Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 12/13 dagen Orlando - Advies en tips

  1. Top | #1

    Standaard 12/13 dagen Orlando - Advies en tips

    Beste mede-leden,

    Ik heb me al een tijdje ingelezen in wat de mogelijkheden zijn als we naar Orlando gaan. We willen eind oktober gaan voor 12/13 dagen. We nemen dan een huurauto en appartement bij Legacy Vacation Resort erbij. Nu hebben we een aantal vragen en hopen dat jullie deze kunnen beantwoorden en misschien hebben jullie nog wat tips. Tevens horen we graag van jullie wat de mooiste bezienswaardigheden zijn volgens jullie.

    - We willen graag naar Disney, en dan Magical Kingdom en Animal Kingdom. De andere parken lijken ons een stuk minder. Waar kan je het beste kaarten kopen, internet, in Orlando of aan de kassa?
    - De vrouw wil ook graag naar Discover Cove en dan met dolfijnen zwemmen. Heeft iemand dit aleens gedaan en tips hierover? Gezien de max qua aantal bezoekers lijkt me het beste deze kaarten vooraf online te kopen, weet niet of dat via hun eigen website het beste is? Hoeveel tijd heb je bij de dolfijnen en reserveer je vooraf een tijdstip? Tevens wil de vrouw hier ook duiken, zijn hier nog dingen waarop je moet letten, behalve de 59 dollar extra.
    - We willen met de ticket van Discover Cove ook naar Aquatica aangezien dit erbij inbegrepen zit. Zijn de waterparken van Disney ook nog een toevoeging als je al naar Aquatica gaat?
    - Nu komt de moeilijkste vraag, denk ik, we willen met de auto naar familie in Charleston, maar weet iemand of hier onderweg nog iets te doen is wat de moeite waard is? Mag ook pretpark of waterpark zijn.
    - Hebben hier mensen ervaring met Legacy Vacation Resorts en tips?
    - Hebben hier mensen ervaring met autohuur bij Alamo? We neem een auto met Gold pakket en ik denk erover om een nieuwe Tomtom te kopen met wereldkaarten.

    Alvast bedankt en andere tips horen we erg graag.
    Laatst gewijzigd door Njit; 31-08-15 om 15:42. Reden: lettertype standaard gemaakt

  2. Top | #2

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: 12/13 dagen Orlando - Advies en tips

    Hallo Frank,

    welkom op dit gezellige forum. Van bijna alle vragen die je stelt zijn er al aparte onderwerpen. Deze kun je eenvoudig vinden via de Forum structuur per onderwerp en de zoekfunctie rechts bovenin.

    Onderweg naar Charleston kom je geen pretparken tegen. Wellicht dat dit waterpark in de buurt van Charleston wat is? https://www.ccprc.com/1659/Splash-Zone
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: 12/13 dagen Orlando - Advies en tips

    Hoi Frank,

    Welkom op het forum waar je heel veel antwoorden gaat vinden op je vragen.

    Wij zijn twee zomers geleden bij Discovery Cove geweest en het is daar geweldig. Wel aardig aan de prijs, maar in combinatie met andere attracties zoals SeaWorld, Aquatica en Bush Gardens zeer zeker de moeite waard. Het duiken waarover jij schrijft is niet meer dan een onderwater wandeling met een luchtdrukhelm op. Je kan er ook snorkelen, wat overigens ook leuk om te doen is. Over het algemeen ben je het voordeligst uit bij hun eigen site. Het is een absolute aanrader om te bezoeken.

    Afgelopen zomer zijn wij via New York met de auto in 6 dagen naar Florida gereden en hebben in Charleston overnacht. Het is een super mooi daar en je kan er ook veel bezichtigen. Vanuit Florida kom je ook langs St Augustine, Jacksonville, Savannah (aanrader met de prachtige parken en spanish trees) en Hilton Head Islands. Voor meer info kun je evt op ons reisblog kijken.

    MBT TomTom, wij hebben twee jaar geleden de App op de iPhone/iPad gekocht en dit werkt perfect. Elke 6 maanden komt er een gratis update uit en je hebt geen extra bagage bij je omdat we voortaan altijd met een smartphone op zak lopen :-) Daarnaast is er geen data abonnement nodig, maar is het wel aan te raden een oplaadsnoer voor in de auto te kopen of de bestaande USB kabel gebruiken omdat het GPS wel energie slurpt. De meeste huurauto's hebben voortaan wel een USB poort in het dashboard. Een oplaadsnoer kan je evt in Florida kopen bij een Best Buy of Supermarkt indien er geen USB poort in de auto zit.


    MBT het Gold Pakket - deze biedt een extra bestuurder aan en je mag de auto leeg inleveren. Het is vaak een kwestie van uitrekenen wat het verschilt is tussen de kosten van een extra bestuurder of niet en een tank benzine van gemiddeld 40-50 dollar met een niet Gold pakket.


    Veel plezier met de voorbereidingen en wellicht staan er in ons roadbook van Florida en New York/Florida nog leuke ideeën.
    Laatst gewijzigd door Moolenschotjes; 31-08-15 om 17:46.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker Thrypa's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Grobbendonk, België
    Berichten
    106

    Standaard Re: 12/13 dagen Orlando - Advies en tips

    Ik heb ervaring met Legacy, beetje verouderd maar meer dan prima in orde! Wij gaan er dit jaar voor de 2de keer heen, maar hebben (als we met 4 gaan wel de voorkeur voor Worldquest maar dat is nu dubbel zo duur dan legacy :P)
    Ook bij Alamo huren we steeds weer, kijk een beetje uit op de verschillende sites om de beste prijs te krijgen bij dezelfde dealer (alamo uk, alamo us, expedia, usadrive, ... )! Gold is vooral voordelig als je met 2 wil rijden (+24?). Zoals aangegeven, voor de bak benzine moet je het niet altijd doen.

    Qua pretparken, ga ik als Harry Potter fan, natuurlijk naar Universal Studios, die vind ik zelf echt fijn. Disney spreekt ons dan weer minder aan. Vaak is het ook voor pretparktickets rondkijken waar je deze het goedkoopst vinden. Aan het park zelf, is dacht ik, niet het voordeligst (koop ze dan liever online op de pretparksite) + je moet dan extra aanschuiven. Ik durf ze ook wel via lokale discount centers te kopen, maar het is wel aangewezen kritisch te kijken naar betrouwbaarheid.

    Als Orlando tip heb ik nog: ga eens naar een spring in de buurt, ze zijn fantastisch! Bv Kelly Rock, 8$ per auto inkom, in een prachtig natuurpark waar je fantastisch kan zwemmen in super helder water!
    Florida: 2011, 2013, 2014, 2015, 2018
    Andere: Bali 2016, Texas 2017, Ecuador & Galapagos 2018

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: 12/13 dagen Orlando - Advies en tips

    Voor tips over Seaworld check even de Seaworld FAQ. Ook voor de tickets .

    Wij gaan dus volgend jaar ook en hebben gekozen voor 5 dagen DisneyWorld, 1 dag Busch Garden Tampa, 4 dagen Universal studio's en 3 dagen Seaworld.
    Maar alles is natuurlijk persoonlijk.
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •