Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Even voorstellen: vankleef

  1. Top | #1

    Standaard Even voorstellen: vankleef

    Goedendag, Wij zijn een gezin van 4. Kinderen zijn jongens van 9 en 7 en wij zijn 40 en 36. Nog nooit naar de andere kant geweest maar altijd de wens gehad. Ik wil graag naar New York en mijn vrouw en kinderen willen altijd al naar Disney. Hier in europa vele pretparken reeds afgeweest met jaarkaarten, midweekjes, weekenden etc.

    In 2016 is onze wens om de oversteek te maken en New York een paar dagen te bezoeken om daarna naar Orlando af te zakken voor een aantal dagen pretparken. Miami als stranddagen is een optie. Verder zijn we nog helemaal blanco qua hoe je dit aan moet pakken om een reis naar wens in elkaar te zetten die binnen het budget past en waar we niet voor onaangename verrassingen komen te staan.

    We hopen hier veel info te vinden en wanneer we vragen hebben zullen we die zeker gaan stellen.

    Daarvoor alvast bedankt!

  2. Top | #2
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    Welkom op dit leuke forum. Je kunt voor je vlucht een stopover boeken, dus AMS-New York en een paar dagen later van de Big Apple door naar Orlando of Miami. Terug krijg je dan een vlucht ook weer via New York of een andere Amerikaanse stad, maar daar verblijf je dan niet, je stapt alleen over.
    Zo'n stopover heeft als groot voordeel dat je bij de overstap niet het gestress hebt met lang wachten voor Immigrations en dan bang zijn je aansluitende vlucht te missen.
    Een ding is zeker: van Amerika ga je niet genoeg krijgen en Florida is ronduit verslavend.

  3. Top | #3

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    Reisschema is bekend

    dag 1 vliegen we rechtstreeiks naar New York en verblijven in Hotel St. James (om de hoek bij Time's Square)
    In new York willen we gaan fietsen door Central park, Vrijheidsbeeld, madame Toussod (oid) 911 mem en museum, Times Square, Broadway, wat shoppen en 1 van de hoge gebouwen op. Weet nog niet welke. met wat mazzel ook een helikopter vlucht. Bedoeling is om ook met de rode of andere bussen een 2 tal tours te maken.
    Dag 5 vliegen we naar Orlando waar we in Kissimee 16 dagen verblijven in Regal Oaks Resort. Auto staat klaar op het vliegveld om ons een dag of 9 a 10 te vermaken in Seaworld, Wet n Wild, Bush Garden en de Universal parken (en nog een waterpark). Disney is nog een vraag teken. Duur en veel ervan in Parijs al gedaan. Daarnaast willen we naar de zee aan beide kanten, scheuren over de glades in een boot, Daytona en hopelijk ook Cape Canaveral.
    dag 22 zijn we weer in Nederland, hoop geld lichter en hopenlijk zoveel wijzer en onvergetelijke momenten gehad.

    Wellicht heeft iemand nog tips?

  4. Top | #4
    Florida Fanaat Esther2013's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    945

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    Geweldige reis! Wij zijn vorig jaar 6 dagen naar NY geweest, zie onze blog, misschien kun je daar nog wat leuke dingen uithalen voor de jongens, mijn kinderen waren toen 9 en 11.
    in 2013 hebben we een rondreis door Florida gemaakt, wellicht staan daar ook nog wat dingen in ons verslag wat jullie leuk vinden. 2014 zijn we alleen naar de Gulfcoast geweest en in 2016 gaan we dat nog eens dunnetjes over doen.
    Succes met de voorbereidingen en pas op voor het virus ��
    Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
    New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
    Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl



  5. Top | #5

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    Esther bedankt.
    ga ik zekers even doorlezen.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    Klinkt goed!
    Hou er rekening mee dat je Disney parijs niet kunt vergelijken met USA, het lijkt echt niet op elkaar en de sfeer van Disney in Amerika is vele malen beter dan die in Parijs (helaas).
    Ik verwacht niet dat je de everglades zult zien vanuit Kissimmee of je moet een hele dag willen rijden, die boot in en weer terug willen rijden (beveel het je niet aan ).
    Als je toch die kant op gaat zou ik ervoor kiezen om ook meteen de key's mee te pikken maar dan ben je wel wat meer van je uitvalbasis weg.

    Kijk ook goed naar de link die in het seaworld FAQ staat vermeld, gezien je ook naar Bush gaat is dit waarschijnlijk vele malen goedkoper voor 4.
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  7. Top | #7
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    Disney is idd duur, maar dat zijn Orlando vakanties sowieso is mijn ervaring.
    Vliegtickets en parken zijn een aardige kostenpost. Shoppen slaat bij mij ook altijd een gat in mijn budget en ook 2x daags buiten de deur eten is niet de minste post op de begroting.. Al maak je het natuurlijk allemaal zo duur als je wil. Allemaal keuzes.. Orlando zonder parken schijnt ook heel leuk te zijn, overigens, al is dat "zonder parken" mij nog nooit gelukt. Disney World is zoals al aangegeven niet te vergelijken met Disneyland Parijs. Na WDW vonden wij Parijs maar een kneuterig parkje.. Maar ik moet er welzijn zeggen dat Universal veel stoerdere rides heeft dan WDW. WDW is fantastisch om mee te maken.. Maar ja Keuzes keuzes keuzes.. In ons eerste jaar bezochten wij WDW 7 dagen en gingen we 2 dagen naar SeaWorld. In ons 2e jaar bezochten we Universal 3 dagen en gingen we ook nog naar Bush Gardens.. Maar ik word de parken op een gegeven moment erg beu.. Cape Canaveral bezochten we in 2014, dat vind ik persoonlijk een prachtig park, niet zo sensationeel, maar wel ECHT, echt gebeurd, werkelijkheid.. Echt indrukwekkend.

    een boottocht Everglades is vanuit Kissimmee wel wat aan de pittige kant en om dat nu meteen te combineren met de Keys gaat mij ook wel wat ver. Wij bezochten de Keys met overnachting EN de glades vanuit de omgeving van Miami. En zelfs toen vond ik de Keys al een hele tocht. Maar goed keuzes, keuzes, keuzes.. En als je niet al jullie wensen kunt laten uitkomen, dan kom je toch nog een keertje terug?
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  8. Top | #8

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    `Parken zijn we zo goed als uit hoor. Flexticket plus gaat het wel worden denk. Bush Garden, Seaworld, Universal Studio's, Univer Island of Adventure, Wet'n Wild en Aquatica. 14 dagen onbeperkt dus wat echt leuk is kan nogmaals. Ik denk, verwacht 1 dag Disney te doen. Magic Kingdom. Kijk wij zijn van de coasters (ja ook de kids). Heb je in Disney wel maar verspreid over meerdere parken en slechts een paar. Die tickets zijn zo duur dat 3 dagen Disney (of 4) net zo duur is als 14 dagen Flexticket plus. Dan pak ik van het Disney geld idd liever Cape Canaveral en wat andere bezienswaardigheden (ik ga zeker niet alle 14 dagen naar een pretpark).
    The Keys gaan we niet doen, te ver. Helaas kunnen we maar 3 weken anders was het wellicht nog te doen geweest. Airboat kan ook in de buurt van Kissimee volgens mij dus dat lukt ook wel.
    Wat je zegt Monique, keuzes keuzes en keuzes. Alles lukt niet qua tijd en ook niet qua geld. Dan inderdaad nog maar is terug over een paar jaar.

    Orlando en niet naar Disney gaan dat is een vreemde gedachte dus iets zegt dat we moeten. Ik koop er vooraf geen kaarten in ieder geval. Kun je daar ook wel ergens kopen lijkt me.

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    1 daags ticket is sowieso niet goedkoper van te voren. Dat is pas vanaf 4 dagen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Florida Groupie Moolenschotjes's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Noord Brabant, nabij alle Sprookjes
    Berichten
    632

    Standaard Re: Even voorstellen: vankleef

    Leuke reis gaan jullie maken en de combinatie New York en Florida is fantastisch. Vorige zomer hebben wij dit ook gedaan, een aantal dagen New York en daarna met de auto langs de kustlijn naar Florida gereden. Wellicht kan je leuke tips uit ons blog halen en uit het Roadbook wat wij hebben samengesteld voor New York en Florida. Deze kan je op ons blog downloaden.

    De combinatie Bus en Watertaxi in New York vonden wij erg leuk - je kan dan in 1 of 2 dagen heel erg veel zien van NYC.
    In Florida zijn de entertainment mogelijkheden oneindig - het is maar wat je leuk vindt om te gaan doen.
    Download ons RoadBook met veel Tips en Informatie over Florida en New York & Roadtrip naar Florida
    2016/2017/2018 - de Moolenschotjes in Florida www.moolenschotjes.blogspot.nl
    2015 - de Moolenschotjes in NYC via diverse staten naar Florida www.newyork-florida-usa-2015.blogspot.nl
    2014 - de Moolenschotjes in Florida www.florida-usa-2014.blogspot.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •