Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Centralparking.nl

  1. Top | #11
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Centralparking.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Als ik op de terreinen of in de garages van P1,P3 etc op Amsterdam Schiphol sta dan heb ik mijn sleutel toch ook gewoon mee een geef die niet af aan AAS? (Amsterdam Airport Schiphol)
    Daar niet nee, maar bij een particuliere autostalling of hoe je zo'n externe parking noemen wilt, waar Knaapje het over heeft zal het ongetwijfeld wel aan de orde zijn. Kijk bv eens bij een autodealer, daar zitten bij de auto's in de showroom altijd de sleutels in het contact, danwel in een soort van lockbox aan een vd zijruiten.
    At the moment on a roadtrip through Texas

  2. Top | #12

    Standaard Re: Centralparking.nl

    is dat bij autodealers niet alleen bij autos die binnen staan?

    Ik zou niet weten waarom er voor een buitenterrein van een externe partij andere regels gelden dan voor een buitenterrein van "Schiphol Parking" zelf. Zelfde omstandigheden. Zelfde situatie. Idem voor open parkeergarages.

    Of staan de bij de externe partij neus aan neus en dien je eerst 1 auto te verwijderen voordat je de volgende eruit kan rijden? Oftewel op de Schipholterreinen heb je voldoende doorgangen langs de auto's en bij de particuliere niet? Zou een verklaring kunnen zijn.

  3. Top | #13
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Centralparking.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    is dat bij autodealers niet alleen bij autos die binnen staan?
    Nee, dat zie je ook wel bij auto's die buiten staan ( zelfs als ze achter een hek staan )

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Of staan de bij de externe partij neus aan neus en dien je eerst 1 auto te verwijderen voordat je de volgende eruit kan rijden? Oftewel op de Schipholterreinen heb je voldoende doorgangen langs de auto's en bij de particuliere niet? Zou een verklaring kunnen zijn.
    Veel van die bedrijven bij Schiphol zitten in van die grote hallen, en daar staan ze dan bumper aan bumper/spiegel aan spiegel geparkeerd. Heb zelf een tijdje dagelijks van zo'n 'parkeersysteem' gebruik gemaakt in hartje Den Haag wat met hetzelfde principe werkte...
    At the moment on a roadtrip through Texas

  4. Top | #14
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Centralparking.nl


    "...De Schiphol-parkeerdiensten Qube Valet en P7-zelfparkeren gebruiken auto’s van nietsvermoedende klanten voor privéritten, zo stelt het tv-programma Groeten van MAX vanavond (NPO 1, 20.30 uur).


    „Luchthavenbezoekers overhandigen hun voertuig op het vliegveld aan een medewerker van een van deze bedrijven, in de veronderstelling dat de auto wordt gestald op een veilige plek”, vertelt Taco Zimmerman van Tuvalu Media, dat Groeten van MAX produceert.


    „Wij ontdekken dat het personeel een door ons afgegeven Fiat gebruikt om naar de McDonald’s te rijden en om te gaan sporten. Een andere auto, een mooie Audi Q5, is zelfs als pendelbus ingezet voor andere parkeerders.”


    Volgens Zimmerman wordt er soms roekeloos en met hoge snelheid gereden. „Er zitten uitschieters tussen van 150 tot 180 kilometer per uur. De auto’s staan ook niet in een bewaakte stalling, maar ergens in een woonwijk in Amsterdam-West.”


    Bekeuring
    De programmamakers startten een onderzoek nadat er bij de redactie diverse klachten waren binnengekomen over de parkeerdiensten.


    „Een klant had een bekeuring voor een snelheidsovertreding gekregen terwijl hij zelf in het buitenland op het strand lag. Iemand anders vond dat er wel erg veel benzine uit de tank was verdwenen. Dat was voor ons een goede reden om deze bedrijven tegen het licht te houden. Terecht, zo blijkt nu”, stelt Zimmerman. „Eigenaar van zowel Qube Valet als P7-zelfparkeren is Robert-Jan Buijtelaar. Hij doet dit af als incidenten en neemt er geen enkele verantwoordelijkheid voor.”


    Buijtelaar ontkent tegenover deze krant alle aantijgingen. „Ik heb niet eens personeel. Bovendien parkeren mensen bij P7-zelfparkeren de auto zelf. De programmamakers hebben geen deugdelijk onderzoek gedaan en ik stel hen dan ook aansprakelijk voor alle gevolgen van de uitzending.”


    Aangifte
    Hij vervolgt: „Medewerkers van Groeten van MAX zijn bij mij thuis langs geweest en zonder toestemming naar binnen gekomen. Volgens mij is dat huisvredebreuk, daar ga ik aangifte van doen. Als de beelden worden uitgezonden, komt er nog een aangifte bij wegens schending van privacy. En ze zijn ook met draaiende camera bij mijn kantoor geweest op de Keizersgracht in Amsterdam. Ik was er niet, maar de verhuurder wel. Die is van het verhaal zo geschrokken dat hij mij meteen de huur heeft opgezegd.”


    Zimmerman reageert: „Buijtelaar spreekt zichzelf tegen. In onze uitzending herkent hij de mensen die de auto’s aannemen en zegt hij dat hij ze zal ontslaan..."



    Bron : Telegraaf.nl
    At the moment on a roadtrip through Texas

  5. Top | #15
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Centralparking.nl

    Ik sprak laatst een werknemer op schiphol die mij het volgende vertelde.
    De chauffeur neemt de auto aan, rijdt er mee weg.
    Zet de navigatie aan, met bestemming Thuis.

    Nou ja de rest kan je zelf wel invullen.
    Ze weten precies hoelang de mensen weg zijn.
    Gelukkig gebeurd dit niet dagelijks, maar toch.
    Opletten dus als je met deze bedrijven in zee gaat.

  6. Top | #16
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Centralparking.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Denk dat dit niet is toegestaan ivm veiligheidsvoorschriften, denk hierbij aan bv brand
    Als je eens op de sites van de parkeerbedrijven kijkt zie je, dat er diverse zijn waar het wel mag en ook zijn er waar je een meerprijs moet betalen.
    Zal dus weinig met veiligheidsvoorschriften te maken hebben meer met meer-opbrengsten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •