Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    Vorig jaar maakte ik hier reeds een reisschema voor een vakantie naar Florida aan. Maar toen ons fotoboek het (klassieke) rondje westkust in de bus viel waren we alle 4 weer verkocht en besloten we toch weer die kant op te reizen (echter dan precies ten noordoosten van het vorige rondje).
    En daar hebben we geen spijt van gehad, we hebben afgelopen juli een schitterende reis gehad!

    Maar nu weten we zeker dat we komende vakantie een keer weer echt wat anders willen en gaat het (onder andere) Florida worden.
    Een globale opzet heb ik reeds gemaakt, en ook al heel wat gelezen. De exacte overnachtingsplaatsen weet ik nog niet maar globaal denken we aan de volgende route:

    1 AMST/DUS/BRUS naar Miami
    2 Miami beach
    3 Miami beach naar Key West
    4 Key West of al naar Key Largo
    5 (Key West naar) Key Largo
    6 Key Largo naar Sanibel/Fort Myers
    7 Sanibel naar Christal River
    8 Christal River
    9 Christal River naar Orlando of Kissimmee
    10 Orlando
    11 Orlando
    12 Orlando
    13 Orlando
    14 Orlando naar Jacksonville
    15 Jacksonville naar Savannah
    16 Savannah
    17 Savannah naar GSMNP Gatlinburg
    18 GSMNP Gatlinburg
    19 GSMNP Gatlinburg naar atlanta
    20 atlanta
    21 atlanta naar huis

    Wat denken jullie van deze route?
    Daarbij rekening houdend met:
    Wij zijn altijd op tijd op pad, vinden het niet erg om een goed gevulde dag te hebben.
    Autorijden vinden we ook niet vervelend.
    We zijn geen mensen die echt aan het strand gaan liggen (dan zijn we liever bij een zwembad), maar strandwandelingen en rondkijken bij het strand vinden we wel leuk.
    We willen graag gaan snorkelen, maar hebben daar geen enkele ervaring in.
    We willen een afwisselende reis: natuur, wildlife, steden/stadjes, shoppen, pretparken.

    Ik zou graag al hotels/b&b/villa gaan boeken, maar ik kom nog geen goede vliegtickets tegen. We willen 15 /16 of 17 juli vertrekken. Vanaf Düsseldorf, Brussel of Amsterdam is voor ons allemaal goed te doen.

    Graag ontvang ik jullie tips / advies

  2. Top | #2
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    Leuke reisplannen hebben jullie.


    Is er een bepaalde reden dat jullie op Miami (Florida) vliegen en retour via Atlanta (Georgia)?

    Houdt er rekening mee dat de rit vanuit Key Largo naar Ft Myers een aardige rit is en de weg (Tamiami Trail) aardig saai.
    Natuurlijk kun je er wel een van die leuke airboat rides doen...

    De interessante vliegtickets moeten de komende tijd nog komen.... ook wij wachten hierop ;-)


    Afgelopen zomer hebben wij ook Savannah en Jacksonville bezocht en Savannah is echt geweldig!
    Atlanta hebben we ook al eens bezocht en ook een leuke omgeving.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    Bedankt voor de reactie!
    Je vraagt wat de reden is om op Miami te vliegen en retour vanaf Atlanta.
    Het mag van ons ook andersom hoor, dat maakt niet uit.
    En in plaats van Miami mag het ook Fort Lauderdale of iets anders in zuid Florida zijn. En in plaats van Atlanta mag het ook iets anders in die omgeving zijn.

    We willen graag niet alleen Florida zien, maar ook Savanna en de kust boven Jacksonville en vooral ook het Great Smokey Mountain NP. Naast het feit dat we dat heel graag willen zien denk ik ook dat we 3 weken alleen Florida te eentonig en te veel strand gaan vinden. (al kan ik me daar natuurlijk gigantisch in vergissen)

    Maar er ligt nog niks vast dus alle tips of alternatieven zijn welkom

    Wat vliegtickets betreft: ik heb er geen probleem mee om rustig te wachten op gunstige vliegtickets. Het vervelende aan het wachten daarop vind ik alleen dat we al die tijd geen accommodaties vast kunnen leggen. En mijn ervaring is dat die er alleen maar duurder op worden, hoe langer je wacht.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    voor de GSM kan ik je http://www.tuckaleecheecaverns.com/ aanraden , prachtig !!!

    verder qua route , ik zou hem ook zo durven plannen ..
    ik zou alleen persoonlijk Orlando -Jacksonville veranderen in Orlando -St Augustine
    en vandaar naar Savannah rijden
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    @Moonlight91
    Dankjewel voor de tips! Ik ga meteen eens kijken naar die website die je aanraadt.
    Zou je willen aangeven waarom je zou kiezen voor St Augustine in plaats van Jacksonville?
    Fijn om dit soort tips te krijgen, want zoals ik al zei waren het nog niet per definitie de overnachtingsplaatsen, maar meer om aan te geven hoe de globale route verloopt.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    wat wil je in Jacksonville ?
    volgens mij niet zo spannend.. Ik begrijp dat je dat als tussen stop wil ..om te overnachten
    St Augustine is een mooi oude en gezellig stadje , en past mooi in de `sfeer` van Savannah
    dus is gewoon erg leuk om daar nog een middag/avond te vertoeven en vandaar uit naar Savannah te vertrekken

    wij hebben paar jaar geleden een rondje Florida/Georgia gedaan
    en zijn toen van st augustine naar Savannah gereden , we zijn toen vertrokken via de A1A naar boven
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  7. Top | #7
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    Wij zijn het eens met Moonlight91 dat Jacksonville niet zo bijzonder is. Afgelopen zomer zijn wij hier geweest, maar alleen als overnachting voor doorreis naar St Augustine / Orlando. Savannah is wel bijzonder als ook Hilton Head Island.

    Ook in florida is genoeg te beleven voor drie weken en je kan evt een week aan de golf van mexico vertoeven.
    Houdt er ook rekening mee dat je drop-off kosten hebt bij de huur auto wanneer je deze in een andere staat inlevert.
    In onze situatie was dit vanuit New York - $399. Ik geloof dat dit voor Georgia ergens rond $ 100 ligt.

    Daarnaast kan het duurder zijn wanneer je tickets boekt met verschillende aankomst en vertrek plaatsen.
    Alle accommodaties boeken zonder vliegtickets is wel risico vol, maar die keuze moet ieder voor zich maken.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    Molenschotjes en Moonlight,
    Thanks voor de info.
    Ik heb Jacksonville gewijzigd in St. Augustine.

    Ik weet van de drop off fee en dat de tickets duurder zullen zijn, dan bij een rondje Florida. Maar we willen heel graag de beren zien in GSMNP en de natuur daar. Ik ben bang dat het voor ons anders te veel strand vakantie wordt. Misschien vergis ik me hier wel heel erg in hoor. Dat zou kunnen, maar dat gevoel heb ik ook nog na heel veel reisverslagen lezen.

    Er zijn nu wel tickets Brussel-Atlanta en Miami - Brussel voor 682 euro. Op zich volgens mij een hele mooie prijs voor het hoogseizoen. De vertrektijden en overstaptijden zijn ook nog eens prima, maar...............de overstap is op Istanbul, waardoor het toch nog een lange reis wordt (17.20 uur op heenreis in totaal en 18.40 uur op terugreis in totaal).
    Voor tickets met overstap op een gunstigere locatie en dus totale reistijd van rond de 13 a 14 uur kom ik op 921 euro pp.

    Tja, en wat zal er op korte termijn nog bijkomen????

  9. Top | #9
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    De prijzen voor de tickets zijn heel aantrekkelijk, maar je weegt inderdaad ook de totale reistijd af. Bij hele lange vluchttijden verlies je vaak de volgende vakantie dag en een goede nachtrust, wat ook wat waard is...

    Wij vinden het zelf ook erg leuk om op verschillende locaties te verblijven, maar die mogelijkheden biedt Florida ook.
    Een bezoek aan GSMNP lijkt ons ook erg mooi. Lijkt ons ook aan te rijden vanuit Orlando wanneer je voldoende reistijd incalculeert..
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    46

    Standaard Re: Reisschema juli 2016 Miami - Atlanta of andersom

    Inderdaad hebben we Orlando als luchthaven ook als alternatief voor Atlanta.
    De totale reistijd is via Atlanta dus wel wat langer, maar de tijden van de vluchten zijn op zich zo gek niet: heen bijvoorbeeld vertrek om 7.50 uur en aankomst op Atlanta om 19.10 uur. Waardoor je vervolgens toch een normale nachtrust hebt.
    Blijft moeilijk vind ik wat het juiste moment is om aan te kopen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •