Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

  1. Top | #11
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Ja! zo'n slang hebben wij ook! Twee zelfs. Het schijnt dat ze water kunnen spuiten.

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    38

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    @Iris02;
    Bedankt voor je berichtje :-D fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met van die angsten ;-) Wij zitten er ook aan te denken een huis te huren. Idd niet aan het water brr haha. Misschien wel nog ergens aan zee. Misschien Bradenton of Cape Coral hmmm via welke site boek jij meestal je vakantiehuis? Zie je daar staan dat het in een leefgebied is en bijv niet aan een kanaal ofzo? :-p
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-09-15 om 17:30. Reden: q

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    38

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Ja! zo'n slang hebben wij ook! Twee zelfs. Het schijnt dat ze water kunnen spuiten.
    Hahaha en bedankt nog voor je tips!

  4. Top | #14
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Wij boeken altijd via Homeaway en dat is tot nu toe altijd goed gegaan. Cape Coral zijn wij afgelopen zomer geweest en dat is meer mangrove dan strand. Ik heb op deze site ook wel eens gelezen dat mensen op een strandbed lagen (of bij het zwembad dat weet ik niet meer precies) op Sanibel/Captiva Island en dat er toen een slang langskroop.
    Er zitten nu eenmaal in Florida heel veel slangen en die bevinden zich overal waar natuur is. Op de site van Homeaway kan je meestal de ligging van het huis bekijken en met Google Earth kan je al een goede indruk van de omgeving krijgen. Is er veel natuur rondom de omgeving van huis, dan is de kans op een ongewenste bezoeker groter dan als het huis midden in een woonwijk ligt.
    Wij vinden de Golf van Mexico overigens geweldig, prachtige stranden, rustige zee, schelpen in overvloed en dolfijnen voor de kust
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  5. Top | #15
    Florida Groupie Holandesa's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Close to Den Bosch
    Berichten
    253

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Ik deel ook dezelfde angsten (en ook dat een van mijn kinderen gebeten worden door een slang of op een rog stappen op het strand). Inmiddels ben ik een keer of 7/8 keer geweest in Florida en ben nooit een slang tegengekomen. Zoals hier boven al aangegeven, gewoon een huis/villa zoeken die niet aan een reservaat grens of bij water. Dat vermindert de kans dat je een slang tegenkomt aanzienlijk.
    Haaien kom je tegen tijdens de 'immigratie' (april/mei) en in de zomer. Maar ook dan ben ik ze niet tegengekomen, waarschijnlijk omdat ik toch niet naar de diepte ga... :-)
    Travel is the only thing you buy that makes your richer...


    http://holandesatravel.wordpress.com/

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    38

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Iris2 en Holandesa!

    Nog bedankt voor jullie reacties, goeie tips :-D Cape Coral en Naples liggen idd nog dicht bij de Everglades met die mangroves. Ik zal op zoek gaan naar een accomodatie in een woonwijk of aan het strand bijvoorbeeld. Siesta Key of Anna Maria Island. Alleen op de Key Largo zal het lastig gaan om natuur en water te omzeilen ;-)

    @Holandesa ik las net je reisblog wat een mooi huis op AMI. Dat lijkt ons ook wel wat. Welk huis is dat?
    We zijn nog druk bezig met uitzoeken en dan snel boeken!!! Zin in :-p

  7. Top | #17
    Florida Groupie Holandesa's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Locatie
    Close to Den Bosch
    Berichten
    253

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Hoi!
    Ocean Walk -te boeken via Annamaria.com. We hebben geboekt voor dat het huis klaar was en kreeg daardoor een flinke korting (800$). super-huis en perfecte locatie! Een aanrader!
    Travel is the only thing you buy that makes your richer...


    http://holandesatravel.wordpress.com/

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    38

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Super mooi!!! Helaas volgeboekt in mijn periode :-( thanx! :-D
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-10-15 om 01:41. Reden: q

  9. Top | #19
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    174

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Ik heb alleen een slang en alligators gezien in de parken waar je heen gaat om ze te zien, verder denk ik dat je niet zo snel per ongeluk oog in oog komt te staan midden in de stad oid!

  10. Top | #20
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Wij hebben eigenlijk nog geen jaar geen alligator gezien maar goed wij zoeken er ook wel een beetje naar.
    Ik heb wel eens gehoord van een local dat in ieder meertje een Gator zit, wil je de Gators van dichtbij zien in de natuur maar toch veilig dan is de Loop road een aanrader (Everglades)
    Slangen zien we ook heel regelmatig en haaien en kwallen komen we altijd tegen maar gaan ieder jaar snorkelen bij de Keys.
    Eng nee, de haaien die bij de riffen komen zijn in 99% van de gevallen in relax modus. Soms met snorkelen schrik je even want ineens zijn ze er, maar zwemmen dan heel rustig weer door.
    Gevaarlijker zijn de stranden aan de golfkant als het water troebel is.
    Bij Gators gewoon afstand houden als ze naar je blazen een stapje achteruit (ze kunnen erg snel rennen) slangen die kun je overal tegen komen gewoon afblijven en niet door
    het hoge gras lopen.
    Kwallen: soms een enkele soms 100den, erg lastig maar een beetje azijn doet wonderen.
    Zoutwater kroko zijn we pas 1x tegen gekomen (Keys) was maar een kleintje.

    Ik persoonlijk vind alleen de muggen niets, op de Keys huren we dan ook altijd iets waar een spraytruck komt in rondom Orlando Cape Corel ed is de lanai een prima oplossing.
    Overdag heb je weinig tot geen last (zolang de zon schijnt) bij een allergie voor muggen is Aerius een uitkomst.
    Laatst gewijzigd door angelique100; 29-09-15 om 12:54.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •