligt, aan welke kant het terras ligt en hoe het uitzicht is. Onze ervaring is dat veel huiseigenaren niet eens weten hoe hun terras ten opzichte van de zon ligt. Zo willen wij nooit een terras op het noorden of oosten. Wij zijn altijd vroeg op pad en willen de zon in de middag (tot ondergang).
    We hebben de laatste keren ook met Payment Protection geboekt (Homeaway en Holidaylettings) en dat voelt net even iets beter.

    Boeken via een reisorganisatie wil niet altijd zeggen dat je krijgt wat je geboekt hebt. Onze eerste villa in Florida was mooi maar beslist niet de superior villa die we hadden geboekt en we keken zo bij alle zij- en achterburen binnen. Sindsdien zoeken we altijd onze eigen accommodatie uit. Gebruik maken van je gezonde boeren verstand kan ook helpen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #17
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    hillcrestdrive kan ik prima vinden daar staat ons huis zodoende kan ik zien wie zijn huis het is . gr arno

  8. Top | #18
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Door alle gegevens van het huis te checken weet je nog steeds niet of je met de eigenaar van doen hebt en dat is nu precies waar nu even om gaat...de optie betalen via Homeaway is bijvoorbeeld op de Keys heel lastig te vinden, slechts enkele huizen wij hebben flink wat wensen dan blijft er helaas nog maar heel weinig over. Rondom Orlando en Cape Coral is er gelukkig wel meer keuze. Afgelopen jaar ook in Annaheim Las Vegas en Utah ook voor deze optie gekozen en dit werkte inderdaad perfect!
    Laatst gewijzigd door angelique100; 05-10-15 om 09:32.

  9. Top | #19
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    We hebben voor november een townhouse geboekt via Flipkey (onderdeel van Tripadvisor).
    Je betaald aan Flipkey en 24 uur later als de begindatum betalen ze de eigenaar.
    Ook Airbnb werkt op deze manier.
    Is er iets niet in orde betalen ze niet.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Wij zijn ook via VRBO op zoek gegaan naar een mooie villa. Een aantal jaren geleden heb ik via VRBO voor het eerst een appartement geboekt. Het bedrag heb ik toen per paypal overgemaakt. Eigenlijk achteraf gezien best wel roekeloos. Maar gelukkig was de eigenaar een betrouwbaar iemand bleek achteraf. We hebben zelfs een tweede keer bij haar geboekt en toen het bedrag naar een Amerikaanse bank overgemaakt.

    Een paar weken geleden vond ik een prachtige villa in de buurt van Spring Hill. Zonder borg zou het op 1400 dollar uitkomen voor twee weken in mei. Ik schreef terug dat er over na moesten denken.
    De eigenaar (daar ga ik even van uit) mailde mij vandaag om te vragen of ik nog interesse had. Ik schreef dat wij eigenlijk op zoek waren naar een huis rond de 1000 dollar.
    Hij schreef vrij snel terug dat hij kon zakken naar 450 dollar per week en daarnaast nog een kleine 180 dollar aan verzekering en schoonmaakkosten. Dat is een flinke daling....

    Ik ben door dit topic en alle media-aandacht internetfraude, toch meer op mijn hoede. De betaling moet trouwens via de website VRBO gedaan worden, dus dat is met payment protection.
    Ik heb mijn zorgen ook aan de eigenaar gemaild. Ik ben benieuwd wat hij er over te zeggen heeft.

    Meestal als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo....
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •