Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 53

Onderwerp: Tandarts

  1. Top | #21
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Tandartskosten

    Blijkt maar weer dat je reisverzekering onmisbaar is.

  2. Top | #22
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tandartskosten

    Ik moet eerlijk zeggen dat dat mij nog meevalt, die 215 Euro.
    En als het dan ook nog vergoed wordt door de reisverzekering is helemaal een meevaller.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #23
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Tandartskosten

    Valt nog mee vind ik zelf heb in 2008 een keertje op de Emergency room gezeten voor een dikke 3 uur met een vast hangende hamstring, kon er gewoon iet meer op staan en verging van de pijn.

    Na diezelfde paperkraam (Om verantwoordelijheden op je te nemen en hun te vrijwaren van alles) en het afgegeven van een credit card werd ik geholpen door een arts en deze zette een spierverslapper in mijn been. Na 10 minuten nog een keer nakijken en tone weer naar huis gestuurd, kosten $450,00.

    Maar gelukkig bij thuiskomst de reis/ziekte verzekering op de hoogte gebracht en alles gewoon netjes terug gekregen binnnen 4 weken.

    Dus reisverzekering zeker nodig!

  4. Top | #24
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tandartskosten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    En als het dan ook nog vergoed wordt door de reisverzekering is helemaal een meevaller.
    Zeker als je zelf alle tandartskosten moet betalen, zoals wij. Zelf voor gekozen, maar toch!

    Wij zaten ook met knikkende knietjes in Kissimmee bij die tandarts op de rekening te wachten, maar waren helemaal opgelucht toen we het bedrag zagen.

    Deze week had ik zelf een beurtje bij de smoelensmid; 200 euro! En ik mag nog terugkomen voor een zenuwbehandeling, anders loop ik het risico op een kaakontsteking. Er flitste toch even door mijn hoofd "zou die ontsteking niet tot half maart kunnen wachten.......?"



  5. Top | #25
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Tandartskosten

    Hmm ... inderdaad een schijntje, die € 215. Voor een behandeling in de VS.

    Toen Chantal een paar jaar terug naar een inloopkliniek aan de 192 ging vanwege een blaasontsteking werd er helemaal niets gedaan voordat we een initiële fee van $ 216 betaalden. Daarna kwam er nog iets van $ 30 bij aan onderzoekskosten (strookje in een plasje hangen) en met recept naar de Walmart-apotheek. Daar was het maar $ 4.00 (geen tax) .....

    Ook alles vergoed gekregen. Uiteraard.

    Aanvullende tip is om het het liefst met creditcard te betalen. Dan kun je nl. geen gedoe krijgen omtrent de koers. De verzekering vergoedt namelijk de werkelijkgemaakte kosten, en die staan dan keurig in euro omgerekend op je CC-overzicht.

    Het is ook nooit handig om er maar vanuit te gaan dat je verzekerd bent voor alle kosten. De Nederlandse basisverzekering dekt kosten voor noodzakelijke medische behandeling meestal maar tot de in Nederland gebruikelijke prijs. Terwijl de prijs in de VS vaak hoger uitvalt. In veel (let op: niet alle!!) aanvullende verzekeringen is die hogere rekening wel gedekt. In dat geval is het dus niet nodig aanvullende ziektekosten in je reisverzekering op te nemen. Kwestie van goed de voorwaarden / dekkingen lezen en bij twijfel navragen bij je verzekeraar.

    Voor tandartskosten zit het meestal wat anders. Die zitten voor volwassenen niet in de basisverzekering. De aanvullende verzekeringen verschillen dan weer per verzekeraar, om het makkelijk te maken. :twisted: De meeste aanvullende tandartsverzekeringen keren 75 tot 100% van de gemaaktye kosten uit, met een maximum van .... (ergens tussen € 250 en 2500). Afhankelijk van het gekozen pakket. Hoe wordt omgegaan met in het byuitenland gemaakte tandartskosten is ook weer heel verschillend. In de meeste gevallen wordt e.e.a. gewoon uitbetaald en afgetrokken van je maximale dekking per kalenderjaar. Als je voor dezelfde behandeling in NL minder zou hebben betaald .... jammer dan.
    Reisverzekeringen dekken meestal ook tandartskosten. Al zal in de polis meestal zijn opgenomen dat dekking vanuit een bestaande tandartsverzekering voorgaat. Dus alle kosten die je tandartsverzekering niet dekt vallen dan onder de dekking van je reisverzekering.

    Ga dus vooral niet af op wat je denkt, wat je verwacht of wat iemand anders heeft meegemaakt. Ga vooral zelf goed na hoe jij het geregeld hebt met je basis- en aanvullende verzekering. En sluit een reisverzekering met dekking voor medische en tandartskosten af als behandeling in de VS niet of gedeeltelijk is gedekt (en je dat ook wilt verzekeren).

    Zo, dat wilde ik weer even kwijt.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #26
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Tandartskosten

    @ Teleton.
    Als aanvulling moest ik voor diezelfde behandeling 1500 DM jawel je leest het goed 1500 ouderwetse Duitse Marken betalen en dat was voor de Euro.( God weet wat het nu kost)
    Allemaal uit eigen pocket betaald omdat we voor werk in Duitsland waren en dan is er helaas geen vergoeding.
    Ik ben en wel achter waarom er zoveel Duitsers met slechte tanden rondlopen. :mrgreen:
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  7. Top | #27
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tandartskosten

    Zelf heb ik in 2009 een zenuwbehandeling gehad in Tampa en die was iets van $ 1200,- en dat was toch wel even schrikken, maar ja, ik kon er niet mee gaan vliegen en moest dus behandeld worden.

    Thuis gekomen eerst maar eens de ziektekostenverzekering gebeld en de reisverzekering, gelukkig werd dit door CZ afgehandeld alsof ik in NL geholpen was. Al was de behandeling daar fors duurder.

    Echter zit er wel een max. aan behandelingen in het buitenland bij de verzekering en kan je qua tandzorg dan toch zelf nog voor aardige kosten komen te staan.

    En dan zou je dus echt terug moeten vallen op de reisverzekering en hopen dat die het ergens onder schuift zoals bij Ton en Lidy.


  8. Top | #28
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Tandartskosten

    @teleton: Mag ik weten naar welke tandarts jullie zijn geweest?
    (bij wil ook nog wel eens een kroontje losgaan zitten o.i.d. )

  9. Top | #29
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tandartskosten

    @ Sylly: Beter een kroontje los, dan een steekje......\\/

    De gegevens van de tandarts:

    GENERAL DENTISTRY
    Morales, Clarissa L., Dmd
    3292 Greenwald Way North

    Kissimmee, FL 34741
    Telefoon 407-847-0100

    Haar praktijk vind je in de buurt van Hunters Creek, bij het viaduct op de kruising John Young en Osceola Parkway, tegenover het Shoppingcenter The Loop.



    Voor wie meer wil lezen over het bezoek aan deze tandarts kan hier op ons blog terecht.
    .... en toen schreed de tandarts binnen. Een oosterse schoonheid, petite zoals dat heet, en met de vriendelijkste ogen die Teleton ooit van een tandarts had gezien. De stemming zat er, om het zo maar eens te zeggen, gelijk prima in



  10. Top | #30
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tandartskosten

    En die laatste quote is de reden dat Teleton liever daar geholpen wordt dan hier in Nederland. :lol:




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •