Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

  1. Top | #1
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Zoals ieder jaar is het weer leuk om de bekende websites af te zoeken naar een geschikt huis.
    Aangezien wij en vele andere dit al jaren met veel tevredenheid doen toch even het volgende....

    Paar dagen terug heb ik een leuk huis gevonden dat precies voldeed aan onze wensen na wat heen en weer gemail de knoop doorgehakt
    dit huis wilde we voor 22 dagen. Tot zover dus geen probleem, ik kon betalen met Paypal (CC mijn voorkeur was helaas niet mogelijk)
    De borg bedroeg 1500$ (werd nog wel even vermeld dat wanneer we zouden cancellen deze niet terug gestort zou worden, best vreemd huur is voor juli 2016)
    Ik kreeg een mailadres om zelf de betaling te voldoen maar wilde uiteraard voor de betaling even de huurovereenkomst, deze kreeg ik pas na het betalen,
    ik was ineens minder enthousiast over het huis en voelde dat dit niet ging zoals de inmiddels 20+ andere huurhuizen van deze site.
    Helaas kon ik geen telefoon nummer vinden op de site (deze staat er meestal wel bij) dus besloten om dit huis niet te huren.

    We hadden nog een andere goede optie, leuk contact, prijs overeen gekomen maa toch ineens weer dat gevoel dat het "anders" was dan normaal.
    Dit maal stond er wel een telefoon nummer op de site dus belde ik naar Florida om de eigenaar te spreken, werd niet opgenomen maar dat kan.
    In mijn laatste mailtje heb ik gezegd dat ik mijn gegevens zou door sms'n naar het telefoon nummer op de website,sinds gisteren heb ik niets meer vernomen van de eigenaar
    terwijl ik daarvoor steeds heel vlot een reactie kreeg op mijn mail.

    Beide mails werden opdezelfde manier geschreven, vriendelijk, kort, zonder aanhef, zonder afzender en zonder hoofdletters..

    Ik ben even gaan zoeken op internet en kwam het volgende tegen, nu wil ik niet zeggen dat dit nu het geval is geweest (mensen op de Keys zijn niet helemaal standaard) maar wil het hier toch wel even melden aangezien ik weet dat vele hier boeken.
    (het is wel een flink stuk tekst) en er schijnen echt vreselijk veel gedupeerde te zijn.

    Voor wie geen zin heeft om te lezen

    Je stuurt een mail via 1 van bovenstaande verhuur sites (misschien ook andere) en denkt contact te hebben met de eigenaar maar dat heb je dus niet, je hebt contact met iemand die het account heeft gehackt van de eigenaar. (soms is het eerste contact wel met de eigenaar)
    de betaling(en) die je doet doe je naar de hacker en niet naar de eigenaar waardoor je met een beetje pech je geld kwijt bent en voor een dichte vakantie villa deur staat.



    This is a cautionary tale which I am laying out here for the property owners and renters in hopes you won’t fall through the same trap as we did. There is a quite clever Internet fraud going on, and unfortunately we fell for it to the tune of $XXXX.

    My husband and I travel a lot and we always prefer to rent apartments or houses as opposed to staying in hotels, so when we decided to go to Florida this December we naturally turned to VRBO, which we used many times over. We found this charming place and emailed the owner, - we got a reply and for few days went back and forth going over price and logistics. Finally we agreed on terms and the “owners” (yes – the quotation marks!) asked for a wire transfer to a bank in London. We thought it was somewhat strange but rationalized it by the fact that there are lots of foreigners who own vacation property in the US, plus we already entered into similar transactions when we rented apartments in Barcelona and Nice. As a precaution, we asked if we can speak with them, but instead of giving their phone number, they called us instead. They sent us a rental agreement that included “Carefree Rental Guarantee from HomeAway” sign and description, which highlights that a wire transfer is one of the safe money transfer methods. We sent the wire which included a hefty $1,000 “security deposit” and that was the last time we heard from them… Two days later we realized we've been had, - we searched through the web listing again and found the phone number (in Florida) listed for the owner of the property – when we called, the real owner has never received any emails from us, never talked to us, and naturally never got any money.

    So here’s how the scam works… The fraudster emails the property owner from the VRBO site an inquiry about a listing; him and the owner begin exchanging emails, and then at some point he plants a software program (lots of way of doing it) that does the following – it sits in the owner’s mailbox and waits for emails from VRBO/HomeAway, once it gets an email – it forwards it to the fraudster’s mailbox while simultaneously deleting it from the owner’s mailbox. That way – the owner never sees it, and fraudster can reply back to the prospective renter representing himself as the owner.

    We believe HomeAway/VRBO should be responsible, - we found instances of people telling of exactly the same scam happening few months ago(even using exactly the same email), and HomeAway did nothing except of asking the owners to change the email and reimburse the victims… However HomeAway keeps telling they are not responsible, - it is the owner’s mailbox that got hacked… No money from the Bank – our Bank contacted the receiving bank in London which replied that the funds were withdrawn from that account. Now we are working with FBI Cyber Crimes division and UK Action Fraud and hopefully the fraudster/s will be caught or at least stopped.


    One positive note – the real owners are good people and let us staying in the property for a half price, so at least our vacation plans are uninterrupted.

    Here are our tips for the renters to avoid this trap:


    • never do a wire or any direct money transfer. No matter how beautiful a property looks like, it doesn’t worth the risk
    • always do research (including Googling the email address you are receiving notes from – in our case the same email address was used in scams before – had we Google’d it, we would have discovered the fraud beforehand)
    • always call a phone number on the listing to reach the person, if you can help it – deal with US-based counterparties
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Eigenaren (ook wij) krijgen van HomeAway regelmatig een mail waarin wordt gewaarschuwd voor phishing. Helaas zijn er altijd eigenaren die in valse mails trappen, waardoor kwaadwillenden hun account kunnen overnemen. Eigenlijk hetzelfde als mensen in Nederland die nog steeds trappen in mails waarin wordt getracht de bankgegevens van iemand te achterhalen. De verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar, niet bij HomeAway. Ik kan daarom niet vaak genoeg benadrukken: alleen boeken bij eigenaren die de HomeAway betaaloptie gebruiken. Probleemloos betalen met je credit-card (meestal geen doorberekening van extra kosten zoals bij PayPal) en HomeAway dekt tot 10.000 als sprake is van fraude.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Tja, dit blijft een groot risico van rechtstreeks boeken bij de eigenaar of iemand die helemaal geen villa/appartement heeft maar zich voordoet als eigenaar van een geweldige villa.

    Wij hebben 1 keer een villa gehuurd direct via de eigenaar maar vonden het indertijd te amateuristisch gaan t.o.v. usafunvacations (waar we normaal huren) dat we niet meer direct bij de eigenaren boeken. En het speelt ook zeker mee dat je pas zeker weet of alles is goed gegaan als je in de villa zelf staat en ik zit toch echt niet te wachten om op mijn vakantie ellende tegen te komen wat niet snel opgelost wordt. usafunvacations werkt samen met een lokale organisatie welke een flink aantal huizen verhuurt waardoor je altijd kunt rekenen op een verblijfplaats en snelle actie als er iets niet in orde is.

    En zoals op internet ook al is te lezen wordt er momenteel bij alles geprobeerd om via nep sites, accounts e.d. goedgelovige mensen geld af te troggelen, dus wees zeker op internet goed op je hoede !!!

    Edit: Als het systeem van Homeaway inderdaad afgedekt is zoals hierboven vermeld maak daar dan ook gebruik van en neem geen onnodig risico met dit soort dingen, zeker momenteel niet.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    HolidayLettings kent ook het Payment Protection systeem.
    Indien mogelijk maken wij hier toch wel gebruik van. Ook de borg kan vaak via hun gedaan worden (een soort verzekering).
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Ik gebruik altijd google afbeeldingen zoeken om de eigen website van de eigenaar te zoeken. Huiseigenaren gebruiken bijna altijd dezelfde foto's op alle (dus ook hun eigen) websites.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Pfff ... Ik ben net bezig met villahuur in Cape Coral en heb net getracht de eigenaar te bellen maar krijg geen gehoor. Na het lezen van dit topic vind ik het toch niet zo'n goed idee om rechtstreeks bij de eigenaar te huren.
    Hoe kun je erachter komen of het nepmails zijn?

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Helaas is het nooit zeker te zeggen dat je niet met oplichters te maken hebt en dat is natuurlijk heel spijtig voor de mensen die wel professioneel bezig zijn met de verhuur van hun huis. En zolang er steeds mensen intrappen zullen ze er mee doorgaan.

    Zoals vermeld is het dus voorlopig verstandig te boeken via de organisaties zelf zolang dat systeem dus helemaal afgedekt is en je hierdoor zelf geen risico loopt, dat je daar iets extra's voor betaald is dan jammer maar je hebt wel zekerheid.

  8. Top | #8
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    @Fitzroy, kun je het telefoon nummer ingeven bij Google (de eigenaar kun je dan nagaan bij reverse..alleen landline) heeft het huis reviews hoe lang wordt er al geadverteerd, wordt de naam van de eigenaar genoemd. Toch nog een keer bellen, het is in ieder geval belangrijk dat jij hun belt en niet andersom. Las vorige week dat zelfs de telefoonnummers op de websites worden veranderd, vandaar dus de nummer check..Probeer zo veel mogelijk info van de eigenaar te verzamelen. Inderdaad heel vervelend voor de eigenaren hopelijk komt er snel een nieuw beveiliging systeem. Misschien een link van het huis plaatsten wellicht heeft iemand anders het huis al een keer gehuurd en gegevens zoals een privé mailadres bewaard
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  9. Top | #9
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 6foot6 Bekijk Berichten
    Ik gebruik altijd google afbeeldingen zoeken om de eigen website van de eigenaar te zoeken. Huiseigenaren gebruiken bijna altijd dezelfde foto's op alle (dus ook hun eigen) websites.
    Hé dat is slim, nooit aan gedacht eigenlijk.
    Super tip!!!
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Even uitkijken met Homeway VRBO en Vacationrentals

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Pfff ... Ik ben net bezig met villahuur in Cape Coral en heb net getracht de eigenaar te bellen maar krijg geen gehoor. Na het lezen van dit topic vind ik het toch niet zo'n goed idee om rechtstreeks bij de eigenaar te huren.
    Hoe kun je erachter komen of het nepmails zijn?
    Wij gebruiken al jaren de diensten van de firma BMI in Cape Coral. Nog nooit problemen gehad en altijd correct. http://www.bmi-homes.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •