Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    38

    Standaard Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Hoi medeforummers!

    Wat leuk dat ik dit forum heb gevonden, Heb al veel bruikbare tips langs zien komen. Mijn vriend en ik zijn van plan om in november 2 a 3 weekjes naar Florida te gaan met ons dan bijna 2 jaar oude dochtertje. We hebben al heel wat afgereisd met z'n tweetjes, maar we zijn nog nooit in Florida geweest. We hebben veel spannende dingen gedaan, hebben beren van heel dichtbij gezien in Yellowstone, geslapen in de jungle van Thailand waar zeker gevaarlijke dieren zijn en nu komt het... Jullie zullen misschien wel moeten lachen... Nu ben ik ineens een beetje bang om met mijn kleintje naar Florida te gaan omdat er alligators, haaien, gevaarlijke slangen en kwallen zijn. We zijn van plan naar de Everglades te gaan en met zo'n airboat een tour te doen omdat we dat zeker niet willen missen. Maar voor de rest willen we niet persee gevaarlijke beesten op gaan zoeken haha. Ik zie het zo voor me dat we met m'n dochtertje op straat lopen en dat een alligator haar zomaar kan grijpen. Of we zitten lekker op het strand in Miami of the Keys en ze speelt in de branding en bam een haai bijt haar of een gevaarlijke kwal... En dan nog als we een huisje/villa huren dat er in het gras rondom het huisje allemaal venomous snakes zitten... Ik zie vast en zeker spoken en heb zo'n zin in onze mooie reis.

    Nu dacht ik laat ik het hier eens droppen bij de ervaringsdeskundigen om te kijken hoe vaak je die dieren in de praktijk zomaar tegen gaat komen.

    Alvast super bedankt!

    een overbezorgde moeder met een reislustig hart ;-)

  2. Top | #2
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Beste overbezorgde moeder, je ziet inderdaad spoken.

    Je loopt op een drukke straat en plotseling komt een alligator je dochter bijten. Wat doen al die andere mensen op straat als dat een reëel gevaar is? Met complete doodsverachting aan het shoppen tot ze zich ook laten bijten? Als je ze niet bewust gaat opzoeken is de kans groot dat je geen gator te zien krijgt. Ze zijn namelijk nogal schuw.

    In al die jaren heb ik één slang gezien (van een soort dat insecten eet), geen haaien en geen kwallen.

    Er is echter een beest dat je kind zeer zeker gaat opvreten. Met velen tegelijk. De muskiet.

  3. Top | #3

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    In al de jaren dat ik al nr Florida ben geweest nooit een gator gezien. Geen haaien in de zee gezien, wel dolfijnen! 1 x een mini slangetje op een bosje langs de weg. Ik snap je bezorgdheid, maar als je je gezond verstand gebruikt heb je je geen zorgen te maken. Die dieren zijn eerder schuw en tenzij je ze zelf gaat opzoeken zul je er geen last v hebben. Geniet v jullie reis! 😄

  4. Top | #4
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    wij hebben ook al wat Florida reizen achter de rug
    en ben op mijn dood om ooit een slang tegen te komen, maar in al die jaren nog nooit een gezien (ja in Georgia eentje)
    alligators wel, maar die kom je niet zomaar tegen, die moet je echt opzoeken
    tijdens een airboat ride of boottocht ja dan zie je ze, lekker relaxen in het water.. prachtig zicht!
    verder hebben we al genoeg gezwommen in zee en gesnorkeld en nooit geen haaien, kwallen
    al moet ik toe geven dat ik het ook elke keer weer eng vind als mijn zoon het water in duikt hoor
    maar zoals Koen zegt ..je zie spoken!
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #5
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    België, in de winter Florida
    Berichten
    331

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Even een waarschuwing voor het spelen in het gras rondom de villa, niet doen vanwege de fireants, geen alligators te eten geven zoals sommige op het forum trots vertellen gedaan te hebben, mag niet en is gevaarlijk. En als je grotere kinderen laat zwemmen eerst even je zwembad nazien.
    Florida is geweldig, geniet er lekker van.
    Groetjes Henke.

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    38

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Er is echter een beest dat je kind zeer zeker gaat opvreten. Met velen tegelijk. De muskiet.
    Whaaa oooh no!


    Bedankt voor jullie berichtjes. Zo te lezen valt het allemaal erg mee. We hebben intussen geboekt voor twee weekjes eind nov/begin dec. Zin in!!! Hopelijk hebben die muskieten dan ook vakantie... Haha
    Ik heb intussen gelezen dat er op het strand vlaggen zijn die je waarschuwen of er een verhoogd risico is voor haaien of gevaarlijke kwallen/man-o-war, dus dat scheelt. En het gebeurd idd ook niet echt vaak dat er iemand wordt aangevallen door een haai.
    Zwemmen jullie wel gewoon in zoet water bijvoorbeeld? Want alligators schijnen toch echt in bijna elk meer, slootje of kanaaltje etc in Florida te zitten. Wel fijn te lezen dat jullie ze nooit zijn tegen gekomen op onverwachte plekken brrr. Ik ga gewoon alleen in de zee of in het zwembad zwemmen haha.
    Wat ik las over die slangen was dat ze in Florida hun grasveldjes altijd goed maaien, zodat er niemand per ongeluk op een slang stapt. De meeste slangenbeten komen gelukkig voor bij dronken mensen en kinderen die er echt mee zijn gaan spelen. Ik zag ook dat de meeste huisjes/villas geen achterthuis hebben, maar meer een soort overdekte serre waar ook een zwembad in zit. Zo kunnen er vast geen creepy crawlers en muskieten bij je komen.
    Het is wel raar hoor, sinds ik moeder ben brrr ineens zie ik veel meer gevaren. Dat moet ergens ook, maar het moet wel reeel blijven he. Het zou zonde zijn als ik uit angst dingen niet meer doe die eigenlijk gewoon hartstikke verantwoord zijn. Jullie posts helpen iig enorm. Thanx
    Oh en by the way... Hebben jullie nog tips tegen die muskieten??? Hahaha

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverwood Bekijk Berichten
    Even een waarschuwing voor het spelen in het gras rondom de villa, niet doen vanwege de fireants
    Fire Ants??
    In november heb je daar geen last van,
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #8
    Florida Groupie Iris02's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    444

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Ik herken jouw angsten direct hoor Sunnyilly; ze horen allen bij het moederschap. We hebben het nu over gevaarlijke beesten, maar ik kan mij heel goed herinneren dat ik niet op cruise wilde omdat ik bang was dat we zouden zinken en ik dan niet wist wie ik eerst moest redden (we hebben er drie, waarvan er 2 deel van een tweeling zijn). Sterker nog, we waren een keer aan het eten op de pier in Scheveningen en toen kreeg ik het benauwd omdat de pier wel eens in zou kunnen storten ;D
    Nu ze groter zijn en zelf kunnen zwemmen, zijn die angsten gelukkig wel minder geworden (maar daar komen heel veel andere moederlijke zorgen voor in de plaats !)

    Voor wat betreft Florida, wij hebben nog nooit een slang in het wild gezien (maar zoeken het ook niet op). Wel alligators maar alleen in natuurgebieden. Wat ik zelf niet zou doen met zo'n kleintje is kayakken in een gebied waar alligators zitten. Ook op sommige golfbanen willen wel eens alligators/slangen aanwezig zijn.
    Wij kiezen ook altijd een huis op een community in een leefgebied. Als je kiest voor een huis aan een water, bos dan is er altijd een kans dat er slangen zitten. Mijn neef had vorig jaar nog een slang in de voortuin van zijn vakantievilla in Davenport.
    Ook in de waterparken van Disney worden wel eens slangen gesignaleerd en ik heb op dit forum ook wel eens gelezen dat iemand een slang had zien liggen op de trappen van zijn/haar hotel in Disney.
    Uit het hoge gras blijven is in ieder geval altijd verstandig.
    In de Golf van Mexico zitten haaien maar ook deze zijn wij nog nooit tegen gekomen. Wel heel veel dolfijnen
    Iris
    Florida 1996, 2010, 2012, 2015

  9. Top | #9
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Fire Ants??
    In november heb je daar geen last van,
    .. o jawel. Die nijvere dames bouwen hun nesten het hele jaar door in ons gras.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnyilly Bekijk Berichten
    Zwemmen jullie wel gewoon in zoet water bijvoorbeeld? Want alligators schijnen toch echt in bijna elk meer, slootje of kanaaltje etc in Florida te zitten.
    Nogmaals: alligators zijn vrij schuw en als ze ergens een hekel aan hebben, is het een hoop lawaai van mensen. In die zin verschillen ze van krokodillen zoals die in Afrika voorkomen, dat zijn geduchte aanvallers.

    Je kunt niet zomaar een duik nemen in ieder water dat je ziet, maar bij heel veel meren zie je een gebied waar je kunt zwemmen. Als er (regelmatig) anderen zwemmen, dan is het veilig. Zeker kinderen maken genoeg lawaai in het water om de alligators op afstand te houden. Ik heb het zelf meermalen gedaan, maar tegelijk vind ik dat nou nog wel tricky. Dus als je dat niet aan durft, bewaar het zwemmen in de natuur dan voor de Vinkeveense plassen.

    Een bekende en mooie plek om veilig in de natuur te zwemmen is Kelly Park. Vind je hier op het forum genoeg over.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Alligators, haaien, slangen en kwallen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnyilly Bekijk Berichten
    En dan nog als we een huisje/villa huren dat er in het gras rondom het huisje allemaal venomous snakes zitten...
    Er zit bij ons al een tijdje een slang opgerold tegen de muur van de villa....we laten hem maar met rust, hebben er geen last van. Zolang wij niets doen, doet de slang ook niets.....



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •